יום של שיער טוב

בואו נודה על האמת, יום של שיער טוב הוא יום טוב. כדי שיהיו לכן ימים רבים כאלו, אספנו עבורכן 9 עצות לשמירה על שיער יפה, חזק ובריא

(צילום: shutterstock By puhhha)

אם אתן סובלות משיער יבש, ושביר, מקרקפת מגורה או מקשקשים, יתכן שאתן פשוט לא משתמשות בשמפו הנכון, לא חופפות נכון, או שנדרש מכן לעשות שינוי קטן בהרגלי התזונה. מיטל אלנקוה דהן, רוקחת בכירה ומנהלת סניף סופר-פארם, עזרה לנו לאסוף עבורכן טיפים שיעזרו לשיער שלכן להראות נפלא.

כדי לטפל בו נכון

חשוב שתדעו שהשערות הן סיבים שבנויים מחלבון הקרטין, ויטמין A וויטמינים מקבוצת B, וגם מאבץ, ברזל, כלור וצורן שמוכר יותר בשם סיליקון. דרך זכוכית מגדלת מבנה השיער דומה לגג רעפים. זקיקי השיער נראים כמו פקעות והן בעצם רקמות חיבור, עשירות בכלי דם שאחראיות על אספקת החמצן וההזנה של השיער לכל אורכו.

למה השיער נשבר, יבש או מצוברח?

שימוש חוזר בפן, חפיפה בשמפו שאינו מתאים לאופי השיער, הברשה עם מברשת בעלת סיבים קשים או צביעה, גורמים לאותם "רעפים" שבונים את השערה, להיפתח כדי להתנקות מלכלוך, או כדי לאפשר לצבע, או לכל חומר כימי קוסמטי אחר, לחדור אליהם. טיפול לא נכון בשיער, יגרום לאותם סיבים דקיקים להישאר פתוחים, וליצור אזורים דקיקים לאורך השערה, שתוך פרק זמן קצר ישברו. ואם לכל זה נוסיף את מזג האויר הקר והיבש בחורף, או החם והלח בקיץ, ואת המים הקשים איתם אנחנו חופפות שיער, או תזונה לקויה, אז התוצאה היא שיער עם עייף ושביר, ואנחנו עם יום של שיער רע.

יום של שיער טוב כל יום (צילום: Viktoriya Pavlyukshutterstock)

מה לעשות כדי שהשיער שלנו יהיה בריא, יפה וחזק?

1.  אומגה 3 אחד התנאים ההכרחיים לשיער שופע וחיוני, אומרת מיטל, הוא תזונה עשירה באומגה 3. דגי סלמון, זרעי פשתן, אגוזי מלך, ואדממה הם חלק מהמזונות שעשירים באומגה 3.  וניתן למצוא אותם גם כתוספי תזונה. חשוב להיוועץ עם הרוקח לפני השימוש בתוסף המזון, ולדווח לו במקרה של נטילת תרופות או הריון.

2.  מחסור בויטמיןA , E, B,B 12 ואבץ עשוי להיות אחד הגורמים לשיער חלש, דהוי, שביר ומתפצל. חשוב לצרוך מזונות שמכילים את המשפחה המפוארת הזו של הוויטמין, שנמצאים בין היתר בכרובית, קטניות, בוטנים, סלרי וביצים. וכולם טעימים, נעימים ובריאים, ולא רק לשיער. מיטל מציינת שחשוב לפנות לרופא ולבקש בדיקת דם כדי לוודא שלא קיים מחסור בוויטמין B12. אם אכן חסר לכן B 12, התייעצו עם הרופא ועם הרוקח לפני שתתחילו להשתמש בתוסף התזונה.

