חמין מקרוני טבעוני עם כרובית

רגע לפני שהחורף מסתיים, לימור לניאדו תירוש עם שני מתכוני חמין מקרוני – אחד לאוהבי בשר והשני לצמחונים

חמין טבעוני

מתוך הבלוג של לימור לניאדו תירוש

חמין מקרוני. צילום: לימור תירושכלי קרמיקה: ורד טנדלר דיין

העוף היחיד שהסכמתי לאכול היה העוף שבחמין מקרוני – שחום, מעט שרוף ומלא בטעמים של המקרוני האהובות עלי כל כך. את חמין המקרוני אכלנו בעיקר בחודש שלפני פסח, אולי בגלל מזג האוויר שמתאים בדיוק לחמין כזה ואולי כדי להיפטר מהחמץ שבמזווה. יותר מכל, ייחודו של החמין הזה נעוץ במרקם המקרוני – חלקן יוצאות קשות, מעט שרופות ויבשות וחלקן יוצאות רכות ונימוחות. במשך השנים ניסתי לשדרג  את החמין עם פסטות איכותיות, מיובאות מאיטליה, אבל זה לא הלך. חמין מקרוני רוצה מקרוני תוצרת הארץ. כדי שמרקם המקרוני ייצא מדויק בסיום הבישול, מבשלים אותן בישול מוקדם לדרגת חצי בישול. המקרוני צריכות להיות גמישות אבל עדיין קשות למאכל. יש המוסיפים לחמין ביצים קשות, תפוחי אדמה קלופים ופרוסים לפרוסות או חצילים מטוגנים.

חמין מקרוני טבעוני עם כרובית

כבר הרבה שנים אני מחכה להזדמנות לפרסם את המתכון הזה, טעים בטירוף אפילו יותר מהמקורי.

חומרים ל-8 מנות:

כרובית בינונית (1.2 קילו) עדיף עם העלים שטופה היטב

כפית מלח

לחצילים:

חציל גדול או שניים קטנים, קלופים לפסים וחתוכים לקוביות בינוניות

3 עגבניות קצוצות לקוביות בינוניות

2 בצלים קצוצים לקוביות בינוניות

3 כפות שמן זית

חצי כפית מלח

חצי כפית פלפל שחור

למקרוני:

500 גרם מקרוני (פרפקטו מספר 7)

2 כפות שמן זית

כפית מלח

כפית פלפל שחור

כפית פפריקה מתוקה

3 ראשי שום שלמים

חצי כוס מים

הכנה:

מחממים תנור ל-200 מעלות. ממלאים סיר גדול עם הרבה מים וכפית מלח, מניחים את הכרובית (כשצד העלים כלפי מטה), מכסים, מביאים לרתיחה ומבשלים רבע שעה על רתיחה חזקה. מעבירים את הכרובית בעזרת כף מחוררת לצלחת גדולה ומזליפים עליה מעט שמן זית, מלח ופלפל גרוס. בינתיים מרפדים תבנית בנייר אפיה ומניחים את החצילים, העגבניות והבצלים, מתבלים בשמן זית, מלח ופלפל, מערבבים וצולים חצי שעה. באותו הסיר עם המים שבו בושלה הכרובית מבשלים את המקרוני (אם חסר מים מוסיפים מים רותחים), חצי בישול בלבד (5 דקות לערך), המקרוני יהין גמישות אבל קשות למאכל.

מסננים ומעבירים חזרה לסיר שבו הן בושלו. מזליפים על המקרוני 2 כפות שמן זית, מלח, פלפל ופפריקה ומערבבים. מוסיפים למקרוני את הירקות הצלויים, ומערבבים בעדינות. בסיר שנכנס לתנור מניחים את הכרובית ומסביבה את המקרוני. דוחסים את ראשי השום בין המקרוני, מוסיפים חצי כוס מים רותחים ומכסים הרמטי. מורידים את הטמפרטורה ל-120 מעלות ואופים שעתיים. מעלים את הטמפרטורה ל-200 מעלות וצולים ללא כיסוי חצי שעה או עד השחמה יפה יפה של הכרובית.

מתכון נוסף של לימור לניאדו תירוש:

חמין עוף מקרוני 

חמין-מקרוני-עוף. צילום: לימור תירוש

לימור תירוש
בוגרת ה- Leith Cooking School בלונדון, ה- Migros School בציריך, וה- Ritz Escoffier School, וה- Cordon Bleu בפריז, מבשלת, מצלמת כותבת ומארחת.לימור מאמינה שאוכל מקרב אנשים ולבבות וכך שומרת את אהוביה קרוב, במטבח, בדרך הכי פשוטה של צבעים, ריחות, וטעמים. המטבח עבורה הוא זירה אינסופית של יצירה, מקום בו אנשים מתענגים ביחד, עוברים חוויה. לימור מבשלת בפשטות מוקפדת עם שילובים בלתי צפויים. אוהבת להפתיע חברים, תלמידים ואת עצמה.