כל מה שצריך לדעת על קונסילר

אילו סוגי קונסילר קיימים, איך לבחור את המרקם והגוון הנכונים בשבילך ואיך מניחים אותו נכון? הכנו עבורכן את המדריך המלא לשימוש בקונסילר, עם עצות ממאפרות מובילות

shutterstock_394952356

קונסילר הוא כנראה אחד מתכשירי האיפור הכי מבלבלים שיש ומעטות יודעות איך לבחור את הנכון עבורן מתוך השפע הקיים ואיך להניח אותו לקבלת התוצאה הטובה ביותר.

הקונסילר נועד לטשטש כהויות, אדמומיות ופיגמנטציה, בעיקר מתחת לעיניים אבל גם באזורים אחרים בפנים – למשל בסנטר או בצדי האף. בשימוש נכון התוצאה נראית כמו קסם.

את הקונסילרים נהוג לחלק ל-2 סוגים עיקריים: קונסילר בגוון טבעי להסוואה, הארה ויצירת בסיס חלק לאיפור וקונסילרים צבעוניים "מתקנים" שנקראים גם קורקטורים לטיפול בפגמים בצבעים ספציפיים.

בכדי לעשות סדר ולעזור לכן להשיג את התוצאה הטובה ביותר, פנינו לשלי גפני, המאפרת הראשית של סופר פארם ולענת ויינראוב, המדריכה הראשית של רבלון, שנתנו לנו טיפים חשובים.

1. מעל או מתחת למייקאפ? על אף שיש הגורסות שעדיף להניח את הקונסילר מתחת למייקאפ ולעומתן כאלו המעדיפות לשים אותו דווקא מעל, התשובה הנכונה היא דווקא האופציה השלישית – במקום המייקאפ! שלי גפני מסבירה "את המייקאפ מורחים ביסודיות על כל הפנים, אבל לא באזור שמתחת לעיניים. באזור זה שלא הנחנו עליו מייקאפ מניחים את הקונסילר ורק אותו, וממזגים בין השניים. הסיבה היא שהמייקאפ לרוב סמיך ועבה יותר מהקונסילר ואם נניח אותו מתחת לעיניים הוא ידגיש את הקמטוטים. הקונסילרים שמיועדים לאזור זה הם דקים ורוויים בלחות ולכן הם היחידים שיש להניח על העור העדין הזה". באזורים אחרים בפנים אפשר להניח את הקונסילר מעל המייקאפ במידת הצורך.

2. בחירת גוון – בחירת גוון הקונסילר היא חשובה וחייבת להיות מדוייקת, כשמדובר בקונסילר טבעי רצוי לבחור בחצי גוון בהיר מגוון המייקאפ שלך. למי שיש כהות גדולה מתחת לעיניים מומלץ להשתמש בקונסילר בגוון כתמתם. ישנם בשוק קונסילרים מאוד כהים ובהירים, אלו נועדו ליצירת הארות והצללות – מה שנקרא היום קונטור.

3. בחירת המרקם – בשוק קיים מבחר גדול של קונסילרים בצורות ומרקמים שונים – נוזלי או קרמי, בצנצנת, סטיק, טוש, או מיכל עם אפליקטור ספוגי, וברמות כיסוי שונות– מכיסוי קל עד בינוני לכיסוי מלא.

לאזור העדין שמתחת לעיניים מומלץ לבחור אך ורק בקונסילר רווי בלחות (שניתן לבניה בהתאם לצורך). יש המשתמשות בקונסילרים מוצקים ועבים יותר להסתרת פצעונים, אבל שלי גפני מסבירה שהיום הם כבר כמעט ואינם בשימוש "הקונסילרים הכבדים כבר כמעט ואינם קיימים בשוק היום. אם את צריכה להסתיר פצעונים או צלקות עדיף לעשות את זה עם המייקאפ שלך, על ידי הנחת כמות קצת גדולה יותר של חומר באזור הבעייתי וטפיחה שלו לתוך העור. כך תהיי בטוחה שהצבע מדוייק ולא תהיה התנגשות של מרקמים"

למטה, מימין לשמאל: מייבילין דרים לומי טאץ קונסילר – טוש מחיר 85 שקל | קרליין BB קונסילר, מחיר 59.90 שקל | סופט טאץ היי טאצ קונסילר, מחיר מבצע: 39.90 שקל | קליניק Airbrush Concealer , מחיר: 119 שקל.

concealer18314

למטה, מימין לשמאל: קלרינס אינסטנט קונסילר, מחיר: 148 שקל | ג'ייד IDYLLIC EXTREME COVER CONCEALER, מחיר: 59.90 שקל | Guerlain מולטי פרפקטינג קונסילר, מחיר: 160 שקל | רימל לונדון מאצ' פרפקשיין קונסילר, מחיר: 39.90 שקל

concealer1831

 

