הזמר אמיר פרישר (פיי) גוטמן הלך לעולמו

בהודעה שיצאה מבית החולים רמב"ם נמסר שאפסו סיכויי ההישרדות של אמיר פרישר גוטמן אשר טבע אתמול בזמן שניסה להציל את אחייניתו. בני משפחתו נמצאים לצדו בבית החולים

**עדכון**

‏יממה לאחר שטבע בזמן שניסה להציל את אחייניתו שנסחפה, נפטר הזמר אמיר פרישר (פיי) גוטמן בבית החולים רמב"ם בחיפה.

זמן קצר לפני שיצאה ההודעה הרשמית על פטירתו, יצאה הודעה מדוברות בית החולים לפיה: "אפסו סיכויי ההישרדות של אמיר פרישר גוטמן. אחרי שבוצעו מספר בדיקות – מיצינו את היכולות הטיפוליות אין לנו יכולות לעזור עוד. ליבו עדיין פועם אבל אין לנו איך לסייע עוד".

יהי זכרו ברוך

אמיר פיי גוטמן (צילום מסך)

הזמר והבמאי הישראלי אמיר פרישר (פיי) גוטמן טבע בשבת 22.7.17 בחוף הנמצא דרומית לנווה ים, בסמוך לעתלית. על פי הודעת דוברות המשטרה, הטרגדיה קרתה כאשר גוטמן, אחייניתו שחר בת ה-5 וחברה נוספת נכנסו לשחות בים, גל סחף את השלושה וחבורה של גולשים הצליחה להציל את הבנות. גוטמן אותר מאוחר יותר. צוות מד"א שהוזעק למקום העניק לו טיפול רפואי והחל לבצע בו פעולות החייאה. הוא פונה לבית החולים רמב"ם, שם הועבר ישירות לחדר הלם.

פיי גוטמן, 41, חגג עם בני משפחתו אירוע בחוף, כשהבחין בקרובת משפחתו נסחפת בזרם ונזעק להצילה. לאחר מכן הוא נצפה שוכב מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה. פרמדיקים סיפרו שהם ראו אנשים על החוף שמשו אותו וניסו לבצע בו החייאה בסיסית. "הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים וביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות שכללו עיסויים, הנשמה, מתן הלם חשמלי וטיפול תרופתי".

פיי גוטמן עלה לכותרות לפני כשנה, לאחר שחשף כיצד אובחן באופן שגוי כחולה בסרטן לימפומה (דרגה 4), מה שהתברר לאחר מכן כמחלה זיהומית. הוא נאלץ לעבור טיפולי כימותרפיה מיותרים בעקבות כך. בזמנו הוא האמין שנותרו לו ימים ספורים לחיות ורק במהלך עבודה על מופע איחוד היסטורי של להקת הבנים המצליחה "היי פייב" התברר כי האבחון היה שגוי. עורך דינו של הזמר, שתובע מיליונים מאיכילוב, התראיין לתקשורת מוקדם יותר השנה וסיפר ש"יתכן שהרופאים לא רצו להודות בטעותם, היו להם את כל הנורות האדומות". מעריציו של הזמר תמכו במאבקו וחיבקו אותו לאורך כל הדרך.

אמיר פיי גוטמן ובן זוגו מדברים על האבחון השגוי בסרטן  (צילום מסך)

פיי גוטמן הוא מוזיקאי, כוריאוגרף, שחקן ובמאי תיאטרון. הוא התחיל את דרכו בצוות בידור במלונות באילת. ב-1997 היה בין המייסדים של להקת הבנים "היי פייב" עד לפירוקה בשנת 2000. הלהקה הוציאה שלושה אלבומים שהגיעו למעמד אלבום זהב. ב-2016 הודיעה הלהקה שתתאחד להופעה חד פעמית אך לבסוף נדחתה ובהמשך בוטלה בשל אשפוזו של גוטמן. לאחר פירוק הלהקה הוציא אלבום בכורה בשם "מנטרה" ובשנת 2007 הוציא אלבום שני: "דבש בכוורת". ב-2009 השתתף ב"אח הגדול וי.איי.פי". השתתפותו בתוכנית זו הפכה אותו בעיני רבים לדמות ציבורית להט"בית נערצת. ב-2012 ביצעה אליאנה תדהר בפסטיגל את השיר "אהבה הגדולה" שנכתב על ידי פיי גוטמן. השיר זכה במקום הראשון בפסטיגל באותה שנה. ב-2016 הצטלם לעונה השמינית של הדוקו ריאליטי "מחוברים".

לפני כעשור, ב-2007 יצא גוטמן מהארון ובשנת 2009 התחתן עם בן זוגו, ינאי פרישר. את הטקס המרגש ניהלה השחקנית גילה אלמגור. ב-2013 נולד לזוג ילד, בשם רוי, מאם פונדקאית בהודו.

 גוטמן מדבר על אהבתו לים בסרטון שהעלה בדף הפייסבוק שלו לאחרונה

BFF ❤️

A post shared by mamdursky (@mamdursky) on