כל מה שצריך לדעת על מים טרמליים

לאחרונה אנחנו שומעות לא מעט את המושג "מים טרמליים" כרכיב חיוני בעולם הטיפוח. מה תפקידם, איפה מוצאים אותם ולמה כדאי גם לך לשלב אותם בשגרת הטיפוח שלך?

השאיפה שלנו לעבור לשגרת טיפוח המבוססת על מוצרים שיודעים לנצל את האיכויות של הטבע הובילה אותנו אל המים הטרמליים – מי מעיינות שעושים פלאים לעור בזכות ההרכב המינרלי הייחודי שלהם וגם בזכות סוד כמוס נוסף, האקווה דולומיה, עליה תקראו בהמשך.

אוון צילום יח"צ

הראשונות לגלות את המים הטרמליים ולהכניס אותם לשגרת הטיפוח הקבועה שלהן הן הנשים הצרפתיות שידועות כמי שבודקות היטב כל מוצר בהן הן משתמשות, בוחרות רק את הטוב ביותר עבורן ומעדיפות להשתמש במעט מוצרים בעלי יעילות גבוהה תוך התמקדות בלחות והזנה.

הצרפתיות מתייחסות לטיפוח העור כמו אל צחצוח שיניים או סירוק השיער. הוא חלק בלתי נפרד מהיום אבל חייב להיות קצר וקולע כדי לא לבזבז זמן יקר. בזה הן נבדלות למשל מהנשים האסיאתיות ששגרת הטיפוח שלהן כוללת לעתים 11 שלבים שונים או מהנשים האמריקאיות שמשקיעות יותר זמן בהסתרת פגמים בעור מאשר במניעתם.

כתבות רבות עוסקות בסודות הטיפוח של הנשים צרפתיות ובכולן מוזכרים המים הטרמליים כאחד המוצרים שהן לא מוותרות עליהם כדי לשמור על עור בריא ורענן. נשים רבות מספרות שהן מחזיקות תרסיס מים טרמליים בהישג יד כל הזמן – בתיק, על השולחן במשרד וליד המיטה ומתיזות על הפנים מספר פעמים ביום על מנת להתרענן, לקבע איפור להוסיף זוהר לעור או להפחית אדמומיות.

קצת היסטוריה

מי שזיהה כבר לפני עשרות שנים את הפוטנציאל הטמון במים טרמליים והשכיל, לאחר סדרת מחקרים, לשלב אותם במוצרי טיפול וטיפוח היה פייר פברה, ד"ר לרוקחות ובעליה של חברת תרופות גדולה, שהגיעו לאוזניו שמועות אודות מעיין בעל סגולות מיוחדות שנמצא סמוך לעיירה AVENE בדרום צרפת.

בשנת 1975 פברה הגיע לאוון והחליט לרכוש את המעיין ואת הבריכות הסמוכות לו. הוא החל לערוך מחקרים מדעיים במטרה להבין מה הופך דווקא את המים האלו לכל כך יוצאי דופן ויעילים. במשך 15 שנה בוצעו על המים כ- 150 מחקרים. 50 מהם פורסמו במגזינים המדעיים המובילים בעולם.

מותג חדש נולד

בעקבות הגילויים המפתיעים, למשל על יעילותם של המים במצבי עור אטופי, בקשקשת, יובש קיצוני ובמוצרים מסויימים אף בעור פגוע כתוצאה מהקרנות, החליט ד"ר פברה בשנת 1990, להשיק מותג שיהיה מבוסס על המים הטרמליים מהמעיין של AVENE והקים מפעל סמוך על מנת לאפשר שאיבה ישירה וסטרילית של המים מעומק המעיין. למותג קרא על שם העיירה בה שוכן המעיין –AVENE בנוסף הוא בנה במקום מרכז הידרותרפי שהפך למרכז טיפולי ממוסד שאף ממומן לצרפתים על ידי מערכות הבריאות בצרפת. המרכז מקבל מדי שנה קרוב ל-3000 איש עם בעיות עור מסוגים שונים שמופנים למקום על ידי רופאים מרחבי העולם.

אוון צילום יח"צ

היום המותג AVENE (בבעלות חברת התרופות פייר פברה), מציע עשרות מוצרים דרמו קוסמטיים לטיפול וטיפוח העור וכולם (למעט המייק אפ המינרלי) מכילים את המים הטרמליים במינונים שונים. מוצרים חדשים מושקים מדי תקופה, רק לאחר שבוצעו בהם בדיקות קפדניות ומחקרים לתמיכה ולביסוס כל הצהרה שמופיעה עליהם.

