חלון ראווה: זוהר כלב ושמעון אזקיאל

זהר רצתה לעצב בגדי ילדים, שמעון עיצב גופי תאורה ותכשיטים, אבל המפגש ביניהם הוליד מותג אופנה שמציע בגדים במידה אחידה שמתאימה לטווח רחב של נשים

שמעון וזוהר מהמותג TwoToneTwoTone

מי אנחנו?

זוהר כלב ושמעון אזקיאל, בני זוג וגם הבעלים והמעצבים של המותג טוטון twotone משנת 2014.

רקע

זוהר:

נולדתי וגדלתי במושב כפר חיטים, ליד הכינרת. עברתי לתל אביב לפני 10 שנים. כשהגעתי לעיר עבדתי ברשת ״ילדותי״, מותג בגדי ילדים שעשה שינוי בתפיסה של עיצוב לילדים בארץ.  התחלתי כמנהלת חנות והתקדמתי לנהל את מערך ההדרכה של הרשת.

אחרי טיול בחו"ל למשך כמה חודשים חזרתי לארץ ולמדתי עיצוב אופנה במכון אבני, במסלול של 4 שנים. כשהתחלתי חשבתי שאפתח בסוף הלימודים מותג בגדי ילדים לכן עבדתי רק בחנויות בגדי ילדים והתמקצעתי בתחום. בזמן הלימודים המחשבה לעסוק בתחום הלכה והתרחקה ממני הייתי בטוחה שאלך ללמד.

בין השנה השלישית לרביעית אמא שלי נפטרה, סיימתי את פרוייקט הגמר בלחץ משפחתי ובתום הלימודים לקחתי הפסקה של חודשיים, בהם לא עשיתי כלום, פשוט נחתי וחשבתי. באותה התקופה גם הכרתי את שמעון שדחף אותי לחיים העצמאיים.

פגישה עם אחי הגדול הובילה לפתיחת המותג TWOTONE, הוא עזר לי עם ההשקעה הראשונית לפתיחת העסק ומשם הכל היסטוריה.

שמעון:

נולדתי וגדלתי בקרית ים, עברתי לתל אביב לפני 10 שנים. הגעתי בלי כוונה מיוחדת והתגלגלתי בין עבודות זמניות.

באחד מבתי הקפה שעבדתי הכרתי אמנית בשם נחמה בורק, משיחה קצרה על קפה התחלתי לעבוד איתה בסטודיו, זאת הייתה התנסות מדהימה שבעקבותיה החלטתי ללכת ללמוד עיצוב מוצר במכון אבני. במקביל עזבתי את בתי הקפה והתחלתי לעשות שיפוצים, בתקופת הלימודים זה היה פתרון מעולה שהכניס הרבה כסף, ובשביל הנשמה המשכתי לעבוד עם נחמה.

בסיום הלימודים הקמתי מותג עצמאי משלי, עיצבתי גופי תאורה ובהמשך גם תכשיטים. אז כבר גרתי עם זוהר שהקימה את טוטון. במשך שנתיים כל אחד קידם את העסק שלו והבנו שזה בלתי אפשרי, אז קיבלנו ההחלטה לאחד את שני המותגים ולהישאר עם השם TWOTONE שמאוד התאים למיזוג בינינו. אנחנו באמת שני טונים, כל אחד מביא את הפרשנות שלו גם בעיצוב וגם ביזמות ובחלומות.

שמעון וזוהר מהמותג TwoTone צילום תום מרשק

מתי ולמה הבנתם שאתם רוצים להיות מעצבים?

זוהר:

אני לא חושבת שהבנתי שאני רוצה להיות מעצבת אופנה, ההבנה הייתה שאופנה מעניינת אותי ובגלל זה בחרתי ללכת ללמוד עיצוב אופנה. הגעתי ללימודים מתוך הרצון ללמוד ולהרחיב את הידע לא מתוך ההבנה שאהיה מעצבת בסוף הלימודים. גם בזמן הלימודים זה לא היה לי ברור שזה מה שאני אעשה שאהיה גדולה, לא ממש הבנתי מה זה אומר. חודשיים אחרי הלימודים התחיל לחלחל לי הרעיון למותג משלי ואיתו הרצון לעצב בגדים שבא לי ללבוש.

