ויראלי: ילד השחית דוכן איפור בשווי 1,300 דולר

תצלום של דוכן איפור הרוס, שתועד באחד מסניפי רשת "ספורה", סחף את הרשת כשדיון סוער התפתח סביב גבולות וחינוך. "אמהות יקרות, השאירו את ילדיכם בבית כשאתן רוכשות איפור"

כל חובבת איפור מושבעת תספר לכם שאין דבר עצוב יותר מלראות דוכן איפור הרוס לחלוטין.

התמונה שלפניכם צולמה באחד מסניפי רשת הקוסמטיקה הבינלאומית "ספורה", לאחר שילד שהגיע לסניף עם אמו נגע לכאורה בכל צבע אפשרי והשחית את הדוכן כליל. מאפרת בשם בריטאני נלסון, שאינה עובדת הרשת לדבריה, תיעדה את התוצאה והעלתה את התמונה לרשת לצד טקסט חריף שהפך ויראלי בגלל הטענות שהועלו בו.

נלסון סיפרה איך דוכן איפור של "מייקאפ פוראבר" הושחת על ידי "אדם קטן". הצלמת לא ידעה להגיד בוודאות אם מדובר בילד או ילדה שחתומים על הנזק (הנאמד ב-1,300 דולר) אבל לדבריה, היא ראתה אמא ויצור קטן בדיוק עוזבים את המקום כשטביעות נעליים קטנות ליד הדוכן הסגירו מי אשם, לטענתה.

ני מניחה שמי שעשה את זה חשב שזה צבע לידיים ולא שיער עד כמה זה חמור מה שעשה. דוכן שלם הרוס ועובדים זועמים ב'ספורה' זה לא המקום הכי כייפי להיות בו. אמהות יקרות, נא צאו לקניות של איפור בלי הילדים שלכם. זה לא כיף עבורכן, עבור הילדים או עבור דוכני האיפור. התעלפתי כשראיתי את הנעשה. כשבתי היתה קטנה, היה לי חוק ברור כשהתקרבנו לחנויות איפור: ידיים בכיסים והקפדתי על כך שלא נהיה במקום אחד יותר מעשר דקות". 

איפור ספורה

הפוסט של נלסון סחף את הרשת (יותר מ-20 אלף תגובות) ומעבר לאלפי הלייקים והשיתופים, התפתח דיון סוער סביב אמהות, גבולות וחינוך. גולשים רבים תמכו בה ובמסר שהעבירה בעוד שאחרים יצאו נגד בקשתה "להשאיר ילדים בבית בזמן קניות". חלקם טענו שאינם יכולים פשוט להשאיר את הילד בבית ושאין טעם לעשות שיימינג נגד אמהות. נלסון לא התרגשה מהסערה שחוללה ועמדה בתוקף על דעתה. "אין שום תירוץ לכך" הבהירה "הורים מביאים את ילדיהם לתוך חנויות, מתעלמים מהם לגמרי ומצפים שהצוות יעשה עבורם בייביסיטר. הורה טוב לעולם לא מתעלם מילדיו".

איך שלא נסובב את זה, הורים נושאים באחריות ילדיהם בכל רגע נתון ואין סיבה שאלו ישוטטו בחנות ללא פיקוח הדוק. הורים שלא מסוגלים להיות אחראים ולהתחשב בסביבתם צריכים לדאוג לעזרה ולהשתדל לערוך קניות כשיש להם קצת זמן לבד – במיוחד בחנויות של מוצרי יוקרה וקוסמטיקה. נושא חינוך והצבת גבולות תמיד עורר סערה ברשת והפוסט הזה עורר אצל הורים רבים תגובות שונות ומגוונות הנעות בין תקיפה לאמפתיה. במקביל, אסור לשלול את האפשרות שהתמונה עצמה מבויימת ומוזמנת על ידי מותג הקוסמטיקה, במטרה להפוך ויראלית. הרי, הפרסום שקיבל כעת "מייקאפ פוראבר" הוא עצום ויש גם מי שמאמין שהכותבת קיבלה כסף עבורו.