טיפים לעור גמיש וזוהר אחרי גיל 40

בעשור הרביעי לחיינו העור מתחיל לאבד ברק, ומתחילים להיווצר בו קמטים שעם הגיל ילכו ויעמיקו. שגרת חיים בריאה, וטיפוח בעזרת מוצרים ייעודיים, יחזירו לפנים את המראה הצעיר והחיוני

עור גמיש וזוהר אחרי גיל 40 (צילום: שאטרסטוק y wavebreakmedia)
עור גמיש וזוהר אחרי גיל 40 (צילום: שאטרסטוק y wavebreakmedia)

מי מאיתנו לא הביטה במראה, גילתה קמט חדש, מצאה קמט שהעמיק, וחיפשה דרך לעצור את התהליך? הבשורה הטובה היא שהקפדה על אורח חיים בריא ושימוש במוצרי טיפוח ייעודיים, יתרמו להחזרת הגמישות לעור הפנים ולמיצוקו מחדש, ואפילו יכולים לסייע למילוי קמטים עמוקים.

יש דרך להחזיר לפנים את המראה הצעיר והחיוני (צילום: By Kotin  shutterstock  )

בגילאים צעירים השימוש במוצרים שמכילים רכיבי לחות ומסנני קרינה, נותן מענה מספק לטיפוח הפנים, אולם בגיל בוגר זה כבר לא מספיק . בסביבות גיל 40 מתחילים  שינויים הורמונליים ,   גם לנטייה התורשתית יש השפעה, ואלו רק חלק מהסיבות להיווצרות קמטים, ולמראה פנים עייף וחסר חיות  .  כדי לסייע לשמור על מראה חיוני וזוהר מומלץ להשתמש במוצרים המכילים רכיבי אנטי אייג'ינג המסייעים בשמירה על האלסטיות של העור ולחידושו, ותורמים במניעת היווצרות קמטים עמוקים.

איך לשמור על עור פנים חיוני ומוצק אחרי גיל ארבעים 

.

שימוש במוצרי טיפוח המכילים רכיבי אנטי-אייג'יינג

הרטינלאדהיד, הוא מהרכיבים החשובים ביותר לתהליך שיקום העור, מסייע לחידוש ייצור ויטמין A , ממריץ את התחדשות העור ותורם לשיפור מראה העור.

נשים רבות שמחפשות פתרונות להצערת עור הפנים, פונות לטיפולים קוסמטיים שכרוכים בפרוצדורה רפואית, כמו פילינג עמוק שנועד לקלף את עור הפנים באמצעות חומר כימי, או פילינג לייזר לתהליך קילוף עדין יותר ונקודתי .

לפני פתרונות מסוג זה שכרוכים בתהליך החלמה איטי, רצוי לחפש מענה שיסייע בעיכוב הופעת סימני גיל או יסייע בשיפור מראה העור הבוגר, באמצעות שימוש במוצרים "קוסמטיים" שיכולים בין היתר לעזור לחידוש העור.

לאחרונה הושק מוצר הטיפוח "איסתיאל אינטנס" של חברת Avene, שמכיל בנוסף לרטינלאדהיד, גם  G.G.O רכיב המסייע לשמור על אלסטיות בעור, ורכיב אנטי אוקסידנטי המגן מפני רדיקלים חופשיים. שילוב שלושת חומרי האנטי אייג'ינג האלו מסייע בתיקון סימני הגיל.

עובדות שחשוב לדעת

–   על פי מחקרים שיש בידי היצרן, לשימוש רצוף ב"איסתיאל אינטנס" במשך חודש ומעלה, עשוי להיות אפקט דמוי פילינג שיבוא לידי ביטוי בהפחת עומק הקמטים ובשיפור מראה העור, בדומה לתוצאה המתקבלת לאחר 3 טיפולי פילינג כימי.

–   על פי מחקרי היצרן, שימוש במוצר הנפלא הזה סייע להפחית בלמעלה מ 50% את עומק הקמטים, וקיצר את אורכם ב27% כבר לאחר חודשיים של שימוש.

–   שימוש במוצר עשוי לתרום להארכת האפקטיביות של טיפולי אנטי אייג'ינג, ולשמירה על התוצאות לזמן ארוך יותר.

–   מוצרים המכילים רטינלאלדהיד מומלצים לשימוש בלילה.