שמעון:

העיסוק עם הידים לפרק, לבנות, להרכיב מחדש, לצייר אלו דברים שמאז ומעולם היו חלק ממני. הצעד הבא היה לקחת את זה בצורה מקצועית יותר מאשר תחביב. חשבתי על אדריכלות בהתחלה אבל מהר מאוד הבנתי שאני מחפש משהו יותר רעיוני ויצירתי שיאפשר לי להתעסק עם המון חומרים חדשים. בסיום הלימודים הקמתי את eziekiel desgin שהיה מותג עצמאי שהרעיון מאחוריו היה שמעצב מעצם היותו מעצב יכול לעשות הכל. כך נולדה קולקציה של גופי תאורה ובמקביל קו של תכשייטם בעבודת יד שניהם דיברו באותה שפה והחזיקו באותו רעיון אבל היו מעולמות שונים לחלוטין.

מה היה החלק הכי מאתגר בדרך?

השינוי בתפיסה ממעצבת אופנה, למותג אופנה ולייפסטייל.

האיחוד בינינו הביא שינוי תפיסתי שלכל אחד מאיתנו לקח זמן לקבל אותו ולהבין את המשמעות שלו.

בשלב הראשון החלטנו לשמור על השם TWOTONE הוא באמת התאים מאוד להמשך המשותף. בשלב השני עשינו מיתוג מחדש, לוגו ושפה חזותית חדשה כדי לגבש משהו חדש ששנינו מזדהים איתו, בשלב שלישי עיצבנו ביחד ליין תיקי עור שמלווה אותנו עד היום, זה היה המוצר הראשון שעיצבנו ביחד וסימן את האיחוד גם מבחינה עיצובית.

זה היה תהליך מאוד מאתגר ומלמד,לא הבנו את כל המשמעויות קדימה אבל היה לנו ברור שזה שווה את זה.

שנה אחרי האיחוד ( בפברואר האחרון) פתחתנו את חנות הדגל של המותג בלבונטין, אחרי שנה עמוסה זה סימן עוד שלב בהתפתחות המשותפת שלנו ושל המותג.

איך אתם מתארים את סגנון העיצוב שלכם?

סגנון העיצוב שלנו הוא סמי מחוייט, משהו לא מחייב אבל יחד עם זאת מאוד מוקפד. מחוייט מקומט אנחנו קוראים לזה.

פריטים שבקלות ניתן לעשות איתם מעבר מיום לערב, מארוע חשוב לפגישה עם חברה אחה״צ. בגלל שכל הבגדים שלנו הם onesize אם את לקוחה שמתחברת לסגנון העיצובי ולקו האוברסייז אלו פריטים שישמשו אותך גם שתעלי קצת במשקל, בהריון, אחרי לידה ובאופן כללי לא יגרמו לך לשנות את הארון מפעם לפעם.

TwoTone קיץ 2017 צילום רותם לבל  (17) (Custom)

לסגנון האופנתי של איזו מפורסמת אתם מתחברים?

אנחנו מאוד חלשים במפורסמים, אני לא ממש מעודכנת, אבל מאז ומתמיד אהבתי את הסגנון של רונית אלקבץ,  אולי בגלל שהוא מאוד שונה ממני.

מה מאפיין את הקולקציה החדשה?

TwoTone 46173

הקולקציה האחרונה עוסקת בקו התפר בין בגדי משרתים לחליפות אדונים, משהו בין הסינר לחליפה.

העיסוק בנערה סוררת שנולדה לפאר והאצולה ומחפשת עניין בעולמם של המשרתים, גם את הקטלוג של הקולקציה עשינו בהשראת הסיפור הזה. חיפוש אחר החופש.

TwoTone קיץ 2017 צילום רותם לבל  (10) (Custom)TwoTone קיץ 2017 צילום רותם לבל  (14) (Custom)TwoTone קיץ 2017 צילום רותם לבל  (16) (Custom)TwoTone קיץ 2017 צילום רותם לבל  (18) (Custom)TwoTone קיץ 2017 צילום רותם לבל  (4) (Custom)

טווח המחירים: 320-1,050 שקל

טווח מידות: 38-48 onesize

איפה קונים? בחנות שלנו בלבונטין 6, 03-6588864 וברשת חנויות רזילי ובבוטיקים ברחבי הארץ

אתר: www.twotone.today

פייסבוק: https://www.facebook.com/twotoneis/

***

הצטרפו לסלונה אופנה בפייסבוק 

צילומים: רותם לבל