כוחו של חיבוק

אם אתן אמהות לפגים, או אמהות בכלל, בוודאי כבר ראיתן את זה: נשים וגברים שמצולמים עם צמידי "כוחו של חיבוק" מציפים לנו את הפיד. אז מי ומה עומד מאחורי המהלך?

"הפיד שלי התמלא צמידים" הצהירה בפני עורכת בסלונה אתמול, בנסיון להבין מה פשר התמונות, פרסומות בטלביזיה, ובאינטרנט שמדברות כולן על "כוחו של חיבוק". מטרת המהלך היא להעלות את המודעות לכוחם וחשיבותם של חיבוק ומגע להתפתחותו התקינה של כל תינוק, ובפרט – תינוק שנולד פג.

חברת האגיס שעומדת מאחורי המהלך מקדמת לא רק רעיון מקסים, אלא גם תרומה רצינית: כל תמונה כזאת ברשת עם תיוג #כוחו_של_חיבוק שווה למעשה תרומה של 5 שקלים לעמותת "חיבוק ראשון" שדואגת להיות שם, לחבק ולהעניק מגע לתינוקות בהיעדר טיפול הורים.

saloona_instagram_thepuwerof ahug

ענבל מור, מנהלת תחום האגיס בקימברלי קלארק מסבירה על המהלך:

"במסגרת המהלך נבקש מהציבור לקחת חלק בפעילות שמהותה חיבוק הפגים בישראל. כדי להשתתף בפעילות יש להיכנס לעמוד הפעילות באתר האגיס, להזמין את צמיד 'כוחו של חיבוק' (הזמנת הצמיד אינה כרוכה בתשלום) ולהעלות תמונת סלפי עם הצמיד בפייסבוק ו/או באינסטגרם בצירוף האשטאג #כוחו_של_חיבוק. עבור כל תמונה שתועלה עם האשטאג האגיס יתרום 5 ₪ לעמותת "חיבוק ראשון" ויעזור על ידי כך לחבק את הפגים בישראל".

 

מדוע החליטה האגיס להגביר מודעות דווקא לקשיי פגים?

אנחנו בהאגיס מאמינים בכוחו של חיבוק לכל התינוקות, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בפגים, שהם כל כך עדינים ופגיעים וכל מגע הוא כל כך משמעותי עבורם – ממש מציל חיים. מחקרים רבים מראים את כוחו של מגע בהפחתת כאב ובכי, בחיזוק המערכת החיסונית, בהסדרת קצב פעימות הלב ובתרומה שלו להתפתחות נפשית וקוגניטיבית תקינה.

פגים נאלצים לעתים לשהות בבית החולים לתקופות זמן ממושכות, ולא תמיד מתאפשר למשפחות לשהות איתם בכל רגע ורגע – אם מבחינה כלכלית, גאוגרפית או בגלל הצורך לטפל בילד נוסף בבית. העלאת המודעות לנושא תסייע ביצירת מעגל תמיכה רחב למשפחות המתמודדות עם הסיטואציה. אנחנו, כמו עמותת "חיבוק ראשון", מאמינים בכוחו של חיבוק, ומקווים שדרך הסיפור של הפגים נוכל להעלות את המודעות לכוחו של חיבוק לכל התינוקות, ולעודד תרומה לעמותה שמטרתה כה חשובה. ואם בדרך זו גם נצליח לחזק אצל כל הורה את החשיבות הגדולה בכך שהוא מחבק את ילדיו – כולנו נצא מכך מורווחים.

16939431_10158223335995117_4012937712422565533_n

מהי העמותה אליה יגיעו התרומות, ומהם תחומי העשייה שלה?

התרומה תועבר לעמותת "חיבוק ראשון", אשר שמה לה למטרה למלא את החלל הנוצר בהיעדר טיפול הורים, ולספק עד כמה שניתן את הצרכים הרגשיים והקוגניטיביים החיוניים כל כך להתפתחותו התקינה של התינוק.

העמותה מחבקת תינוקות, פגים ופעוטות בגילאי 0-3 מכל מגזרי האוכלוסייה, בזמן שהותם לבדם בבתי החולים, לרבות תינוקות במצבים המצריכים אשפוז ממושך.

הטיפול המסור ניתן על ידי צוות מתנדבות קבועות, אשר עם הרבה חום ואהבה מעניקות לכל תינוק את ההתייחסות הרגשית המתאימה כבר מלידתו, ובכך מסייעות לחיזוק ומימוש הפוטנציאל העצמי המלא שלו.

 

איזה מסר תרצי להעביר להורים לפגים?

אנחנו בהאגיס רוצים להיות שם עבור הורים לפגים ולהבין את הרגעים אותם הם חווים – הדאגה לשלומו של התינוק, השמחה על כל יום שעובר ובו הוא גדל, מתחזק ומתפתח עוד קצת, ועל הקושי שמתלווה לאשפוז הארוך כאשר בבית יש לפעמים ילד נוסף שצריך את אמא ואבא איתו.

אנחנו מאמינים בתרומתם וכוחם של מגע וחיבוק לפגים, והמעט שאנחנו יכולים לעשות הוא לדאוג שהחיתול, שלעיתים הוא הדבר היחיד שבא במגע עם עורם העדין, יהיה רך ומלטף ככל האפשר. לכן ייצרנו במיוחד עבור הפגים את החיתול הכי עדין שלנו, רך ומלטף, מותאם למידותיהם הזעירות ולעורם הרגיש.

 

מה אנחנו כקוראים שהנושא נוגע בהם יכולים להרתם ולעשות?

נשמח אם הקוראים ייקחו חלק בפעילות שלנו, ייכנסו למתחם הפעילות באתר האגיס, יזמינו את צמיד כוחו של חיבוק (ללא כל עלות) ויעלו תמונה שלהם ברשתות החברתיות עם האשטאג #כוחו_של_חיבוק. עבור כל תמונה עם האשטאג אנחנו בהאגיס נתרום 5 ש"ח לעמותת "חיבוק ראשון" ונעזור לחבק את הפגים בישראל. בנוסף, כל אחד מוזמן כמובן להיכנס לאתר עמותת "חיבוק ראשון" ולתרום ישירות.

16806840_10155129335957710_7617422545345046483_n