חיות ברשת חלק א' – הנשים של נבחרת הדיגיטליות נחשפות

הכירו את הדיגיטליות של לאומי וסלונה – בעלות עסקים ברשת, שעשו את זה ושמחות לחלוק אתכן את סודות ההצלחה. אתן תאהבו את 5 הדיגיטליות האלה

smadar_4.1

סמדר (שמש) חרפק

ליצנית רפואית, יוצרת ובעלת חברת ההפקות shemeshows

קצת על העסק שלי לאחר הלימודים בבית ספר למשחק עבדתי בהפקות קטנות ומהר מאוד התחלתי לעבוד כליצנית רפואית, בהתחלה במוסד לבריאות הנפש נס ציונה – באר יעקב ואז גם בביה״ח סורוקה, מאוחר יותר התחלתי לעבוד בדנה- איכילוב. אחרי זמן מה הרגשתי שהליצנות הרפואית היא כלי שאני צריכה לקחת לכל מקום ולפתח פרויקטים מיוחדים שיעזרו לעוד ועוד מטופלים, והקמתי את חברת ההפקות שנקראת על שם השם הליצני שלי ״שמש״. אני מפתחת ומבצעת פרויקטים בתחום במקביל לליצנות הרפואית בבית החולים: אמבולנס הליצנים – רכב ליצני שמגשים משאלות לחולים כרוניים מחוץ לביה״ח או ההוספיס, הרצאות וסדנאות בארץ ובעולם, השתתפות במשלחות הומניטריות, מופעים ויצירה טיפולית ועוד. כל שנה העסק הולך וגדל ומתרחב, גם מרמת הלב והעשייה וגם ברמה הרווחית. יש אמת ותמימות שמלוות את העשייה שלי והדרך הזאת, שנוגעת בלבבות של אנשים פצועים וכאובים, מאפשרת לי לגדול ולצמוח ולהיות אני עד הסוף בלי מסכות ובלי מגבלות.

מתי הבנתי שהזירה הוירטואלית היא ה-דבר עבור העסק שלי יום אחד ביקשתי מחברה טובה, אלופת עסקים, שתעזור לי למצוא אנשים שייתרמו תחפושות שהם לא צריכים בכדי שיהיה לנו מאגר תחפושות לאמבולנס הליצנים בשביל הילדים ההורים והליצנים, היא מיד אמרה לי ׳מה הבעיה? תפרסמי פוסט בפייסבוק׳. ניסחתי סטטוס עם הסיפור האמיתי של הפעילות והבקשה. זה היה לא יאומן – תוך יומיים היו לי שקיות מפוצצות תחפושות מאנשים שתרמו מכל רחבי הארץ. אנשים שהתרגשו ולא יכלו להישאר אדישים. מאותו יום הבנתי שאם את מביאה את האמת שלך אל תוך הכלי הוירטואלי, שאולי לפעמים נראה מרוחק ולא אמיתי את יכולה להגיע ללבבות של אנשים רבים וטובים שרק מחפשים לפתוח את הלב ולתת.

מה הדבר הכי חשוב שלמדתי בעסקים למדתי שלפעמים אי אפשר לשנות את המציאות אבל תמיד אפשר לבחור את הדרך שבה את רואה את המציאות, ואם אני רואה את מה שאני עושה כדבר הכי מוצלח והכי גדול הוא בטוח כזה.

הטיפ שלי לנשים בעולם הדיגיטלי תמיד תביאו את האמת שלכן ואת הלב שלכן, כי בסופו של דבר יש בני אדם מאחורי העולם הדיגיטלי ואליהם אתן רוצות להגיע.

.

shani_4.1

שני בורשטין, בת 40

יועצת דיגיטל. עצמאית כל החיים, פריקית של גאדג׳טים ועולמות הדיגיטל, מכורה לאקטואליה ומסורה לכל נושא הפמיניזם והשוויון

קצת על העסק שלי אני עוזרת למותגים/עסקים/אנשים להיכנס לעולם הדיגיטל, ע״י בחינה מדוקדקת של העסק, המטרות, תקציב, נדל״ן דיגיטלי וכו׳. בונה אסטרטגיה ואימפלמנטציה מלאה של התכנית. עושה גם פרויקטים פרטניים כמו בניית אתרים, בלוגים, מדיות חברתיות, מובייל, איקומרס, תוכן וכו׳, ומחלקת את זמני בין לקוחות בארץ לבין לקוחות בחו״ל.

