חלון ראווה: איילת רדעי

איילת רדעי הספיקה לעבור ב-34 שנותיה מה שרובנו לא נספיק בחיים שלמים. אחרי לא מעט התנסויות ואתגרים, הקימה מותג אופנה למידות 38-50, כזה שלא מפחד מצבעים והדפסים

מי אני?

איילת רדעי

איילת רדעי, בת 34 (עוד חודשיים 35), המעצבת והבעלים של מותג האופנה AYE משנת 2015 (ליתר דיוק 5.5.15).

נולדתי וגדלתי בוונצואלה (שבדרום אמריקה) והשם שלי איילת לא רק שלא היה נפוץ בכלל, גם היה קשה מאוד לביטוי לאנשים שם. חברות ילדות התחילו לקרוא לי בקיצור "איה" וזה תפס והמשיך ככינוי מול כל החברים, לפעמים אפילו מורים בבית ספר, וגם בהמשך כשגרתי 3 שנים במדריד ולמדתי בבית ספר בין לאומי (שגם שם היה להם קשה מאוד לבטא את השם שלי והיו קוראים לי eyelet)

כשהגיע הרגע לבחור שם לעסק, היה לי ברור שמצד אחד אני רוצה שם שיזוהה איתי אישית, אבל מצד שני ייתן לי טיפה מרחק הגנה, ולכן הכינוי AYE היה פשוט מושלם.

רקע

נולדתי בקראקס, וונצואלה להורים ישראלים, רביעית מתוך 5 ילדים, גדלתי שם עד גיל 16, כאשר המצב במדינה התחיל להיות מסוכן וההורים שלי החליטו שאנחנו חוזרים לארץ. בגלל שההורים שלי ישראלים ואני עליתי איתם ביחד, נחשבתי לתושבת חוזרת ולא לעולה חדשה, לכן למרות שהעברית שלי הייתה מאוד בסיסית, לא קיבלתי אולפן וישר נחתתי לכיתה י' ולבגרויות.

אחרי שנה לא פשוטה בארץ, בה עברנו קשיי קליטה רבים, אבא שלי מצא עבודת שליחות בחו"ל, ועשינו רילוקיישן למדריד למשך 3 שנים. ב-3 השנים האלו סיימתי תיכון בין לאומי (כולל בגרות בין לאומית) וגם התחלתי ללמוד במכללה מקומית לעיצוב אופנה.

אלו היו שנים מאוד מעצימות, שחשפו אותי לא רק לתרבות הספרדית, אלה גם לתרבויות רבות אחרות, שכן בבית ספר שלמדתי בו היו ילדים מכל העולם. זאת גם הייתה הפעם הראשונה שהתחלתי להרגיש קצת ישראלית, כי היינו חלק מקהילה מאוד חמה ותומכת של ישראלים הגרים במדריד.

כאשר ההורים שלי הודיעו לנו שאנחנו חוזרים לישראל שוב, היה לי ברור שאני רוצה להמשיך את הלימודים באופנה, ועשיתי נסיעה מיוחדת כדי להיבחן למגמת עיצוב אופנה בשנקר. כשחזרנו ארצה כבר ידעתי שהתקבלתי וההתרגשות הייתה בשיאה.

4 שנות לימוד בשנקר זאת בהחלט חוויה שעיצבה אותי ופתחה לי את הראש מבחינה יצירתית, אבל כשסיימתי הרגשתי שאני חייבת להתנסות בתעשייה המקומית כדי להבין איך אני מחברת בין היצירתיות הזאת לבין העולם האמיתי.

ככה הגעתי לראיון עבודה ברשת רמי-לי (בגדי הריון). הקליק היה מיידי, הם חיפשו בוגרת טרייה ויצירתית משנקר, אני חיפשתי מקום שבוא אני אוכל ללמוד כמה שיותר. העבודה ברמי-לי הייתה השילוב המושלם, גם לעבוד מול מפעלים בחו"ל (סין, הודו, טורקיה) וגם לעבוד מול מתפרות וספקים מקומיים.

באותה תקופה, אבא שלי עבר עם אמא שלי לגור בקניה בעקבות העבודה שלו, ואני גרתי לבד עם אחי הצעיר, שהיה באותו זמן חייל.

באחד הביקורים של אמא שלי בארץ, היא הבחינה שאני "משחקת" עם איזו גולה שהייתה לי בצוואר. אני עד אותו רגע לא ייחסתי לזה חשיבות, אבל אמא שלי למודת ניסיון, כבר סגרה למחרת רופא מומחה, ואחרי שבוע כבר עשו לי ביופסיה. אחרי חודש של המתנה מורטת עצבים, קיבלתי אבחון כחולת סרטן במערכת הלימפה. אנחנו למודי ניסיון, ולכן המטרה שלי הייתה לנהל את מחלה ככה שהיא תאפשר לי להמשיך את החיים שלי.

