מי החליט שספורט הוא נחלת הגברים ואיך אפשר לשנות את זה?

הסיבות שאת צריכה ללמד את ביתך לעסוק בספורט אינן קשורות רק לכושר אלא גם לביטחון עצמי והתמודדות עם אתגרי החיים. ארוע ארצי שמתקיים החודש הוא המתנה המושלמת לבת שלך

"אם תיתנו לי לעסוק בספורט תורידו ב-60% את הסיכוי שאחלה בסרטן השד. יש פחות סיכוי שאסבול מדיכאון ויותר סיכוי שאעזוב גבר שמכה אותי", אמרו בקול מלא תמימות הילדות היפות מהפרסומת האייקונית משנת 1995.

[youtube AQ_XSHpIbZE]

למעלה מ – 20 שנה עברו מאז, אבל לצערנו גם היום בישראל 2017, לא מספיק נשים עוסקות בספורט בכלל ובספורט תחרותי בפרט: "מספר הנשים שעוסקות בספורט תחרותי בישראל כיום הוא כ-21,000, בכל עפני הספורט. מספר הגברים לעומת זאת הוא כ-80,000, מספרת לנו עומרית ינילוב עדן מנכ"לית פרוייקט 'אתנה' הארוע הלאומי לקידום ספורט נשים בישראל שיתקיים החודש בספורטק בתל אביב.

האירוע, שמתקיים זו השנה העשירית ופתוח לקהל הרחב, מציע הפנינג ספורט ענק לנשים ונערות. תחנות של ירייה בחיץ וקשת, TRX, אימון מחזורי, נסיעה באופני שטח ואירובי הן רק חלק קטן מרשימת הפעילויות שיתקיימו ביריד. 4 שעות של כיף ספורטיבי אדיר אליו צפויות להגיע למעלה מ-10,000 נשים מכל הארץ ולגלות את האושר, האתגר, ההנאה, והמגוון האדיר שקיים בעולם הספורט – גם לנשים.

אז הנה כמה סיבות ממש טובות לאסוף את הבת שלך, את החברה הטובה או את האחות, להגיע לארוע 'אתנה' הקרוב ולגלות את המגוון שמציע עולם הספורט לנשים ונערות:

ספורט: טעם נרכש מגיל צעיר (צילום: Shutterstock)

1. טעם נרכש מגיל צעיר:

"אני ילדה שעשתה ספורט, תמיד נהנתי מספורט ועד היום מקפידה", מספרת דפנה לנג, עורכת דין במקצועה וממקימות פרוייקט אתנה "שכנות וחברות מתפעלות מההתמדה שלי, אבל כאשר אני שואלת אותן על עיסוק בספורט בילדות שלהן או כחלק מחיי הבנות שלהן, זה מסתכם בדרך כלל בחוג בלט. ממש כמו באוכל, מחובתנו כהורים לחשוף את הבנות שלנו למגוון הפעילויות הספורטיביות הקיימות, על מנת שתגלנה את טעמן האישי. אנחנו רוצות שבנותנו תעשנה ספורט אבל האם פיתחנו אצלן את האהבה לטעם הזה של ספורט כבר מילדות? האם חשפנו אותן לעושר של ענפי הספורט השונים: מאתגר, עדין, דינמי, ויצירתי? עולם הספורט לנשים הוא מגוון ועשיר. בנות שונות מוצאות את מקומן בענפים שונים אם רק תינתן להן ההזדמנות להתנסות, להכיר ולהפסיק לפחד.

2. חלק מקבוצה, וגם אינדבידואלית:

"בשל עניין של הבת שלי ומספר חברות הקמנו קבוצת כדורגל בבית הספר של הילדה", מספרת לנג. "קבוצות כדורגל לבנים היו כמובן אך לא לבנות. נבנתה קבוצה לתפארת, בית הספר בשכונה ליד ראה והבנות שם רצו גם הן. גילינו שכדורגל הוא משחק מושלם לבנות: כל החברות בקבוצה פועלות יחד למטרה משותפת שמחזקת את האחווה ותחושת הקבוצה, אך לכל אחת בקבוצה יש תפקיד משלה – וכולן חשובות להצלחה הכוללת".

 

כדורגל משחק מושלם לבנות: מטפח אחוות קבוצה, אינדבידיאליות ושויוניות (צילום: Shutterstock)

3. משנה דינמיקה ביחסים שבין בנים לבנות:

"בקרב ילדים ובני נוער נתפס הספורט כנחלתם של 'הבנים'. היציאה לדרך עם ארוע אתנה הגיעה מתוך הבנה שאנחנו רוצות להנגיש את המוצר – ספורט, לקהל היעד: נערות ונשים. זאת מאחר והדימוי שלו כיום הוא שגוי: בנות מפחדות מעיסוק בספורט, וסובלות מדימוי שלילי בכל הנוגע לעיסוק בספורט". לנג מספרת על דינמיקה שונה לחלוטין שנוצרה בכיתה של ביתה מאז שהתבססה קבוצת כדורגל בנות:" זה שינה דינמיקה בין בנים לבנות בכיתה: הבנים מאוד מעריכים את הבנות. הכיתה הייתה מודל לשוויוניות".

4. דבקות במטרה והנאה מהצלחה לאחר עבודה קשה:

ספורט נותן לילדה בגיל צעיר מאוד בצורה לא מילולית את הכלים לחתור למטרה למרות שזה לא תמיד קל, אבל איזו תחושת הישג נפלאה בסופה! ספורט מלמד דינמיקה חברתית, ובונה בטחון עצמי. ילדה שעוסקת בספורט תגדל להיות נערה ואישה שרוצה לעשות ספורט כחלק מאורח חייה – זוהי מתנה לכל החיים.

ארוע הספורט הארצי לנשים ונערות (החל מגיל 12) 'אתנה', יתקיים ביום שישי 19.5.17 בספורטק תל אביב בין השעות 08:00-12:30 הכניסה חופשית אך מותנית בהרשמה מראש. להרשמה לחצי >> כאן

מניעת סרטן השד, בחירת קשרים זוגיים נכונה יותר ובטחון עצמי: מיתרונות הספורט לנערות (צילום: Shutterstock)