מתי הבנתי שהזירה הוירטואלית היא ה-דבר עבור העסק שלי כשנכנסתי לעולמות הדיגיטל, הכל היה חדש ולא היה ממי ללמוד או לקבל השראה. הייתי בין האנשים הראשונים בארץ שהתעסקו רק בדיגיטל, ולמדנו את כל העולמות, דרך למידה עצמית, בזמן שהמהפכה קרתה.

מה הדבר הכי חשוב שלמדתי בעסקים שאני לא יודעת הכל וזה בסדר. שנים לקח לי להבין שמותר לי גם לא להבין דברים, לא להיות הכי טובה בתחום מסוים, ולא רק שזה בסדר, אי אפשר ולא באמת ניתן להיות מומחה בכל התחומים בעולם הדינאמי שאני עוסקת בו.

הטיפ שלי לנשים בעולם הדיגיטלי לצערי עדיין ישנו פער בין השימוש של גברים לשימוש של נשים באינטרנט אבל מהפכת האינטרנט היטיבה במיוחד עם נשים. היום, יותר מאי פעם, לנשים יש הזדמנויות ללמוד ולעבוד בעולמות האונליין, ולפתח להם קריירה עצמאית בלי לעזוב את הבית, או לשלב חיי משפחה עם עבודה בקלות יותר. העצה שלי – תמצאי את הנישה שלך, את הדבר שאת טובה בו, ותהיי הכי טובה בו!

.

אמילי קור

צלמת אופנה, בעלת בלוג האופנה BAD TIME TLV, בעלת מותג התיקים פארפי ומנהלת את הבר לוציפר  

קצת על העסק שלי מכיוון שאני חיה ועובדת בלילה רוב חיי הבוגרים, המשיכה הטבעית שלי היא לאנשי לילה ולהוויית העיר בלילה.החלטתי לפתוח בלוג אופנה לילי, כי זה בעצם משלב את כל האהבות שלי, צילום, אופנה, אנשים ולילה, תוך זיהוי נישה שחסרה כאן בתחום הזה. אופי הבלוג הוא שילוב של אופנה וסטייט אוף מיינד, אווירה ואורח חיים מסוים. אני לא מכירה את רוב האנשים שאני מצלמת, לרוב אלה צילומים ספונטניים של כאלה שמושכים את תשומת לבי, מסיבה זו או אחרת, החל מהדרך בה הם מתלבשים ועד האישיות והאנרגיה שהם מביאים.

מתי הבנתי שהזירה הוירטואלית היא ה-דבר עבור העסק שלי הדבר היה לי די ברור מכיוון שהעסק שלי פועל בזירה הזו מעצם היותו כזה. היתרון הגדול כמובן, גם כצלמת וגם כבעלת בלוג, הוא בנגישות למספר רב של אנשים, שיש להם עניין משותף והיכולת להעלות את התמונות שלי לרשת, ודרך זה לקבל חשיפה. זהו קהל שאיני יודעת לרוב איך הוא נראה או במה הוא עוסק, הוא יכול להיות מכל מקום בעולם וזה מרתק בעיני ממקום של פריצת גבולות גאוגרפים ותרבותיים כאחד.

מה הדבר הכי חשוב שלמדתי בעסקים שבסופו של דבר הכל בין אנשים. להבין מי עומד מולך, להקשיב לצרכים ולהיות כנים, קודם כל עם עצמנו.

הטיפ שלי לנשים בעולם הדיגיטלי להישאר מעודכנת, לא לפחד מטרנדים חדשים בתחום, להתפתח תוך כדי תנועה וכמובן כמו בכל דבר, חזון והתמדה.

.

vered dalal_4.1

ורד דלאל, בת 47

אמא ל-3, מיילדת מאמנת נשים בתהליך הריון לידה והורות ראשונית

קצת על העסק שלי אני מאמינה גדולה בגוף האישה היודע ללדת, ויודעת כי אנו יולדות הרבה תהליכים בחיינו- את הזוגיות שלנו את התשוקות, את המקצועיות וגם ילדים. בחרתי לעבוד במקצוע עתיק עם הרבה סודות, להיות שותפה לאינטימיות של זוג, לשמוע את הפחדים להיות חשופה לכאב פיסי ורגשי של נשים, להקשיב לרחשים עמוקים ולתנועה של הגוף. לידה עבורי זה הרבה יותר מליילד תינוק, זה ליילד את האמא, את המשפחה, את עתיד החברה שלנו. במהלך השנים אני עובדת עם נשים בשלבי היריון. מעקב האישה ההרה והרצף הטיפולי מאפשר לנשים להיות רגועות יותר בטוחות ומוגנות. במעקב ההיריון ברצף הטיפולי לומדת האישה להקשיב לאינסטינקטים שלה לקולות הפנימיים להאמין בעצמה ובכוחות הגוף. אני מאמינה ויודעת כי חווית לידה טובה יולדת איתה את המציאות שבה נשים בוחרות לחיות, התהליך שאותו עוברת נשים במהלך ההיריון והלידה זו ההזדמנות לגילוי הכוחות הטמונים בהן.

