חלון ראווה: אונ'נאנוקו

שמלת רות דיין, חולצת אלתרמן ומכנסי גפן. קולקציה שהיא כולה מחווה לישראל של פעם, נוסטלגיה וגעגועים

מי אנחנו?

אילה ונועה לאונונוקו צילום מיכאל טופיול

נועה שדה הורוביץ, תיכף 40, נשואה+2 ואילה עשהאל, בת 38 נשואה+ 4. המעצבות והבעלים של מותג האופנה אונ'נאנוקו משנת 2014 (המילה On’nanoko פירושה בנות ביפנית).

רקע:

נועה: נולדתי וגדלתי בגבעתיים. התקבלתי ללימודי עיצוב אופנה בשנקר בגיל 23 וסיימתי בשנת 2006. עבדתי אצל יעל אורגד, שם למדתי הרבה על ניהול וארגון. בהמשך הקמתי את שוק האקססוריז יחד עם יונתן טרוים.  במשך 7 שנים הייתי בעלת המותג "נועה שדה", עיצבתי, ניהלתי ובעיקר למדתי המון. התמקדתי בעיקר בעיצוב מכנסיים וכך גם נכנסתי לתודעת הקהל.

אילה: נולדתי וגדלתי בקיבוץ מעגן מיכאל. למדתי עיצוב נעליים ב"אקילס" ועשיתי קורסים מקצועיים של תפירה ותדמיתנות בשנקר. כשסיימתי ללמוד ילדתי את בני הבכור וקצת אחרי פתחתי עם שותפה עסק עצמאי (בתוך הקיבוץ) לעיצוב אופנה בשם "סוכר". כעבור כמה שנים נסגר העסק ונפתח במתכונת חדשה (וללא השותפה). קצת אחרי שנפתח מחדש התחיל ה"רומן" שלי עם נועה ונולד המותג ONNANOKO.

אונונוקו אביב קיץ  צילום מיכאל טופיול

מתי ולמה הבנתן שאתן רוצות להיות מעצבות?

נועה: למעשה אני לא הסיפור הקלאסי, לקח לי הרבה שנים להבין שזה לא רגיל לדעת מה אני רוצה ללבוש, לצאת לסייר בחנויות ולא למצוא את מבוקשי. מה שכן ידעתי זה שארצה לעשות משהו בתחום היצירה. כשהאסימונים החלו ליפול לקחתי החלטה לנסות את תחום עיצוב האופנה.

אילה: כשהחלטתי ללכת ללמוד, עוד לא הייתי מגובשת. חשבתי על כיוון עיצוב מוצר וכאופציה שניה נרשמתי לעיצוב אופנה. מתישהו במהלך תהליך הקבלה הבנתי שאני ממש רוצה ללמוד אופנה והחלטתי להפסיק את המיונים לעיצוב תעשייתי. הגעתי עד לשלב האחרון במיונים לאופנה ושם נפלתי. אחרי שאספתי את עצמי, החלטתי שאני לא מוותרת ואלמד אופנה דרך קורסים, מיד נרשמתי ובמקביל התבשרתי על פתיחתו של מחזור ראשון בבי"ס אקילס לעיצוב נעליים, וקיבלתי את ההחלטה להירשם לשם.

מה היה החלק הכי מאתגר בדרך?

נועה: ללמוד להיות מנהלת של עסק.

אילה: החלק הכי מאתגר בדרך היה כשהעסק הראשון נסגר. הרגשתי שהתנפץ לי החלום, אבל מהר מאוד החלטתי שעל חלומות לא מוותרים ושאמצא את הדרך להמשיך.

איך אתן מתארות את סגנון העיצוב שלכן?

נועה: זרוק, מוקפד, קז'ואל. החיבור עם אילה הביא את המותג לחידוד שני המאפיינים הבולטים של כל אחת מאיתנו, היא היתה בעיקר מותג של בגדי יום יום מוקפדים בעלי גימורים נקים וחדים ואילו אני הקפדתי על מותג של בגדי יום יום משופשפים, גזורים וזרוקים.

אילה: סגנון העיצוב שלי מוקפד ונקי ברובו ונועה הביאה איתה את הגראנג' ואת החספוס שהיה חסר לי.

אונונוקו אביב קיץ  צילום מיכאל טופיול

לסגנון האופנתי של איזו מפורסמת אתן מתחברות?

נועה: יהודית רביץ, תום יער

אילה: אני מתחברת לסגנון האופנתי של רונית אלקבץ ז"ל. היא ללא ספק הייתה גדולה מהחיים.

איך מתחלקת העבודה ביניכן?

העיצוב נעשה בשיתוף פעולה מוחלט, 50/50. מהרעיון ועד לאיזה כפתור או רוכסן יהיה בכל פריט, חוויה מעצימה בעלת חשיבות ולמידה עצמית כל פעם מחדש.

בכל יתר מחלקות הניהול, כל אחת תופסת אחריות, לרב לפי חזקותיה, וגם בתפקידים הפחות זוהרים אנחנו מחלקות את הנטל בינינו. בכל מקרה אנו עובדות בצמוד ומתייעצות בכל דבר מהגדול ועד הקטן. כמובן שהיום יש לנו עוד שלוש עובדות שבלעדיהן לא היינו יכולות להמשיך ולהתפתח.

מה מאפיין את הקולקציה החדשה?

אונונוקו אביב קיץ  צילום מיכאל טופיול

קולקציית הקיץ היא כולה מחווה לישראל של פעם, נוסטלגיה וגעגועים, ייחודיות מתוך אחדות וקיבוץ גלויות. הפריטים נקראים על שם גיבורי התרבות שלנו, ובעיקר נשים מעוררות השראה.

לדוגמה:  גופיית טריקו גזורה רוקיסטית פרועה שנקראת גופיית וולך, חולצה נקייה מאריג 100% כותנה על שם זך, שמלת רות שהיא מחווה לרות דיין ובולטת בקולקציה כדגם המאפיין את נושא הקולקציה, יותר ״פיס״ מיתר הדגמים, מתוך מחשבה על רות דיין כפורצת דרך ותורמת בתולדות הלבוש של ארץ ישראל. ויש גם: חולצות אלתרמן ורחל, שמלות  גולדברג, זלדה ונעמי שמר ומכנסיי אלמגור, מוהר וגפן.

אונונוקו אביב קיץ  צילום מיכאל טופיול

אונונוקו אביב קיץ  צילום מיכאל טופיול

הפריטים מעוצבים מכותנה בצבעים מותאמים לרוח הקולקציה – כחול עבודה, זית, חאקי חיל אוויר, אדום, לבן וג'ינס.

אונונוקו אביב קיץ  צילום מיכאל טופיול

אונונוקו אביב קיץ  צילום מיכאל טופיול

טווח מחירים: 190 – 590 שקל.

טווח מידות: 36-44

ניתן להשיג: באתר www.onnanoko.co, בסטודיו במעגן מיכאל, בבוטיקים ברחבי הארץ ובחנות הפופ אפ בכיכר הבימה 4.

פייסבוק https://www.facebook.com/onnanoko.fashion/

אינסטגרם https://www.instagram.com/onnanoko.fashion/

 ***

הצטרפו לסלונה אופנה בפייסבוק