חלון ראווה: ענבל מימרן

ענבל מימרן עזבה משרה בכירה בהייטק כדי להקים מותג אופנה. בשיא ההצלחה לקחה הפסקה ועכשיו היא חוזרת עם קולקציה קיצית חדשה, נוחה, מחמיאה וקלה לתפעול

מי אני?

ענבל מימרן יח"צ

ענבל מימרן לנגשטטר, בת 43, בזוגיות + תאומות. המעצבת והבעלים של מותג האופנה  Honey B by Inbal Mimran משנת 2010.

הרעיון מאחורי השם הוא מתוק עם טוויסט, כי ככה הרגיש לי שאני רוצה שהמותג ייראה כשהקמתי אותו.

רקע

כבת לאיש צבא, עברנו דירה כל שנה, אז גדלתי בהרבה יישובים (כולל שנה בקונגו, אפריקה). בגיל 11 התמקמנו ביבנה ושם גרתי עד שהתגייסתי לצבא. אחרי הצבא הלכתי ללמוד בבן גוריון בבאר שבע ועברתי לגור שם, מאז למעשה גרתי מחוץ לבית. פיתחתי קריירה בתחום ההייטק, כולל רילוקיישן לניו יורק ולקח לי לא מעט זמן לחזור לחלומות הילדות שלי ולהגשים אותם. בגיל 35, אחרי קורס תדמיתנות ותפירה, עזבתי את העבודה והקמתי את המותג.

מתי הבנת שאת רוצה להיות מעצבת?

בתור נערה היה ברור לי שכשאהיה גדולה, אהיה מעצבת אופנה. הקירות שלי, שעד אז היו מלאים בתמונות של מדונה, התמלאו אט אט בציורי אופנה שלי, ממש קולקציות בעלות קו אחיד: אחת בהשפעת מדונה, האחרת משחקי הדפסים, הבאה משחקי מגדרים וכן הלאה. אחרי הצבא תכננתי ללמוד עיצוב אופנה בפריז (!) ונרשמתי למכינה בשנקר, אבל חוסר הבטחון העצמי בשילוב לחצים סביבתיים הובילו אותי ללכת בתלם וללמוד באוניברסיטה. הדחקתי את חלומותיי, ושקעתי במסלול חיים שונה.

אחרי כמעט 15 שנים החלומות פרצו שובכשהתעוררתי ביום שבת אחד בשש בבוקר וציירתי עד הלילה. למחרת נרשמתי ללימודי תדמיתנות ותפירה, ומשם כבר היה קשה לעצור.

HONEY B. צילום: שני סקרלט קגן

מה היה החלק הכי מאתגר בדרך?

החלק המאתגר בדרך היה לגבור על הפחדים שלי, לעזוב את המקום הבטוח והנוח של קריירה מסודרת ומצליחה, עם תנאים טובים, ולבנות את עצמי מאפס בתחום חדש.

איך את מתארת את סגנון העיצוב שלך?

אני חושבת שאני מעצבת בגדים נוחים, בגדים שמישהי עצלנית שונאת גיהוץ כמוני, היתה רוצה ללבוש ועדיין להיראות מוקפדת. הבגדים הם עד היום כפי שדימיינתי כשהקמתי את המותג: קלאסיים ומתוקים אבל עם טוויסט. תמיד יהיה בהם משהו שונה. כמו כן, לקח לי המון שנים להבין, אבל העיצובים שלי מושפעים מהאייטיז.

HONEY B צילמה שני סקרלט קגן

לסגנון האופנתי של איזו מפורסמת אתה מתחברת?

מאז ומתמיד התחברתי, שלא לומר הערצתי, את רונית אלקבץ הדרמטית והרבגונית ז"ל.

מה מאפיין את הקולקציה החדשה?

הקולקציה לאביב 2018 היא קולקציית הקאמבק שלי אחרי הפסקה של כמעט שנתיים. באוגוסט 2016 סגרתי את המותג מאחר והרגשתי תחושת מיצוי ועייפות החומר ולא רציתי להפוך ליצרנית אופנה שמייצרת על אוטומט לפי "מה שיילך".

HONEY B צילמה שני סקרלט קגן

אחרי לידת בנותיי, משהו התעורר בי מחדש ומצאתי עצמי קמה בכל יומיים עם דגם חדש בראש ורצה לצייר אותו. זו אינה קולקצייה שבניתי מתוך חיפוש השראה מסויימת, והדגמים לא נוצרו זה מתוך זה, כמו שקורה לרוב. הקולקציה היא אסופה של דגמים שכולם בערו לי בבטן, ורק כשהם היו כולם במחברת שלי, עם דוגמאות בדים, ראיתי שהם מתחברים זה לזה בצורה קוהרנטית (והופתעתי מכך, יש לומר). אז עם הסתכנות גבוהה בקלישאתיות יתר, זו קולקציית "באה מאהבה".

HONEY B צילמה שני סקרלט קגן

את הקטלוג צילמנו עליי, אצלי בבית. ככה הרגיש לי הכי נכון (שוב, עובדת מהבטן). אני חושבת שאני מייצגת הכי טוב את הלקוחה של Honey B: אני בת 40+, עברתי הריון ולידה, יש לי כמה קילוגרמים עודפים, בטן של ניתוח קיסרי וקצת ורידים למזכרת מהריון לא קל, קמטי צחוק והבעה גם יש ודי בשפע, בקיצור לא בת 20 ולא דוגמנית, אלא אישה. התמונות עברו אך ורק עיבוד בסיסי של חיתוך ופילטרים. הן לא עברו ריטוש, זה היה לי מאוד חשוב.

HONEY B צילמה שני סקרלט קגן

טווח מחירים: 219 – 669 שקל

טווח מידות: 36 עד 48 (חלק מהדגמים יתאימו גם ל-50-52)

איפה קונים? ניתן לרכוש בסטודיו המעצבת (קיבוץ ניר אליהו), או דרך הפייסבוק https://www.facebook.com/Honey.B.Label

 HONEY B צילמה שני סקרלט קגן

HONEY B צילמה שני סקרלט קגן

HONEY B צילמה שני סקרלט קגן

***

הצטרפו לסלונה אופנה בפייסבוק