יש חיי מין אחרי לידה

אומרים לך שאת צריכה רק חודש וחצי כדי להחלים מהלידה ולחזור לפעילות מינית, אבל לרוב את לא באמת שם. הסקסולוגית שלי ורוד מסבירה איך חוזרים לתפקוד מיני בכיף ובהנאה

זוג מתחרמן (צילום: shutterstock\bezikus)
עברו שישה שבועות מלאים מאז ילדת. החלק הקשה של ההחלמה מאחורייך ואת חובקת תינוק קטן, שוברת שיאים של לילות לבנים וחזה מטפטף חלב ועדיין חולמת להיכנס לג'ינס. בדיוק בנקודה הזאת לדעת מרבית המומחים, את כבר יכולה לחזור לקיים יחסי מין.
"הטענה הזאת לא מחוברת למציאות. "בפועל יש הרבה נשים שלא יכולות לחזור לפעילות מינית בתוך חודש וחצי. הרגע ילדנו, זאת חוויה עצומה גם על הגוף וגם על הנפש, זאת לא חוויה שהגוף שוכח ברגע, הגוף התאמץ, השתנה מקצה לקצה ומבחינה נפשית זה שינוי מהותי. האמא לפעמים כל כך מנותקת מהמקום הזה של סקס לא יכולה בככלל לחשוב על זה", מפרטת שלי ורוד יועצת מינית וזוגית מומחית לפיתרון בעיות אינטימיות.
שלי ורוד (צילום: יח"צ)
מרבית הנשים מדווחות על ירידה בחשק המיני בחודשים הראשונים לאחר הלידה, "יש תינוק עכשיו בבית, מישהו שתלוי בך ב-100 אחוז, וזה בא לידי ביטוי בעייפות, בהכלה בלתי פוסקת של התינוק ובהיענות מיידית ומוחלטת לצרכיו. גם הנקה עשויה להפחית את החשק המיני, זה לא קורה לכולן, אבל לא מעט נשים מתוודות שהחשק המיני יורד במהלך ההנקה, הסיבה היא שבמהלך ההנקה מופרש בגוף אוקסיטוצין, הורמון האהבה המופרש גם לאחר קיום יחסי מין". אגב, לא רק נשים עשויות לחוות ירידה בחשק, "מחקר חדש מצא שגם גברים שיצאו לחופשת לידה בחו"ל דיווחו על ירידה בחשק המיני". לצד הטיפול בתינוק והעייפות המתלווה לחודשים הראשוני לא פעם דימוי הגוף יורד לאור השינויים שחלים בגוף, " וכל הדוגמניות שיוצאות מבית החולים עם ג'ינס לא תורמות למצב". במצב כזה למי יש חשק וכוח ואיך בכלל חוזרים להרגיש סקסיות?

כן למגע אוהב לא למגע של פיצוי

מתוך המקום המשברי שהוא שילוב של עייפות וטיפול אינטנסיבי בתינוק לצד השינויים שהגוף עבר פיזית ומנטלית, זוגות רבים מתקשים לחזור לתפקוד מיני חודשים ארוכים לאחר הלידה. איך בכל זאת מחזירים את התשוקה? " יש לזכור שגם ללא אינטימיות אפשר לשמור על זוגיות, על שיחות חבריות, חיבוקים וליטופים, בילויים משותפים. העייפות היא האויב הגדול של התשוקה" מחדדת ורוד ומוסיפה, "זה בסדר להיות בתקופה ללא סקס אבל חשוב להיות מודעים לזה ושאתן בתקופת החלמה, בואו לא נשכח שיש בני זוג בצד השני שרוצים את האינטימיות והמגע".
למרות שורוד כן ממליצה למצוא בתוכנו אמפתיה והתחשבות בצד השני, פחות מומלץ, לדבריה, להגיע למגע מיני רק כדי לרצות את הצד שכנגד, "יש הרבה גברים שדרושים עינוג מיני חד צדדי במקרה שהאישה לא בשלה לקיים יחסי מין רגילים עם חדירה והכל. אבל חשוב להגיד בהקשר הזה שגם כדי לענג מישהו ולהרגיש נוח בסיטואציה של מין אוראלי או עינוג ידני, צריך להיות בסטייט אוף מיינד של תשוקה ומשיכה" במילים אחרות, אל 'תרגישו רע' ותזרמו עם מצבים שלא נעימים לכם רק כדי לרצות את הצד שכנגד.

5 כללי זהב לחזרה בריאה ונעימה לתפקוד מיני

אישה נהנית ממסאז' (צילום: Shutterstock\Alessandro Biascioli')
לוקחים את הזמן – אל תרגישו מחויבות לחזור לתפקוד מיני, פעלו רק מתוך הקשבה אמיתית לגופכן ולמצב הנפשי שלכן.
מגע מביא את התשוקה – באקטים הראשונים לאחר ההפסקה הגדולה, קחו את הזמן. גם אם לא תחושו חשק גדול ורעב מיני על ההתחלה, נסו להתרכז וליהנות ממגע הראשוני של המשחק המקדים שיכול להביא לאט לאט לעלייה בחשק המיני.
השתמשו גם בעזרים – לא פעם עזרים חיצוניים יכולים לשמש אלמנט מעורר ומגניב. "ג'ל סיכה למשל מחליק את האיזור ונעים במיוחד" ועוד טיפ, אל תתקמצנו בשימוש בג'ל, שימו אפילו מספר פעמים תוך כדי האקט.
טפחו את עצמיכן – החזרה הבריאה לתפקוד מתחילה באהבה עצמית. הקפידו על זמן פנוי לטיפוח ולעשיית הדברים שיגרמו לכן להרגיש טוב יותר, הקפידו על תפריט בריא ואורח חיים משמעותי.
הקפידו על זמן זוגי – לא חייבים לחזור לתפקוד מיני מיד לאחר הלידה, אבל כן חשוב להקפיד על זוגיות, על שיחה משותפת, חיבה רגשית. אלה הדברים שבסופו של דבר מביאים את התשוקה ואת הרצון למגע ולאינטמיות.
ולסיום , מבקשת ורוד להתייחס לעוד סוגייה שעולה לא פעם מול הורים צעירים, איך מתמודדים עם ילד שנחשף לאמא ואבא באמצע העניינים?
" קודם כל לא קרה כלום, הפרשנות של ילד בגיל צעיר היא לא מינית, הם לא מבינים מה הם רואים. עד גיל שנתיים לפחות רוב הילדים לא ישימו לב בכלל לסיטואציה אלא יהיו מרוכזים בצורך שלהם שבגללו התעוררו. לילדים יותר גדולים, בני 3 ומעלה שכבר מבינים, אפשר להסביר שאבא ואמא אוהבים אחד את השני ובילו ביחד, כמובן אם השאלה עולה מהילד. כמובן, אין שום סיבה להסביר לילדים מושגים כמו מין וכו'. ככל שתתייחסו לעניין יותר בטבעיות וללא מבוכה כך תפחת הסקרנות והעניין ישכח במהרה".

שלי ורוד היא יועצת מינית וזוגית מומחית לפתרון בעיות אינטימיות, בעלת קליניקה לטיפול בתל אביב.

למעבר לאתר לחצו כאן