חמישה קליקים, ויש לכם אוכל מבושל למחר

הגיעה שעת הצהריים, אתם רעבים ונמאס לכם להזמין שוב מאותם מקומות? אתר חדש מציע ארוחות ביתיות טעימות ובריאות של בשלנים ביתיים

ספגטי בולונז

ארוחת צהריים טעימה, ביתית, בריאה. השילוש הקדוש. זה מה שהייתי מבקשת אם פיה היתה נוחתת על השולחן שלי ברגע זה.

פיה כנראה לא תופיע, אבל נראה לי שמצאתי את הפתרון באתר חדש ומקסים בשם Homeals.

ספגטי בולונז. צילום: פארליספגטי בולונז. צילום: פארלי

הריטואל מתחיל בסביבות 11:30. מישהי במשרד מתלוננת על רעב, אחרת פורקת לתוך המיקרוגל את הקציצות ברוטב שבעלה הכין לה והורגת את כולנו עם הריח המדהים, והשלישי (ה-גבר שבחבורה) מתחיל לדפדף בתפריטי משלוחים. אחרי חצי שעה של התלבטויות ודיונים בוואטסאפ הקבוצתי של המשרד מחליטים על מסעדה, מתוך ה-3 הבודדות שיש עליהן קונצנזוס. אחרי עוד אי אלו ויכוחים, מישהו (בדרך כלל ה-גבר בחבורה) לוקח על עצמו לבצע את ההזמנה. עוד שעה חולפת עד שהוא מסיים, עוד שעה וחצי עד שהשליח מגיע.

הסבל אין לו סוף. גם לא לרעב.

האמת שלגמרי נמאס לי מטייק-אווי. בעיקר אחרי שהחלטתי לשפר את התזונה שלי. כי כשאת מזמינה ממסעדה, ואפילו זו מסעדה טובה, לעולם את לא יכולה לדעת מה יש במנה שהזמנת. בטח שלא לדבר עם השף ולבקש שישים קצת פחות מלח (בגלל לחץ הדם הגבוה) או יעיף את הכוסברה (איכס!). גם די נמאסה עליי כל ההתעסקות הטלפונית הזו בהזמנה, ולחכות לשליח שיגיע.

הרבה פעמים חשבתי לעצמי שהיה יכול להיות אידיאלי אם הייתי יכולה להזמין מראש, בימים שאני יודעת שלא אספיק לבשל לעצמי אוכל ולקחת למשרד. שלא לדבר על זה שאפשר להזמין מראש לילדים בבית, כשאני יודעת שלא נשאר כלום במקרר ויקח זמן עד שאתפנה לעשות קניות ולהכין להם ארוחה מבושלת.

כנראה שמישהו באתר החדש חי את המציאות שלי, אשת קריירה ואמא לילדים שלא מצליחה להתגבר על כל המטלות שלה.

כשגיליתי את האתר הזה נשמתי לרווחה. הזמנה פשוטה ב-5 קליקים מהסמארטפון או מהמחשב, ואת יודעת שסגרת את הפינה למחרתיים, נניח. כי מחר זה היום שבו אני מתרוצצת לפגישות וסידורים בכל רחבי העיר, כך שאין מה לדבר על קניות ובישולים ליום שאחרי.

קוסקוס עם עוף. צילום: פארליקוסקוס עם עוף. צילום: פארלי

בקיצור, החלטתי לנסות. תוך כדי בליסת אגרול נוטף שמן ומונוסודיום גלוטמט שהגיע מאחת הסיניות הידועות בעיר, נכנסתי לאתר. החלטתי להזמין לילדים שתי מנות של קוסקוס עם עוף ליום רביעי  – מנה שהם מתים עליה ואין שום סיכוי שאני לומדת להכי – ועוף מוקפץ עם ירקות ליום חמישי. לעצמי בחרתי מנה צמחונית טבעונית שהתמונות שלה הטריפו אותי: תבשיל עדשים ברוטב עגבניות וקרם קוקוס. ראיתי שיש במנה מלח אז כתבתי לאיתן, הבשלן שאחראי על היצירה, שישים רק מעט. אחרי שעה קיבלתי תשובה ש"אין בעיה". יופי, איתן.

למחרת, כשיצאתי מישיבת צוות הארוחה חיכתה לי על השולחן בדיוק בשעה שהזמנתי. חמימה (נתתי לה סיבוב קצר במיקרוגל), טעימה מאד, עם תוספת של קינואה, כמו שביקשתי. תענוג.

תבשיל עדשים בקוטב עגבניות. צילום: פארליתבשיל עדשים ברוטב עגבניות. צילום: פארלי

לילדים היתה קצת ביקורת על הקוסקוס (אחד חשב שהארוחה מלוחה מדי, השנייה חשבה שהיא לא מספיק מלוחה) אבל בסך הכל גם הם היו מרוצים. בקושי הצלחתי לדבר איתם בזמן שבלסו.

גם המחיר היה ממש סבבה, יחסית למה שאני רגילה לשלם במסעדות. אני לא בטוחה שאזמין כל יום, אבל אין לי ספק שכדאי לי להתחיל להתארגן באמצעות Homeals בימים "קשים".

לשבוע הבא אני זוממת על ספגטי בולונז. נומנומנום.