ואם היום (ואתמול, ובכלל בזמן האחרון) לא בא לי?

למה דועכת התשוקה המינית, ומה אפשר לעשות כדי להחזיר אותה להיות חלק בלתי נפרד וחשוב מהחיים. קבלו את המדריך שיעזור לכם להפסיק להירדם גב אל גב

להחזיר את התשוקה המינית. צילום: By wtamas שאטרסטוק )

איך קורה שבני זוג שהתחילו לפני מספר שנים את חייהם המשותפים עם תשוקה מינית סוערת, שמים לב יום אחד, שחלף פרק זמן ארוך מאז הפעם האחרונה שקיימו יחסי מין, ויתכן שההגדרה המכאנית הזו מתארת במדויק את מה שקרה ביניהם, מפני שתשוקה לא היתה באותו "אירוע" ?

הכנו עבורכם את המדריך להחזרת התשוקה המינית, בעזרת מיטל אלנקווה דהן, רוקחת אחראית ומנהלת סניף סופר-פארם.

להחזיר את החשק המיני, ולא עוד גב אל גב (צילוםshutterstock By Edw  )

חשבתם שליבידו זו משיכה מינית?

אז טעיתם. משיכה מינית / יצר מיני, הוא יצר ביולוגי שנועד לגרום לפעולה הפיזית של יחסי מין כדי שנותיר אחרינו את הדורות הבאים. ליבידו כפי שפרויד וסיבותיו איתו בחר לקרוא לחשק המיני, הוא אנרגיה מינית שיש בה גם את המשיכה המינית וגם את הרצון והתשוקה לחוות מין. המשמעות היא, שירידה בחשק המיני, לא מעידה על ירידה במשיכה לבת/ בן הזוג.

למה הוא נעלם, ומה עושים כדי להחזיר את החשק המיני

 

 1.  שינויים הורמונליים

שעוברות נשים, ועוברים גברים, עשויים להיות הגורם לירידה בחשק המיני, וזה כולל שינויים הורמונליים בימי המחזור החודשי, לאחר לידה, ובגיל המעבר כשרמת הטסטוסטרון יורדת.

גברים עלולים לגלות שהחשק המיני שלהם הוא רק זיכרון רחוק, אם רמת הפרולקטין שלהם עולה, וזה קורה על פי רוב בגילאי 50 ומעלה. רמת רולקטין גבוהה, מחבלת בייצור תקין של טסטוסטרון ופוגעת משמעותית בחשק המיני.

מה עושים- בדיקת דם שתבדוק את הפרופיל ההורמונלי, ובהתאם לתוצאות, ימליץ הרופא שלכם/ן על טיפול הורמונלי מאזן. מיטל מציינת

2.  דיכאון, חרדה ואפילו סתם מצב רוח מלנכולי

עלולים לפגוע בחשק המיני, ולו מפני שאין חשק לכלום, והכלום הזה כולל סקס.

מה עושים- ניתן לפנות לטיפול פסיכולוגי, ואם יש צורך גם תרופתי כדי לטפל בדיכאון, ולא רק כדי להחזיר את הסקס לחייכם, אלא משום שמגיע לכם להיות שמחים.

הביצה והתרנגולת גרסת ה SSRI- מיטל מציינת, שלעיתים הטיפול התרופתי נוגד הדיכאון, הוא מקבוצת SSRI, שעלול כשלעצמו לפגוע בתפקוד המיני. במקרה כזה, חשוב לחזור לרופא, לדווח לו על הירידה בחשק המיני, ולמצוא טיפול חליפי.

 3.  כשבלוטת התריס מגיפה תריסים

תפקוד לקויי של בלוטת התריס, מוסיפה מיטל, עלול גם הוא לגרום לירידה בליבידו, וזו עוד סיבה ללכת לרופא אם שמתם לב שהחשק המיני לאורך זמן, נמוך משמעותית מכפי שהיה בעבר.