מתי הבנתי שהזירה הוירטואלית היא ה-דבר עבור העסק שלי הרבה מאד שנים כיבדתי את המקום המקודש שנקרא לידה ושמרתי עליו במרחב אישי הצורך של הנשים לשתף בסיפורים לשאול שאלות ולהיות ניזונה מהמרחב הוירטואלי הוציאה אותי למרחב כדי לתת ערך מקצועי ואישי לנשים נוספות.למדתי ליהנות מהחשיפה המקצועית שלי, ולראות שנשים מקבלות את מה שיש לי לתת להן. התגברתי והתבגרתי על הפחד ויחד איתו, אני מודה לנשים שסביבי על כך.

מה הדבר הכי חשוב שלמדתי בעסקים העולם העסקי לימד אותי להיות נאמנה לערכים שלי, למקצועיות ולעשות כל דבר עם תשוקה.

הטיפ שלי לנשים בעולם הדיגיטלי לא לפחד. יש הרבה רעשים בעולם הזה. כל אחת תבחן בדרכה מה נכון עבורה, וחשוב לזכור שהעולם מעצים גם אותך.

.

osnat_4.1

אסנת ארליך ניסים, בת 54

אמא לשני בנים ושתי בנות, בעלת עסק ליצירת סרטים קצרים

קצת על העסק שלי יש לי עסק ליצירת סרטים קצרים, אני עוסקת בכל השלבים – תסריט, צילום, בימוי ועריכת סרטים. הלקוחות שלי הם גם פרטיים וגם חברות. ללקוחות הפרטיים אני יוצרת סרטים אישיים לפי הדרישה (לארועי בר ובנות מצווה, חתונות, ימי הולדת עגולים למבוגרים מגיל 40) לחברות , בעיקר סרטי חברה פנימיים.

מתי הבנתי שהזירה הוירטואלית היא ה-דבר עבור העסק שלי כשאני יוצרת סרט ללקוח פרטי הוא מוקרן בדרך כלל באירועים פרטיים קטנים וגדולים, מס׳ הצופים בו מוגבל, לכן כדי להגיע ליותר אנשים כלקוחות פוטנציאלים, העולם הדיגיטלי פתח לי את הדרך. החלק האחרון של יצירת סרט הוא שלב העריכה, עד לפני זמן לא רב, הייתי צריכה לשבת עם העורך שעות על שעות עד לסיום, היום בעולם הדיגיטלי, אנחנו עורכים בשלבים הסופיים בשלט רחוק – העורך שולח גרסה, אני מתקנת ושולחת, הוא מתקן בהתאם וכך הלאה. גם בשלב הגשת הסרט ללקוח, עד לא מזמן, הלקוח קיבל מאסטר על DVD ביד. היום מקבל הלקוח קובץ, אותו הוא מעביר ישירות למפיק האירוע ומשם הסרט מוקרן מהמחשב. מצאתי בדיגיטל חיסכון רב של זמן, ופישוט של תהליכים.

מה הדבר הכי חשוב שלמדתי בעסקים הדבר הכי חשוב שלמדתי בעסקים הוא לנשום הכי עמוק שאפשר שנייה לפני שאני טורקת ללקוח, כי יש מקרים שלקוח הוא חפרן בלתי נלאה, ולענות לו כך שיהיה בטוח שאני נהנית מכל רגע ודקה לשוחח איתו. עוד דבר חשוב שלמדתי, זה שכשאת מסיימת פרויקט ומרגישה קצת כמו שילדת תינוק, אל תוותרי על ההזדמנות לקבל את כל המילים היפות שמרעיפים עלייך הלקוחות, כי הסיפוק וחדוות העשייה, הם הדלק שלך להמשיך ליצור ולהגדיל את העסק שלך.

הטיפ שלי לנשים בעולם הדיגיטלי אל תחשבי פעמיים לפני שאת משחררת פוסט שבו את מספרת בכתיבה מעניינת ומושכת, על מיזם או פרויקט חדש שיצאת איתו לדרך. זכרי גם לקשט אותו בתמונה שווה שלך בתוך הפרויקט, זה יעשה את העבודה. את לא סתם עפה על עצמך, הרווחת את זה ביושר.

להיכרות עם 5 הדיגיטליות המופלאות הנוספות לחצי כאן