למטה, מימין לשמאל: בורזואה RADIANCE REVEAL CONCEALER מחיר: 59 שקל | לה פררי מייק אפ קונסילר קוואייר שיר SPF15, מחיר: 999 שקל | רבלון קונסילר קולורסטיי אנטיבלמיש, מחיר: 59.90 שקל | אסתי לאודר DOUBLE WEAR STAY IN PLACE FLAWLESS WEAR, מחיר: 130 שקל | לוריאל פריז טרו מאץ קונסילר, מחיר: 94.90 שקל.

concealer18312

 

למטה, מימין לשמאל: פופה, PUPA COVER STICK CONCEALER מחיר: 59 שקל| אסנס קונסילר סטיק, מחיר: 12 שקל | PAYOT קונסילר לטיפול בפצעונים stick couvrant purifian , מחיר: 79 שקל | שיסיידו קונסילר סטיק, מחיר: 230 שקל.

concealer18315

4. קונסילרים מתקני גוון (קורקטורים) – הקונסילרים הצבעוניים נועדו לתקן צבעים שאנחנו לא רוצות לראות על העור. על מנת לתקן כהות בגוון כחלחל (מתחת לעיניים) נבחר בקונסילר כתמתם. על מנת לתקן צהבהבות בעור נבחר בקונסילר סגלגל, ועל מנת לתקן אדמומיות בעור או פצעונים נבחר בקונסילר ירוק.

לא כולנו בנויות לעבוד על פי הטבלה המדוייקת הזו, אבל עבור מי שסובלות מכהויות כחולות או סגולות מתחת לעיניים, מומלץ בחום לבחור קורקטור כתמתם לפחות לאזור זה. השינוי במראה יהיה משמעותי.

5. איך מניחים את הקונסילר?  את מריחת הקונסילר מתחת לעיניים יש להתחיל מהחלק הפנימי (בחיבור עם האף). מניחים כמות יפה של חומר בצורה אלכסונית ומטשטשים כלפי מטה והחוצה (צפו בהדגמה של שלי גפני בסרטון בסוף הכתבה). בנוסף, יש להניח קונסילר גם בחלק הפנימי העליון של העין, באזור החיבור בין העין לאף, ולטשטש לכיוון העפעף (כך הוא ישמש גם כפריימר מוצלח לצללית). אפשר להוסיף נקודת אור באמצעות הקונסילר גם על האף, בשקע הסנטר ובמרכז המצח.

shutterstock_549197926

6. קונסילר לעור בוגר- נשים עם עור בוגר ונטייה גדולה יותר לכהויות זקוקות לקונסילר עשיר בלחות ורצוי עם ויטמין סי וחומצה הילרונית שמעניקה נפח לקמטים באיזור העין. קמטים באזור העיניים מופיעים בעיקר באזור החיצוני של העין ולכן חשוב להקפיד על מריחה נכונה של הקונסילר מפנים העין החוצה כדי שלא יחדור קונסילר בין הקמטים ויבליט אותם יותר.

7. מריחה בעזרת מברשת/ספוגית/אצבעות – שלוש הדרכים הן מקובלות וכל מתאפרת בוחרת בדרך הנוחה לה. המלצתה של המדריכה הראשית של רבלון היא להשתמש באצבעות, "כריות האצבעות שלנו לא סופגות חומר ובעזרתן משיגים את התוצאות המריחה הטובה ביותר" שלי גפני מעדיפה שימוש במברשת ייעודית.

8. הגנה על העור מתחת לעיניים – היום ניתן למצוא בשוק קונסילרים עם מקדם הגנה, זו בחירה מצויינת בעיקר לימי הקיץ, כיוון ששמירה על העור העדין סביב העיניים מפני השמש היא חובה.

shutterstock_579104080

9. לא רק להסוואה – גם למי שאינה סובלת מכהויות מסביב לעיניים, מומלץ להוסיף קונסילר בעל מרקם דק לשגרת האיפור על מנת להאיר איזורים בספציפיים בפנים, למשל מעל השפה ומעל עצם הגבה. אצל מותגי איפור רבים קונסילר מסוג זה נקרא "טוש הארה" והוא מגיע במרקם דקיק ונעים לשימוש.

10. תיקוני איפור – קונסילר בגוון טבעי יכול לעזור לך לתקן את האיפור אם נמרח או יצא מהגבולות, למשל אם העפרון נמרח הליפסטיק חרג מגבולות השפה או שהצללית יצאה יותר מדי מזוית העין.

צפו בהדגמה של שלי גפני להנחת קונסילר

[youtube bWPcL9IJFyM nolink]

***