טקס פרסי טוני 2017 – השמלות על השטיח האדום

טקס פרסי הטוני שנערך אתמול בניו-יורק, זימן לשטיח האדום את הכוכבות הותיקות של הוליווד – מסאלי פילד, לגלן קלוז ועד בט מידלר – מה הן לבשו?

Photo by Mike Coppola/Getty Images for Tony Awards Productions)

טקס פרסי הטוני ה-71 – פרסי התיאטרון של הצגות ברודוויי – נערך אמש באולם הרדיו סיטי הול בניו יורק. את הטקס הנחה השחקן קווין ספייסי, שאומנם מזוהה היום יותר מתפקידו כנשיא ארה"ב בסדרת הטלוויזיה "בית הקלפים", אבל התחיל דרכו כשחקן תאטרון ויש לו גם פרס טוני באמתחתו. כל מי שמתעתד לבקר הקיץ בתפוח הגדול, זהו הטקס המדרג את מחזות הזמר וההצגות שתירצו מן הסתם לראות.

"Dear Evan Hansen" הוא הזוכה הגדול והוכתר למחזמר הטוב ביותר. ההצגה "אוסלו" המספרת את סיפורם של הסכמי אוסלו זכתה בפרס ההצגה הטובה ביותר (וחלק מהדמויות הראשיות בו הם ישראליים כמו שמעון פרס, אורי סביר, יוסי ביילין ועוד) ופרס השחקנית הטובה, הוענק לבט מידלר על תפקידה במיוזיקל "הלו דולי".

מבחינה אופנתית השטיח האדום של הטוני, הרבה פחות זוהר מכל שטיח אדום בטקסי הקולנוע השונים, אבל את הזוהר ההוליוודי האמיתי, נתנו שם הפעם שחקניות אייקוניות – רבות מהן בגילאיי ה-70 פלוס – שלא ראינו יובלות אבל שמחנו מאוד לגלות: סאלי פילד, גלן קלוז, מרי בת' פיל וכאמור בט מידלר, ולצידן צעירות הרבה יותר – בשנות ה-50 שלהן – שחקניות כמו לורה לייני ואומה תורמן. כולן בעבר הרחוק, שיחקו דמויות בלתי נשכחות שהפכו לחלק מהקלאסיקה של ימי הקולנוע. אבל הוליווד כידוע מאירה פנים בעיקר לצעירות. התיאטרון לעומת הקולנוע נותן מקום מרכזי יותר לתפקידים עבור נשים בוגרות וכך – אלגנטיות וזוהרות – חזרו לערב אחד וכמעט מתהום הנשייה, הנשים הללו שהיו פעם הכוכבות בה' הידיעה של הקולנוע.

לא מעט שמלות על השטיח האדום היו מבית מייקל קורס קולקשיין. אומנם היו אלה ברובן השמלות המוצלחות של הערב, אבל התחושה הייתה, כאילו זכה קורס באיזה מכרז ציבורי להלבשת המוזמנות. מעט מפחית מהאקסקלוסיביות של המותג, לא ככה?

2017 Tony Awards - Arrivals

בט מידלר (71) המלכה – כמה טוב לראות אותה – זכתה בטקס בפרס השחקנית הטובה במחזמר. מידלר שהביקורת מגדירות את הופעתה במיוזיקל " הלו דולי" כמדהימה, הפגינה הופעה משובחת גם על השטיח האדום, בשמלת כסף נוצצת עם שרוולי פעמון, שעוצבה במיוחד עבורה ע"י מייקל קורס קולקשיין. מידלר נראתה נפלא והשנים שחלפו מאז שיחקה בסרט (עם פס הקול האייקוני  עליו גם זכתה בפרס הגראמי) "חופים" מ- 1988 לא ניכרות עליה כלל

2017 Tony Awards - Arrivals

אומה תורמן, כבר בת 47 ומעולם לא נראתה טוב יותר. היא לובשת חולצת כפתורים עם חצאית רחבה בשחור קלאסי ומאובזרת בשרשרת סטייטמנט של פרד לייטון ואנו אוהבות את המראה השיקי הלא מתאמץ, של מי שיודעת שלוק קלאסי לא מופרז יינצח תמיד.