איסתיאל אינטנס (צילום: יח"ץ)

 

קרם למילוי קמטים עמוקים – יש דבר כזה

המוצר הנפלא הזה מכיל שלושה רכיבים ייחודיים, רטינאלדהיד, שמעודד ייצור קולגן ואלסטין, חלקיק בגודל מיוחד של Mono Oligomers של חומצה היאלרונית, שמסייע לעודד את ייצור החומצה ההיאלורונית בעור, ורכיב אנטי אייג'ינג בשם  AscofillineTM רכיב בלעדי מהמעבדות הדרמטולוגית של Avene, המופק מאצה ותורם למיצוק העור.

וזה לא הכל:

–  התכשיר מעוצב בצורת עט, שהופכת את השימוש בו לקל ומדויק על הקמטים.

–  מלבד נוחות השימוש, העט כולל ריכוז של החומרים הפעילים לפעילות ישירה ומרוכזת על הקמטים והחריצים בעור.

*   על פי מחקרים שבידי היצרן, יש להשתמש במוצר לפחות שלושה שבועות כאשר רוב הנשים דיווחו על שיפור אם כי לא כולן.

עט למילוי קמטים עמוקים- יש דבר כזה (צילום: יח"ץ)

לצד שימוש במוצרים איכותיים, שנתמכים במחקרים ויעילותם מוכחת, מומלץ גם לשמור על אורח חיים בריא:

נקו את הפנים בכל יום

הקפידו לנקות בעדינות את הפנים והצוואר בוקר וערב. ניקוי הפנים יסיר תאים מתים, ינקה את נקבוביות העור מעודפי קרם ומלכלוך ויאשר ספיגה אופטימלית של קרם הלחות וההזנה.

חשוב להשתמש במוצרים שלא מייבשים את עור הפנים. לאחר ניקוי הפנים, ולפני השימוש בקרם הזנה או לחות, רצוי להרגיע את עור הפנים באמצעות שימוש במים טרמליים.

הימנעו מחשיפה לשמש ומירחו תמיד מקדמי הגנה. כן, כן- גם בחורף

חשיפה לשמש לא רק מסוכנת, היא גם מאיצה את תהליך הזדקנות ורפיון העור. אחרי גיל ארבעים, הנזק מואץ עוד יותר. הקפידו להשתמש בתכשירי טיפוח ואיפור עם מקדמי הגנה גבוהים באופן קבוע (גם בחורף, כן!), וזכרו שעור בהיר ובוהק תמיד יהיה יפה שבעתיים מעור שזוף יבש ומקומט. גם בחורף יש קרינת UV  גבוהה מאוד ולכן חשוב להתמגן גם בחורף.

איכלו בריא, נקי וצבעוני

תפריט עשיר בירקות, בפירות, ובסיבים תזונתיים, הכרחי לשמירה על עור פנים בריא וגמיש. ירקות ופירות המכילים כמות גבוהה של סיבים תזונתיים, ויטמין C, אומגה 3, ויטמין A וויטמין E, יתרמו לבניית הקולגן שחיוני במיוחד לבריאות העור ולשמירה על גמישותו.

שתו מים, תה ירוק וחליטות צמחים

שתייה של לא פחות מ 10 כוסות מים ביום, חליטות צמחים, ותה ירוק, יסייעו להגן עליכם מפני התייבשות העור, יעודדו חילוף חומרים וישמרו על עור הפנים והגוף שלכם רענן וגמיש.

תראו כמה יפה וטעים ויפה לשמור על העור (צילום: By Ingrid Balabanova shutterstock )

לא לשכוח את שנת יופי

לא תאמינו עד כמה שינה של לא פחות משבע שעות בכל לילה, תשנה את מראה הפנים ותתרום למיצוק עור הפנים והצוואר. ולמה? מפני שמחסור בשעות שינה, ועייפות גורמים לשחרור הורמון הקורטיזול שבתהליך מהיר מפרק את האלסטין שבעור ואת הקולגן, ובלעדיהם בלתי אפשרי יהיה לשמור על עור גמיש.

סדרת פיזיוליפט של אוון, קרם יום, קרם לילה עט למילוי קמטים עמוקים (צילום: יח"ץ)

 ספורט, יוגה ורוגע לא יזיקו

חשוב לשמור על כושר, ולא רק כדי לשמור על משקל תקין וגוף מעוצב, אלא כדי לעודד את מחזור הדם לתפקד כפי שתיפקד בגילאים צעירים יותר גם אם לא עסקתם בספורט. וכשקצב זרימת הדם תקין, הדם מתמלא בחמצן, שחיוני למראה עור זוהר.

עיסוק בספורט בכלל, וביוגה בפרט תורמים לרוגע, ולירידה ברמת הסטרס הגורם גם הוא לרמת קורטיזול גבוהה, שפוגעת בקולגן וגורמת לעור להיות עייף ויבש, ולאבד את גמישותו.

 .