יעל גולדמן: "לפעמים לנצח זה לוותר"

הדוגמנית שיתפה את עשרות אלפי עוקביה כשהעלתה תמונה עם בנה איתן והודיעה שלאור הכאבים, היא נאלצה לוותר על הנקה. "הפעם לא הצלחתי וממש רציתי"

נושא ההנקה מעסיק נשים רבות בכל העולם כבר זמן רב ולמרות שכל אישה אמורה לעשות כרצונה בלבד, עדיין ישנן לא מעט אימהות טריות שחשות שמופעל עליהן לחץ חברתי לפעול בדרך מסוימת. ברשת היו לא מעט דיונים נוקבים בנושא, כשלכל אחת ואחד היה מה להעיר. האחרונה שהעלתה את נושא ההנקה שוב לכותרות היא הדוגמנית יעל גולדמן, ששיתפה תמונה ממיסה ובה היא מניקה את בנה איתן ולצדה כתבה על ההחלטה לוותר על הנקה לאור הכאבים הבלתי פוסקים שחוותה. גולדמן הוסיפה שלהניק את בנה התינוק היה חשוב לה אבל בחיים גם צריך לדעת מתי לוותר.

גולדמן אמנם משתפת בתדירות גבוהה את עשרות אלפי עוקביה בתמונות אינטימיות מחיי משפחתה והיא אחת המפורסמות שלא נרתעת מלהציג את שלושת ילדיה (עמנואל, תהילה ואיתן) לעיני המצלמה אבל היא בדרך כלל נמנעת מלשתף את הצדדים הפחות נעימים בחייה. מי שעוקב אחריה באדיקות יודע שגולדמן נוהגת לשדר אידיליה משפחתית פוטוגנית במיוחד וכי היא נמנעת באלגנטיות מלהיכנס לפרטים אישיים מדי.

יעל גולדמן מניקה אינסטגרם

רבים הופתעו מהפוסט של גולדמן, שהציף את הסטיגמות השליליות שרבים עדיין מייחסים לאימהות שאינן מניקות. לא שצריך להסביר אבל ישנן הרבה מאוד נשים שרוצות להניק אך אינן מסוגלות וישנן אחרות שבוחרות מראש שלא מתאים להן ולאורח חייהן להניק אך הסביבה גורמת להן להרגיש שמשהו לא בסדר איתן. הביקורת כלפי אימהות לא פוסקת שם ולא חסרים אנשים שיש להם מה לומר לנשים שמניקות בציבור. נדמה שלא משנה מה תעשי, נשים לא ינצחו והפתרון היחיד הוא לא לקחת בחשבון מה יגידו או יחשבו אחרים.

יעל גולדמן אינסטגרם

גולדמן הסבירה בכנות ובפתיחות על התמודדותה האישית ובעקבות הווידוי יוצא הדופן בעולם המפולטר והוורוד של אינסטגרם, היא קיבלה אינספור תגובות תומכות ואוהדות מנשים שהרגישו שהיא העצימה אותן בעצם השיתוף. היו גולשות שהודו לה על השירות הנהדר שהיא עשתה לכל מי שנאבקת במצב דומה ואחרות שיתפו את סיפוריהן האישיים. זאת הזדמנות לחזור ולומר את המובן מאליו: לאף אחד אין זכות להגיד לכן, אימהות יקרות, מה נכון או לא נכון. אין שום ציפיות מכן להניק ואם אינכן רוצות או גופכן לא מאפשר זאת, אין זה אומר שאתן פחות אימהות מכל אחת אחרת. שאפו לגולדמן שנגעה בנושא באופן אישי והזכירה לכולנו שאימהות לא נמדדת בהנקה אלא בתשומת לב ואהבה.