בתמיכה גדולה של המשפחה, של בעלי (שאז היה עדיין רק חבר) ושל העובדים וההנהלה ברמי-לי, עברתי תקופה של טיפולי שימור פוריות ולאחר מכן שנה של כימותרפיה והקרנות. המשכתי לעבוד לסירוגין, שבוע כן, שבוע לא, ואני מאמינה שזה מה שהחזיק אותי בתקופה הקשה הזאת.

היום אני שמחה להיות כבר כמעט 10 שנים אחרי, נשואה לחבר ואימא ל3 ילדים מקסימים.

אחרי כמעט 5 שנים ברמי-לי, התחלתי להרגיש שחוקה ובעקבות הולדת בתי הבכורה, החלטתי לקחת לעצמי קצת פסק זמן. אבל לחיים היו תכוניות אחרות, ופגישה וחידוש קשר עם חברת ילדות מוונצואלה, הולידה משרה חדשה בתור מנהלת ויז'ואל של חברת בגדי הילדים EPK. בתפקיד הזה למדתי על מיצוב חנויות וחלונות ראווה, החלפת קולקציות וקניינות של מוצרים מחו"ל.

עם הזמן התפקיד גדל וכלל ניהול אתר האינטרנט של החברה ועבודה מול משרד פרסום, יח"צ והקניונים השונים בארץ. דרכנו נפרדו אחרי 4 שנים.

זאת הייתה הפעם הראשונה מאז גיל 16 שמצאתי את עצמי ללא עבודה וחוויתי משבר מאוד גדול. בתוך המקום הזה הצלחתי להתחבר שוב לרצון הבסיסי שגרם לי לרצות ללמוד אופנה. החלטתי הגשים חלום ולפתוח עסק משלי.

AYE_שמלת קפלים 495_צלם ערן לוי

מתי ולמה הבנת שאת רוצה להיות מעצבת אופנה?

עד היום שמורה אצלי השמלה הראשונה שעיצבתי.

ליום הולדת בגן בגיל 4, אמא שלי שאלה אותי מה אני רוצה מתנה, ואני ביקשתי שמלה. אבל לא סתם שמלה… אני רציתי ללכת כמו אמא שלי לתופרת ושתעשה לי בדיוק מה שאני רוצה. הלכנו לקנות בד (ורוד עם פסים לבנים) וגם קנינו סרט קישוט, הבאנו אותו לתופרת של אמא שלי והסברתי לה בדיוק מה אני רוצה!

אני גם זוכרת את עצמי בשיעורים בבית ספר ובתיכון, כשהיה לי משעמם, ציירתי סקיצות ועוד סקיצות של בגדים במחברת. זה פשוט משהו בתוכי שתמיד היה שם, מהרגע שאני זוכרת את עצמי, האהבה לבגדים ולאופנה.

AYE3138

איך את מתארת את סגנון העיצוב שלך?

סגנון קלאסי, סמי-מחויט ונשי. גזרות שמחמיאות לגוף, הולכת איתו ולא מנסות להסתיר. מאוד חשוב לי להשתמש בבדים שנעימים על הגוף, ולעבוד עם צבעים והדפסים מגוונים.

AYE3132

לסגנון הלבוש של איזו מפורסמת את מתחברת?

קייט מידלטון היא ההוכחה שאפשר לשלב קלאסיות וטרנדים, ולהתאים את המראה לנשים ולא לנערות.

מה מאפיין את הקולקציה האחרונה?

הקו המחבר בין כל הקולקציות ב-AYE זה הקלאסיות והעל זמניות עם הפרקטיות והשיק. אני פחות מגבילה את עצמי לעולם הטרנדים אלא יוצרת כל קולקציה מבדים והדפסים שנכונים תמיד כי אני לא מאמינה שצריך לקנות בגד לעונה, אלא הוא צריך להיות שם בשבילך למשך שנים.

הסגנון הקלאסי מקבל אדג'יות וקצת חוצפה בגזרות ובמשחקי הבדים.

AYE31312

אני מאוד אוהבת מראה אירופאי מחוייט ולכן הקולקציות משלבות קצת משם וקצת מהארץ ישראליות שלנו, עם בדים שנעים בטבעיות לצד בדים קשיחים, שיוצרים ביחד מראה מחמיא, מסתורי, מלא נוכחות אבל נוח ופרקטי, כזה שאפשר ללבוש למשרד בבוקר, לרוץ אחרי הקטנטנים אחה"צ ולצאת איתו לדרינק בערב.

AYE3135AYE3134

טווח מחירים: 200-750 שקל

טווח מידות: 38-50

איפה קונים? בסטודיו ברמת גן (רח' אבנר 1/1) בתיאום מראש 050-8853353 או בחנות האינטרנט בדף הפייסבוק 

 AYE בפייסבוק 

***

הצטרפו לסלונה אופנה בפייסבוק