חופש חסכוני: מייעלים את קניות המזון בחופש הגדול

למה ההוצאה הקבועה בסופר הופכת ליקרה יותר בחופש הגדול, ואיך אפשר להוזיל אותה ולחסוך מאות שקלים בכל חודש? הטיפים הבאים ילמדו אתכם לעשות את זה אחרת

להוזיל את הקניות בסופר במאות שקלים ( צילום: HTeam shutterstock)
להוזיל את הקניות בסופר במאות שקלים ( צילום: HTeam shutterstock)

לכולנו ברור למה קניות המזון שלנו בקיץ יקרות פי כמה וכמה מאשר בשאר ימות השנה: כי קיץ, וחם, ומתחשק לנו לפנק את הילדים ואת עצמנו בגלידה וקרטיבים וחטיפים שמותר רק בחופש, ואם הילדים לא בצהרון או בגן, גם מצרכים לארוחות צהריים מצטרפים לקניה הקבועה שגורמת לנו לתהות אם ההגדרה "חופש גדול" נולדה לאחר שמישהו הבין שהכל גדול יותר בחופש הגדול, גם הקניות בסופר וגם התשלום עבורן.

אבל אפשר לעשות את זה אחרת ולערוך את אותן קניות בדיוק, לשלם פחות ואפילו לקבל החזר עבור חלק מהן. מה זה דורש מכם? להפעיל  מזגן, להתרכז, ולקבל בברכה את העידן החדש של הקניות בסופר.

להוזיל את הקניות בסופר במאות שקלים ( צילום: HTeam shutterstock)

איך להוזיל את קניות המזון מבלי לצמצם את רשימת הקניות

.

1.   רשימות לפני הכל

גם אם שגרת החופש הגדול היא סוג של אין-שגרה, חשוב לתכנן מראש, את ארוחות הבוקר, הצהרים, הערב, החטיפים והפינוקים של החופש הגדול.

השתמשו ברשימות משותפות און ליין, כמו:  shopperzapp ,outofmilk, supersimpleshoppinglist. עדכנו אותן במהלך השבוע, וגייסו את כל בני הבית כדי לעדכן את הרשימה במוצר שאזל.

.

 2.   השוו מחירים, נסו מותגים, ובנו את הסל החסכוני ביותר

השוו מחירים של מוצרים שאתם רגילים להשתמש בהם, ולא רק של המותג אליו התרגלתם. נסו חומרי ניקוי ופארם שלא חשבתם להשתמש בהם, ואולי יתגלו כמצויינים עוד יותר מאלו שהתרגלתם אליהם, וזה נכון גם לגבי טעמים חדשים של מזון, שתיה ודגני בוקר וכו'.

השתמשו באפליקציות להשוואת מחירים כמו למשל CHP, ובאתרים שנועדו להשוואת מחירים כדוגמת  mysupermarket למוצרי מזון , או zapmarket  למוצרי פארם.

.

הורידו אפלקציה נוחה להשוואת מחירים ( צילום מסך)

.

3.    הרכיבו את סל המוצרים שלכם גם מקניות און-ליין

יתכן שהסל החסכוני שלכם יהיה מורכב מקניות בסופר מרקט, ומקניות און ליין. השוו מחירים של מוצרים גם באתרים מחו"ל, יתכן שתמצאו שם מחירים נוחים יותר לחלק מהמוצרים שאתם צורכים באופן קבוע.

באתרים רבים, ישמרו את רשימת הקניות שלכם החל מהפעם הראשונה שתרכשו דרכם, כך שתוכלו בפעמים הבאות להוסיף או לגרוע מרשימה בסיסית נוחה.

באתרים כמו  pricegrabber  , nextag  , תוכלו למצוא בין היתר מוצרי פארם, חומרי אפיה יבשים, טיטולים, ממרחים, מזון לתינוקות, קפה, וכל מוצר שחיי המדף שלו ארוך, ולהזמין  מראש בהתאם לזמן המשלוח.

שימו לב לעלות המשלוח ביחס למשקל המוצרים. באתרים מסויימים עלות המוצר אמנם זולה, אך עלות המשלוח יקרה.

.

4.    שלמו בקופונים ועקבו אחר מבצעים

אתרים בארץ ובחו"ל מציעים רכישה של קופונים שיכולים להוזיל משמעותית את סל הקניות שלכם.

האתר coupons  למשל, מציע קופונים לרכישת מזון לתינוקות, טיטולים, דגני בוקר, עוגיות, מוצרי פארם, וזו רק חלק מהרשימה. בדקו את המחיר, בדקו את עלות המשלוח והאריזה, ובחרו את העסקה הטובה ביותר עבורכם.

האתר shopathome  מציע יותר מ 250 אלף קופונים ונקודות לקנייה חוזרת, ליותר מ- 500 אלף חנויות במגוון קטגוריות, ובאתר zulily אפשר למצוא קופוני הנחה למוצרי תינוקות.

אתרי האון-ליין של רשתות המזון בארץ, מסמנים עבור הקונים מוצרים שנמכרים במבצע, ומציעים שימוש בקופונים שמוזילים משמעותית את הרכישה.

.

5.   יש לכם כרטיס אשראי שמעניק הנחה רק ברשת מזון אחת?

מרבית חברות האשראי מציעות כרטיסים המעניקים הנחות על קניות ברשת מזון מסוימת. למי שלא רוצה להיות מוגבל לרשת מזון אחת כדאי שיכיר את כרטיס Super Pay-Back של לאומי-קארד שמחזיר  2.5% על הקניות ברשתות המזון המובילות, ללא תלות ברשת מזון מסוימת. כך תוכלו לערוך קניות ברשתות מזון מובילות כמו- רמי לוי, מגה בעיר, שופרסל, יש, יינות ביתן, אושר עד, יוחננוף, טיב טעם ויקטורי ועוד כולל קניות אונליין, מבלי להתחייב לרשת אחת.

               הפכו את הקניות לחוויה חינוכית.(צילום: shutterstock By begalphoto)

.

6.   הפכו את הקניות לחוויה חינוכית

החופש הגדול מאפשר לנו לקחת איתנו את הילדים לקניות בסופר, ולהפוך את הקנייה לשיעור חשוב וכייפי בדחיית סיפוקים מידיים, ביכולת לבחור נכון, ובהתנהלות אחראית.

לפני היציאה לסופר, חשוב להסביר לילדים שרשימת הקניות בנויה ממצרכים שצריך לקנות לבית, ודברו איתם על ההבדל בין צורך ורצון, ובחרו מראש מוצר אחד מתוך הרשימה שאפשר לתת לילדים לבחור, זה יכול להיות קורנפלקס, פרי, מעדן חלב וכד'. למדו אותם לשאול את עצמם שאלות שיעזרו לכם בבחירת המוצרים, כדי לקחת אחריות על בחירת המוצר.