האיכויות של המים

מה שהופך את מי המעיין של AVENE לייחודיים הוא שילוב של כמה גורמים. ראשית, ריכוז מינרלים שבהם קבוע ונמוך. עובדה זו חשובה כיון שבניגוד לתפישה שריכוז גבוה של מינרלים יעיל יותר, ידוע שככל שהריכוז של המינרלים גבוה יותר הם דווקא עלולים לייבש את העור בשל התכונה שלהם לספוח לחות ובעצם "לגנוב" את הלחות מהעור. ריכוז נמוך של מינרלים לעומת זאת שומר על הלחות בעור ומסייע לחידושו.

בנוסף, המים עשירים בסיליקה (צורן) המעניק לעור תחושת רכות, יסודות קורט שחשובים לפעילות האנזימים בעור וקלציום ומגנזיום ביחס אופטימלי שמסייעים להסדיר ולאזן את ייצור תאי העור.

ויש עוד סוד כמוס בהחלט

מעבר להרכב המינרלים, באוון מדגישים גם את האפקט הביולוגי שהוא המקור לתכונות הייחודיות של המים. במעמקי המעיין של אוון חיה מיקרופלורה בשם "אקווה דולומיה" וזהו המקום היחיד בעולם שהיא נמצאת בו. את השם העניקו לה החוקרים של AVENE כיוון שהמים האלו הם מי גשמים שעוברים 'מסע' בהרי הדולמיטים, אוספים בדרך את כל הטוב שבאדמה והצמחיה באזור ונקווים כ-1500 מטר מתחת לפני האדמה. האקווה דולומיה היא זו שמעניקה למים הטרמיליים תכונות של הרגעת העור, ריכוך והקלה בתחושת גרד.

ראוי לציין שישנם מספר מותגים נוספים שמשלבים במוצריהם מים טרמליים, אך רק ב- AVENE משתמשים במים מהמעיין הספציפי הזה השייך ל- AVENE, על תכונותיו המוכחות.

שורה תחתונה – למה הם יעילים?

המוצרים של AVENE (שכולם, למעט המייקאפ המינרלי, מכילים את המים הטרמליים) נחלקים למוצרים המיועדים למצבי עור ספציפיים ומסייעים להקל במצבים כאלה (לדוגמה: יובש קיצוני, עור המאופיין כעור אטופי, עור אלרגי או רגיש במיוחד ועוד) ולמוצרי טיפוח שגם הם נבדקו בסטנדרט של חברת תרופות והם כוללים קרמים מזינים דוגמת קרמי לחות ליום ולילה, סדרת אנטי אייג'ינג, קרמים להגנה מהשמש, קרם עיניים, מוצרי ניקוי (דוגמת מים מיסלריים וקצף ניקוי), קרם ידיים ועוד.

אוון צילום יח"צ

אחד המוצרים הבולטים המומלצים לכל אישה הוא תרסיס מים טרמליים טהורים. 100% מים טרמליים הנשאבים בתהליך סטרילי, ישירות ממי המעיין לבקבוקים. התרסיס הוא רב שימושי, מתאים לכל סוגי העור ומומלץ לשימוש לאחר הסרת שיער, לטיפול בחתכים בעור ולהרגעת כוויות שמש קלות ואדמומיות בפנים. בנוסף כדאי לרסס את העור לפני מריחת מייק אפ למראה אחיד, לאחר הסרת איפור להחזרת הלחות וגם לקיבוע איפור, והוא מתאים במיוחד לרענון העור אחר ספורט, בים ובטיולים.

עוד כמה סודות לשגרת הטיפוח שלך

להכנת העור לשגרת הטיפוח היומית שלך – התיזי את המים הטרמליים על הפנים, הסירי את שאריות המים באמצעות טישו ומרחי את מוצרי שלך הטיפוח על העור

לאחר הסרת האיפור – התיזי מים טרמליים למשך 10 שניות ויבשי בעדינות בטפיחות קלות

להרגעת העפעפיים – הספיגי 2 כדוריות צמר גפן במים טרמליים והניחי על העפעפיים למשך 10 דקות

להרגעת העור לאחר הסרת שיער בפנים – התיזי על העור למשך 10 שניות, המתיני 2 דקות וסיימי בתנועות טפיחה קלות

את מגוון מוצרי Avene ניתן להשיג ברשתות הפארם, בתי המרקחת של קופות החולים ובתי מרקחת נבחרים