חלון ראווה: מירב שיליאן

אחרי שניסתה תחומים כמו גרפיקה וביטוח ואפילו היתה גננת, הגיעה מירב לתחום עיצוב האופנה וקפצה למים העמוקים עם מותג משלה באמצעותו היא מוצאת פתרונות לדברים שהיתה רוצה ללבוש

מי אני?

מירב שיליאן - קיזי

מירב שיליאן (44), נשואה + 3. המעצבת והבעלים של המותג keezi משנת 2012.
keezi הוא שם החיבה שלי, שנתנה לי אמי כשהייתי בערך בת 5. באותו הזמן היתה סדרת טלויזיה שנקראה שורשים – Roots – סדרה על משפחת עבדים שחורה. אחת מהדמויות הראשיות היתה הבת במשפחה ולה קראו קיזי. מאחר ואני הכי שחומה במשפחה שלנו – קיבלתי את השם קיזי כשם חיבה ולרוב זה היה מלווה ב"קיזי שלי".
שנים רבות אחרי כשחיפשתי שם למותג שלי, כזה שישקף את אותה מהות שממנה אני מעצבת, ואחרי שתקופה ארוכה לא קראו לי ככה, אמי מתקשרת ופותחת ב"קיזי את שומעת…" ואז נפל לי האסימון, זה השם למותג שלי. קיזי זה תמצית מי שאני.
אז תודה לאמי על הרגישות לציין את הדבר המיוחד שבי ולחגוג אותו ועל כך שידעה, כנראה מוקדם מאוד, כמה חשוב לדעת את עצמך ולחגוג את המיוחד שלך.

רקע

נולדתי בכפר סבא, בת שניה, חולמנית ושונה, עם עולם דמיוני מקביל למציאות. לא תמיד ידעו להכיל את השוני הזה, אבל לשמחתי הרבה אמא שלי עם מידת הרגישות המספקת, ידעה.

מתי ולמה הבנת שאתה רוצה להיות מעצבת?

זאת אהבה ישנה שלי מאז ומתמיד ראיתי בכל בגד את האפשרות לעשות אותו טיפה יותר טוב.
את מכונת התפירה הראשונה שלי קבלתי בגיל 7 מאבא שלי. אז עוד לא הבנתי מה נקרה בדרכי, אבל אחרי שנים ואחרי מספר תחומים שניסיתי כמו גרפיקה, ביטוח וגננת,  פגשתי לראשונה את חנויות היד שניה בארה"ב, וינטג' אמיתי. קניתי בגרושים פריטים יחודייים, גזרתי וחיברתי, לבשתי הפוך – מכנסיים כשרוולים, חצאית כז'קט. שם היה הניצוץ וידעתי שאני רוצה להיות מקצועית בזה. מטבעי אני סקרנית וזה היה הדבר הכי נכון בשבילי להפוך את זה למקצועי. גם היום זו אחת הדרכים שלי לעצב – ללבוש סתם איזה בגד הפוך, לא כמו שהתכוונו ואז מתגלים דברים מגניבים ויחודיים.

קיזי לדרס קוד צילום עמיר צוק (16)

מה היה החלק הכי מאתגר בדרך?

נכנסתי לתחום בגיל יחסית מבוגר, 39 והתחלתי ישר כעצמאית, עם המון חוסר וודאות וגם המון טעויות שלבסוף הובילו לכך שהדברים נעשים בדרך שלי. קצת שונה אבל נכון לי.

איך את מתארת את סגנון העיצוב שלך?

שיק שהוא גם מפרגן וגם נוח. בקולקציה לא מתנחמדת. הגזרות מפרגנות עם אלמנטים מינימליסטים, ובדים איכותיים. לתפיסתי הבגד שם כדי שיהיה לי יותר יפה ויותר נעים – כל דבר הפוך מזה מחטיא את המטרה של אופנה טובה.
בקיזי העיצוב המינימליסטי, הגזרות והשימוש בחומרי הגלם הטבעיים – יוצרים חוויה של פריט שמתאים מיום לערב ושלכל מי שלובשת קיזי תהיה אמירה משלה.

KEEZI1111171

לסגנון האופנתי של איזו מפורסמת את מתחברת?

אין מישהי מסויימת. אני למעשה מעצבת לעצמי ומוצאת פתרונות למה שהייתי רוצה שיהיה, וזה מחמיא לי כל פעם מחדש שמישהי אחרת גם מסכימה עם בגד של קיזי ומרגישה שזה נכון לה.

מה מאפיין את הקולקציה האחרונה?

בקולקציה האחרונה בחרתי לקחת את היום יום החורפי ולתת לזה איכויות גבוהות יותר ותוך כדי, לשמור על התחושה הנעימה של בגד חורפי שעוטף ושומר על מי שבתוכו.

KEEZI1111172

KEEZI1111173

KEEZI1111174

KEEZI1111175

טווח מחירים: 180 – 1700 שקל
טווח מידות: XS-XXL (בין 36 ל-46)
איפה קונים? סטודיו המעצבת: תרצה 26 רמת גן בתיאום מראש 050-4000258 ובוטיקים נבחרים: בולטס – תל אביב, גוסטה – תל אביב, איתי לפיד – תל אביב, WALK – תל אביב, לולה – גן שמואל, אג'נדה – רמת גן. ובקרוב ביריד הדרס קוד שיתקיים בתאריכים 23-25/11 בדובנוב 8, תל אביב.

***

הצטרפו לסלונה אופנה בפייסבוק