 מזון לגוף לנפש ולשיער בריא, שמכיל אומגה 3, וויטמין A, B, ואבץ(צילום:shutterstock)

 3.  מסכות ומרככי שיער – גם אותם חשוב להתאים לאופי השיער. לאחר החפיפה כדאי לסחוט את השיער משאריות המים, להשתמש בכמות קטנה בלבד של מרכך שיער, לעסות את השיער מעט לאורכו, ולשטוף אותו עד שיהיה נקי לגמרי משאריות מרכך. כדאי לטפל בשיער שנוטה להישבר ולהתפצל במסכת הזנה לשיער, לעקוב אחר הוראות השימוש, ולא להשאיר אותו למשך זמן רב מדי על השיער. שיער יבש ועצוב במיוחד, יתעודד אם אחת לחודש נמרח על קצותיו מסכת הזנה, נעטוף אותו במגבת חמימה ונמתין שלוש דקות לפני שנשטוף את המסכה.

אומגה3 ואבץ מבית לייף, מסיכת חימר-לוריאל,BIOSIL לשיקום השיער של אלטמן, וטיפול לקרקפת של וישי (צילום: יח"ץ סופר-פארם)

 4.  הברשה – רק במברשת בעלת סיבים רכים. אם אתם סובלים מקשרים בשיער, חשוב להבריש אותם לאט ובסבלנות. חשוב להחזיק ביד אחת קבוצת שיער. ביד השנייה כדאי להבריש מקצות השיער, ובהדרגה לעלות אחרי כל הברשה והתרה של הקשר סנטימטרים מעטים לכיוון השורש, עד שתוכלי להעביר את המברשת לאורך כל קבוצת השיער.

 

מברשות בעלות סיבים רכים של לייף, מסכת שמנים מזינה לקרקפת של  לוריאל, וסרום לשיער של אלביב (צילום: יח"ץ סופר-פארם)

 5.  ארקטיום-לפפה, רוזמרין וקלנדולה לא רק במשתלה – גם הקרקפת והשיער שלנו, אוהבים את שלושת הצמחים האלו, שתורמים לגמישות השיער, לנקיון הקרקפת מקשקשים ועשויים לתרום במניעת גירויים בעור הקרקפת. אם אתן לא פנויות לרקוח מהם מסכות ביתיות, תוכו למצוא מוצרי טיפוח לשיער שמכילים אותם.

 

פיט-ו7 מוצרי שיער על בסיס צמחי מרפא, לקטיום שמפו ומסכה לטיפול בקשקשים של כצט (צילום: יח"צ סופר-פארם)

6.  שתו מים והקפידו על שתייה של לפחות 10 כוסות ביום, יובש בגוף, הוא יובש בעוד שישפיע מיד על חיוניות השיער שלכן. ולא להתבלבל, מים הם מים, לא קפה, לא תה, מים.

7.  קשקשים עכשיו תורכם –הבשורה הרעה היא שהמדע לא מצא את הסיבה המדויקת והיחידה להיווצרות קשקשים. הבשורה הטובה היא ששוק מוצרי השיער מציע לא מעט פתרונות יעילים לטיפול בקשקשים, שמרגיע את גירוי עור הקרקפת וחוסך מאיתנו את מפגע הפתיתים הלא אסתטיים בשיער

8.  ומכיון שביקשתן עצה מסבתא חייקה, היא מסרה שאצלה בקיבוץ מי שסבלה מקשקשים בשיער, ערבבה היטב שני חלמוני ביצה עם רבע כוס שמן זית, עיסתה את הקרקפת, יצאה להשקות את העציצים, הרתיחה מים לקפה, שטפה מהראש את התערובת, סרקה את השיער במסרק צפוף והם נעלמו לפחות לחודשיים.

9. דילמת הגמילה מחומרים מזיקים אם אתן מתעקשות לתלתל את שיערכן החלק, להחליק את שערכן המתולתל, להפוך מג'ינג'יות לבלונדיניות, או מבלונדיניות לשחורות רעמה, קחו בחשבון שהשיער שלכן דורש תחזוקה עקבית ויסודית והשתמשו בכל מה שיש לעולם תכשירי השיער להציע בחכמה. אם החלטתן להיגמל מצביעה, החלקה ושאר תהליכים שגורמים לשיער להישבר, להישרט ולהיחלש, אשראי וטוב לכן, תרשמו על השיטה פטנט ונשות כל העולם יבואו להיגמל תחת כנפיכן.
.