המילון מעודכן להורה המותש: חיתולים

חד פעמיים אבל הכי קבועים. לפחות ל-3 השנים הבאות

המילון המעודכן להורה המותש - חיתול

פריט לבוש גאוני המונע פיזור של שתן וצואה במרחב הציבורי ומלווה את הפעוט מרגע לידתו ועד להיכרותו עם עולם האסלות, אי אז הוא נפרד ממנו ומשתין על הרצפה במשך שלושה חודשים של גמילה מורטת עצבים. לאחר מכן נפרד הילד מחיתולים לפחות עד שהוא מגיע לגיל השלישי, אבל זה כבר סיפור אחר. הורים רבים נוהגים להחליף לתינוקם חיתול תוך כדי שינון המנטרה "תודה לאל שזה חד פעמי, אין לי מושג איך הם חיו בלי זה בשנות השבעים, אוקיי שנייה אני חייבת לצלם את הקקי שלו ולהעלות לאינסטוש".

אביזרים נלווים: שידת החתלה שהתינוק גדול עליה בגיל חצי שנה אבל ממשיכים להשתמש בה עד גיל שש, מגבונים שאינם הכי ידידותיים לסביבה אבל מאוד ידידותיים לתחת, סבתות שמספרות צ'יזבאטים על חיתולים רב פעמיים (הקקי שלך היה מדהים בתי היקרה, חבל שלא היה אינסטוש לפני מאה שנה) ומשחה לטוסיק (טובה גם לשפשפת שאת חוטפת מרוב ריצות לחפש את המוצץ של הילד).

איור: שרית עציץ

דבר המומחה

זה נראה מסובך בהתחלה, ולפעמים נדמה שחסרה לפחות יד אחת כדי להשלים את הפעולה בצורה משביעה רצון, אבל זו מיומנות נרכשת, שפשוט דורשת קצת אימון. מה שמסייע זו בחירה של הסוג שהכי מתאים לכם מתוך כלל האפשרויות הקיימות. אל תפחדו לנסות ולהתנסות, יתכן גם מצב שבו אתם מעדיפים חיתול מסוים ליום וחיתול אחר ללילה. שימו בצד את כל השמות והעצות ופשוט תראו מה הכי מתאים לבייבי שלכם ולכם, כי החיתולים שתבחרו הולכים ללוות אתכם ולהוות הוצאה משמעותית בגידול הילד בשנים הראשונות. כשמדובר בחיתולים, התמורה להשקעה שלכם באה לידי ביטוי בכמה קריטריונים חשובים: יכולת ספיגה מהירה (ששומרת עליהם יבשים), התאמה לגוף התינוק וכמובן מחיר נגיש.