ילדים מבשלים בקיץ

החופש הגדול הוא הזדמנות נהדרת לתת לילדים ולנוער להרחיב אופקים ולרכוש עוד כישורי חיים. תכירו את הקייטנה הכי טעימה שהילדים שלכם לא ירצו שתיגמר

ילדים במטבח זה שילוב של כיף וגם של כישורי חיים (צילום: דן גורמה)

אוטוטו החופש הגדול, זמן מצוין למצוא תשובות לשאלה הבוערת של הקיץ "מה עושים עם הילדים?", שאלה שהיא להיט טרום קיץ קבוע כבר שנים. הבעיה מתחדדת ככל שהם גדלים, תחומי העניין שלהם נעשים יותר ברורים וכך גם הרצון שלנו שיתנתקו מהמסכים ויעשירו את עולם התוכן שלהם.

"הורים מחפשים לא רק פתרון לילד, אלא גם העשרה ותמורה לכסף ולכן יש ביקוש לקייטנות שמעבר לכיף גם מרחיבות אופקים ומעניקות כישורי חיים," מסביר השף אבי שטייניץ, המנהל הקולינרי של דן גורמה. "לכאן בדיוק נכנס המטבח, מעבר לעובדה שהקולינריה כתחום עניין פופולארית מאוד, היא גם כיף וגם אתגר ועוד יותר מזה כישור החיים הנדרשים."

תעשו מקום במטבח

זה לא סוד שהקולינריה הפכה פופולארית הרבה יותר מאשר בעבר. שעות הפנאי שהתרחבו, שפע המוצרים השונים על המדף וכמובן מבול תכניות הטלוויזיה העוסקות בבישול ואפיה, שינו מהותית את ההתייחסות שלנו לנושא. "אם בעבר הבישול וההתעסקות באוכל היתה נחלתו של מי שאמון על זה בבית ושל חובבי בישול, היום זה נפוץ הרבה יותר ובאופן טבעי זה לא פוסח גם על ילדים ונוער," אומר שטייניץ. "יש התעניינות גדולה של ילדים בכל מה שקורה במטבח. התופעה הזו ברוכה, בעיקר משום שעצמאות היא גם היכולת הבסיסית לשמור על תזונה נכונה ולדאוג לעצמך לאוכל."

ילדים בפעולה בקייטנת "השף הצעיר" של דן גורמה (צילום: דן גורמה)

"ילדים כבר לא מסתפקים בצפייה בתוכניות הטלוויזיה או בהורה שנמצא במטבח, הם רוצים לקחת חלק וזו תופעה חיובית שכדאי לחזק. הדרך להגיע לשם היא לשתף את הילדים ולאפשר להם ללמוד מתוך התנסות. המחשבה מאחורי הקייטנה שלנו היא שכדי להיות במטבח יש צורך בכלים ובטכניקות, אבל גם הבנה של מאחורי הקלעים, כלומר של תזונה נכונה וביסוס הרגלי אכילה נכונים. הזמן הטוב ביותר להקנות את ההרגלים האלה הוא בילדות ואנחנו רואים באמת שהם מקשיבים בצמא וגם מפנימים. בעיניי זה מעניק יתרון חשוב לכל החיים."

כן בבית ספרנו

בישול לא בא באופן טבעי, כדי לדעת לבשל צריך להתנסות וללמוד. הרבה הורים היו רוצים לתת לילדים יותר חופש במטבח, אבל בתוך אילוצי הזמן, לחצי היומיום, הלימודים, העבודה ופוטנציאל הבלגן, זה לא תמיד מתאפשר. אם נוסיף לזה שבוודאי בהתחלה ובגיל צעיר יש צורך בפיקוח כי המטבח יכול להיות אזור מסוכן אם לא מכירים אותו מספיק, הרי שלמרבית הילדים ההתנסות במטבח מוגבלת מאוד.

"בדיוק בגלל זה יש חשיבות גדולה בקורסים לבישול, השתלמויות וקייטנות" מסביר שטייניץ. "בקייטנה אנחנו נותנים להם כלים החל מאופן ההתנהלות עם אוכל, מהי תזונה נכונה, כיצד משלבים מזונות, דרך כללי בטיחות ועד לאופן ההכנה ולטכניקות בישול שונות. אנחנו מתייחסים לילדים כאל בוגרים בתוך המגבלות, כלומר ככל שהם צעירים יותר הפיקוח גבוה יותר די שלא יגרמו נזק לעצמם או לסביבה וידעו כיצד יש להתנהג במטבח. מהצד השני הם נמצאים בסביבת מטבח משוכללת ומקצועית עם המורים הטובים ביותר, מה שמאפשר להם להתנסות בצורה מעמיקה ויסודית."

בקייטנה הילדים לומדים על בישול מא' ועד ת' (צילום: דן גורמה)

אז מה זה קייטנת בישול?

קייטנות הבישול של דן גורמה משלבות בין מקצועיות להנאה. כללי תזונה, הסברים על מזונות, כללי בטיחות והכנה משולבים בתוך תחומי עניין רחבים כמו בישול עולמי וטרנדים של בישול. למרות שתחום הידע רחב, תכנית הלימודים מותאמת לילדים ולמידת הריכוז שלהם בהתאם לגילם ומשולבת בהמון כיף.

קורסי הבישול לקיץ נמשכים שבועיים, אם כי ניתן לקחת גם קורס של שבוע. הקייטנה מתקיימת בכל יום מהבוקר ועד הצהריים ומאפשרת גם צהרון עד אחר הצהריים. הילדים מחולקים לפי גילאים והלמידה מותאמת לגיל ונעשית בקבוצות קטנות. "יש ביקוש גדול והוא מגיע מהילדים וההורים כאחד," מספר שטייניץ. "ההצלחה של הקייטנות והרצון שאנחנו רואים בקרב ילדים ובני נוער בהחלט מחזקים אצלנו את התחושה שזו נישה שיש להתייחס אליה לא רק בקיץ ואנחנו בוחנים את האפשרות להמשיך בקורסים או השתלמויות גם במשך השנה."

המטבח מאפשר שעות של למידה שהן הנאה צרופה (צילום: דן גורמה)

>> להרשמה לקייטנות הבישול של דן גורמה, לחצו על הלינק https://goo.gl/MvfcHx