זה סופי: בר רפאלי תועמד לדין בכפוף לשימוע

פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה לבר רפאלי, ציפי רפאלי ורפי רפאלי כי נשקלת העמדתם לדין, בכפוף לשימוע, בגין עבירות מס. הוריה, רפי וציפי רפאלי, חשודים בעבירת הלבנת הון

** עדכון (יום שני, 22/4) כפי שפורסם ב-ynet: 

ביהמ"ש דחה את הערעור שהגישה רפאלי על קביעת רשות המיסים וקבע כי עליה לשלם מס על ההכנסות שצברה; היא דרשה שלא לשלם מס כלל בטענה שניהלה תא משפחתי במדינה אחרת, ולכן מרכז חייה לא היה בישראל והיא אינה חייבת במס בארץ. בית המשפט המחוזי מרכז בלוד דחה ערעור שהגישה בר רפאלי על החלטת רשות המיסים שקבעה כי מרכז חייה בתחילת העשור היה בישראל. משמעות ההחלטה, ככל שלא תתהפך בערעור שצפויה להגיש רפאלי לבית המשפט העליון, היא שאשת העסקים תחויב במס הכנסה על הכנסות בהיקף של 16 מיליון שקל שצברה מעבודתה בחו"ל בשנים האמורות.

ימים לא קלים עוברים על אחת הדוגמניות המצליחות של ישראל. פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה היום (3/1) לבר רפאלי, ציפי רפאלי ורפי רפאלי, כי נשקלת העמדתם לדין בכפוף לשימוע, בעבירות מס. כמו כן, רפי וציפי רפאלי חשודים בעבירת הלבנת הון.

לפי כתב החשדות, בשנים 2007-2006 הגישה בר רפאלי דוחות לפקיד השומה, בהם דיווחה שאינה תושבת ישראל, ולא כללה בהם הכנסות שהפיקה מעבודותיה בחו"ל. בשנת 2009, נחתם הסכם פשרה ולפיו ישולם מס בישראל בגין מלוא הכנסותיה של בר רפאלי בארץ ובעולם, שהופקו בשנים 2005-2007. במסגרת זו הסתירו בר וציפי רפאלי מפקיד השומה הכנסות בסך כ- 6 מיליון ש"ח.

בהמשך הקימה רפאלי חברות בחו"ל, פתחה חשבונות ברחבי העולם והכנסותיה הוזרמו אליהם. בדוחות המס ובהצהרת הון שהגישו החשודים, הצהירו כי אין לבר רפאלי הכנסה בישראל וכי היא תושבת חוץ. בדיוני שומה לשנים 2009-2012 מסרו החשודים לפקיד השומה מידע כוזב והסתירו ממנו מידע רלוונטי, וזאת במטרה להסתיר את זיקותיה של בר רפאלי לישראל. במקביל הציגה בר רפאלי בפני רשויות המס בארצות הברית מצגים לפיהם היא איננה תושבת ארה"ב וכי היא מתגוררת בישראל.

Joe Seer / Shutterstock.com

ההכנסות לגביהן בוצעו פעולות ההסתרה עמדו על מיליוני שקלים לכל שנה בין 2009-2012, ובסך הכל למעלה מ-23 מיליון ש"ח. בין היתר, בשנים אלו שכרה ורכשה בר רפאלי דירות בישראל, אולם לאור חששן של בר וציפי רפאלי כי עובדות אלו עשויות להוות זיקה בה יתחשב פקיד השומה בקביעה כי מרכז חייה בישראל,  הסתירו את שמה מרישומי הדירות תוך הצגת מצגים כוזבים לרשויות.

עוד על פי כתב החשדות, ציפי רפאלי חשודה בהשמטת הכנסות בסך כ-3 מיליון ש"ח מעמלות שקיבלה כתוצאה מפעילותה כסוכנת של בר רפאלי, וזאת באמצעות הפקדת העמלות בחשבונות בנק בחו"ל על שם בר רפאלי או חברות בשליטתה. יש לציין, כי רשות המסים הוציאה צו לקבלת דפי הבנק בחו"ל, לבר ולציפי רפאלי. הדפים נמסרו רק כשנתיים לאחר הוצאת הצו, ולאחר הליך משפטי שניהלה הרשות.

ציפי ובר רפאלי צילום מסך מחשבון האינסטגרם של ציפי רפאלי

בר וציפי רפאלי חשודות גם בביצוע עסקאות חליפין שהניבו הכנסות בגובה מיליוני ש"ח, מבלי שדווחו לרשויות כנדרש בחוק, לרבות מימון שכר דירה ורכש דירה, וכן שימוש ברכבי יוקרה, בתמורה לפרסום ויחסי ציבור. בנוסף, לציפי ורפי רפאלי מיוחסות עבירות הלבנת הון שכן הצהירו שהם הנהנים בחשבונות אשר בפועל בר רפאלי הייתה הנהנית בהם.

לחשודים ניתנה אפשרות בהתאם לחוק, לקיים הליך שימוע בפרקליטות מיסוי וכלכלה בטרם תתקבל החלטה אם להגיש כתב אישום נגדם. התיק מטופל בפרקליטות מיסוי וכלכלה, החקירה בוצעה על ידי פקיד שומה חקירות ת"א ברשות המיסים.