חטיפי שוקולד

שברי שוקולד בוויסקי ואגוזים, מטבעות שוקולד עם דובדבנים ופרלינים עם שקדים ואוכמניות. לימור תירוש מכינה 3 מתכונים מהמלך של המתוקים

חטיפי שוקולד

מתוך הבלוג של לימור תירוש

שוקולד – מילה שזוהה עם עונג, פיתוי, עושר, קלאסיקה. סוג של פלא קולינרי שמפעיל את החושים והרגשות. כל שנדרש הוא ביס קטן והגוף כבר מגיב בעונג עילאי.

כאשר מחממים שוקולד להכנת ממתקים, עוגות וקינוחים יש להיזהר מחימום יתר של חמאת הקקאו, שעלול לגרום למבנה גבישי לא יציב. לשם כך נולד תהליך הטמפרינג (מלשון טמפרטורה), שמבטיח שוקולד מומס נוח לעבודה וקל לייצוב.

כדי לטמפרר שוקולד נדרש ידע כימי בהבנת המבנה המולקולרי שלו, מד חום וידיים מומחיות, ולכן לא אלאה אתכם בזה. יש קיצור דרך והוא קל ופשוט לעבודה: מחממים את השוקולד בבן מרי (סיר עם מים מבעבעים קלות כשעליו מונח סיר קטן או קערת נירוסטה) אבל רק עם שני שלישים מכמות השוקולד המיועדת להמסה. חשוב שהסיר העליון המכיל את השוקולד יצוף מעל המים ויתחמם רק מהאדים. לאחר המסת השוקולד מעבירים את הסיר העליון עם השוקולד לשיש ומוסיפים לו את שליש השוקולד הנותר ומערבבים היטב עד המסה. עכשיו ניתן להכין ממנו את שאוהבים. >> עוד על שוקולד

שברי שוקולד בוויסקי ואגוזים

שברי שוקולד

חומרים:

300 גרם שוקולד מריר קצוץ, 60% מוצקי קקאו לפחות

2 כפיות וויסקי

150 גרם תערובת של אגוזים טבעיים: פיסטוקים, אגוזי מלך ולוז

אופן ההכנה:

מחממים תנור ל-180 מעלות.

מניחים את האגוזים בתבנית מרופדת בנייר אפייה וקולים 7 דקות, מערבבים וקולים 7 דקות נוספות. שולפים את אגוזי הלוז ומשפשפים בין הידיים עד הסרת הקליפה. מעבירים את כל האגוזים לקערה ומצננים.

מרפדים תבנית בגודל 20 על 20 ס"מ בנייר אפיה.

מחממים 200 גרם שוקולד יחד עם הוויסקי בבן מרי (סיר המונח בתוך סיר עם מעט מים רותחים), תוך ערבוב מתמיד עד המסה. מוציאים את הסיר העליון לשיש ומוסיפים את יתרת השוקולד, מערבבים היטב עד המסה. מוסיפים את האגוזים מערבבים במהירות ויוצקים לתבנית.

מיישרים ומשטיחים את התערובת. מכסים ומעבירים למקרר.

לאחר שהתערובת התקררה לגמרי הופכים את טבלת השוקולד על קרש חיתוך ושוברים (אפשר להיעזר בידית סכין כבדה) לחתיכות לא אחידות. מאחסנים בקופסה אטומה במקרר עד השימוש.

שברי שוקולד

.

מתכוני שוקולד נוספים של לימור תירוש:

מטבעות שוקולד עם דובדבני אמרנהמטבעות שוקולד עם דובדבני אמרנה

.

.

.

.

.

.

.

.

פרלינים עם שקדים ואוכמניותפרלינים עם שקדים ואוכמניות

.

.

.

.

.

.

.

.

צילומים: לימור תירוש
לימור תירוש
בוגרת ה- Leith Cooking School בלונדון, ה- Migros School בציריך, וה- Ritz Escoffier School, וה- Cordon Bleu בפריז, מבשלת, מצלמת כותבת ומארחת.לימור מאמינה שאוכל מקרב אנשים ולבבות וכך שומרת את אהוביה קרוב, במטבח, בדרך הכי פשוטה של צבעים, ריחות, וטעמים. המטבח עבורה הוא זירה אינסופית של יצירה, מקום בו אנשים מתענגים ביחד, עוברים חוויה. לימור מבשלת בפשטות מוקפדת עם שילובים בלתי צפויים. אוהבת להפתיע חברים, תלמידים ואת עצמה.