GettyImages-694965136סאלי פילד (70) זוהרת בשמלת נוצות כחולה ומנצנצת.

2017 Tony Awards - Arrivalsמרי בת' פיל (76) – עוד שחקנית אייקונית שנראית נהדר, בשמלת התכלת/טורקיז המינימליסטית שבחרה ללבוש בצבעוניות פסטלית רכה, שהולמת היטב את שיערה הכסוף והלא צבוע.
2017 Tony Awards - Arrivalsסקרלט ג'והנסון באאוטפיט לא מחמיא במיוחד של חליפת חצאית מפוספסת (תרתי משמע) בשני חלקים, מבית מייקל קורס קולקשיין

ףועוד שחקנית שלא ראינו זמן רב (זוכת שלושה פרסי טוני בעבר) שנראתה זוהרת במיוחד אמש על השטיח האדום –גלן קלוז (70) בשמלה תחרה בכחול נייבי עם שסע בצד.

2017 Tony Awards - Arrivalsהשחקנית דני בנטון מועמדת לפרס הטוני, בשמלה מקסימה של אוסקר דה לה רנטה, שגם השתלבה בצורה מושלמת על רקע תפאורת העשב הירוק והוורדים הלבנים על השטיח האדום.

GettyImages-694958238אוליביה וויילד בשמלה אדומה ונוצצת בגזרה קלאסית ומחשוף עמוק של מייקל קורס קולקשיין.

2017 Tony Awards - Arrivalsהדוגמנית אלק ווק בשמלת קטיפה שחורה ומחשוף אסימטרי מבית אוסקר דה לה רנטה ומגפיים פרחוניים בגובה הירך.

2017 Tony Awards - Arrivalsאנה קנדריק בשמלה פרחונית מתוקה עם סרט מבית מיו מיו ועגילי קרטייה.

2017 Tony Awards - Red Carpetכריסי טיגן בשמלת סטרפלס מחויטת עם פסי זהב גיאומטריים של פמלה רולנד.

2017 Tony Awards - Arrivalsקונדולה ראשד מועמדת לפרס השחקנית הטובה בשמלה מתוחכמת של וויויאן וסטווד.

Carolyn Murphyדוגמנית העל לשעבר קרוליין מרפי, בשמלת כסופה של מייקל קורס קולקשיין.

Sarah Paulsonשרה פולסון בשמלת סטרפלס מתחרה לבנה של רודרטה, עם קלאץ' אדום של ג'ודית ליבר.

2017 Tony Awards - Arrivalsלורה לייני (53) – אנחנו כל-כך אוהבות את לורה לייני הנפלאה, אבל השמלה הפרחונית הזאת מבית דרק ליים בצבעוניות של צהוב/כתום, לא מחמיאה לה והיא תקלה מצערת.

2017 Tony Awards - Arrivalsאנה וינטור ובתה בי שייפר -זה אולי לא טקס פרסי האופנה, אבל את עורכת הווג הכל יכולה ובתה היפה בי, אופנתי להזמין תמיד ולכל מקום – שייפר לובשת שמלה של אלכסנדר מקווין ווינטור שמלה של מזון מרג'יאלה.

*

לכל הכתבות של אלישבע כספי

אלישבע כספי
קוראת ווג מתמידה בערך מגיל שמונה (עם שתיים וחצי מילים באנגלית, בלבד) אשר משתגעת על ירחוני אופנה ועיצוב מילדות, עוד מהימים בהם היה אבא חוזר מנסיעותיו בחו"ל עם ערימת מגזינים, ומביא לה את ריח העולם הגדול. למדה ועשתה תארים (LL.B במשפטים ו- MBA במנהל עסקים) אז היא גם עו"ד, אבל מעדיפה לעסוק במה שהיא אוהבת באמת, כתיבה ואופנה ביחד ולחוד.