מה עושים- בדיקת דם לברור מצב התפקוד של בלוטת התריס. בהתאם לצורך ולהמלצת הרופא, טיפול תרופתי שיחזיר את בלוטת התריס לתפקוד תקין.

אומגה 3 של לייף, רפימין ואומגה 3 אל אלטמן, ברזל קומפלקס של סופהרב (צילום: יח"ץ)

 4.  לפעמים כל מה שהלבידו רוצה זה ויטמינים

חשוב לזכור, כי ויטמינים מסוג B, בפרט- B6, B6, B12, מסייעים לשמירה על מצב-רוח תקין, מה שתורם בחיוב אף לחשק המיני.

מה עושים- משלבים בתפריט מאכלים שהערך התזונתי שלהם כולל אומגה 3 בכמות גדולה, וויטמין 7B (ביוטין), אלו מצדם עשויים לתרום את חלקם בייצור הורמונלי תקין ובכלל להתגייס לשמירה על התשוקה המינית. מאכלים בעלי ערך גבוה של וויטמין 6B, כמו אבוקדו, אגוזים ושקדים, עשויים לתרום לפעילות תקינה של המערכת האנדוקרינית, ובכך לתרום לאיזון החשק המיני. ניתן להשתמש בתוספי מזון שמכילים את אותם וויטמינים וחשוב להתייעץ עם הרופא או הרוקח בכל הקשור לשימוש בהם.

וכדאי שתדעו שקבוצת ויטמינים B ובמיוחד ויטמין B6 7B ו-B12, תורמים להולכה העצבית, וזו כשלעצה סיבה לשמור על רמה תקינה שלהם בדם.

פרוביוטיקה ייעודית לנשים, ופרוביוטיקה גולד של לייף, ביו פימייל של סופהרב, וקרנמיקס ביו של אלטמן (צילום: יח"ץ)

 5.  פרוביוטיקה – פרו-חשק מיני

רגישות ודלקות בדרכי השתן, וכך גם יובש בנרתיק שנובע משינויים הורמונליים, עלולים לגרום לפגיעה בחשק המיני.

מה עושים- שימוש בתוספי מזון פרוביוטיים, עשוי לתרום לשמירה על הבריאות האינטימית של נשים, לשמור על מערכת חיסונית נטולת דלקות וזיהומים ולפתור את סוגיית החשק המיני אם הסיבה להיעלמותו היא דלקות כאלו.

קיימים תוספי מזון שנועדו במיוחד למטרה הזו, אך חשוב תמיד להיוועץ עם רוקח, גם אם התוספים נמכרים ללא מרשם רופא, ולדווח על הריון, מחלות רקע, או שימוש בתרופות אחרות.

מיצוי ג'ינקו בילובה של לייף ותמצית עלי ג'ינקו בילובה של סופהרב (צילום: יח"ץ)

6.  העץ הנדיב של הסינים

ג'ינקו-בילובה, הוא עץ הגדל בסין בעל ריכוז גבוה פלבונים גליקוזידים, או בתרגום פשוט, חומרים שעשויים לתרום לשיפור התפקוד המנטלי, לשיפור זרימת הדם, ולשמירה על מצב רוח חיובי, ונראה שזו הסיבה לכך שלפני מאות שנים השתמשו בו כדי לשפר את מצב הליבידו.

מיטל מציינת שאת הג'ינקו בילובה ניתן למצוא כתוסף מזון מרוכז, ללא מרשם רופא, אך חשוב להוועץ עם הרוקח בכל הקשור לשימוש בו ולדווח על היריון, מחלות רקע, או שימוש בתרופות אחרות

7.   משבר זוגי 

תשכחו ממה ששמעתם עם מייקאפ- סקס, זה אולי מצטלם יפה בסדרות טלויזיה, אבל בפועל, מחקר של אוניברסיטת הרווארד מצא, את מה שרובינו יודעים, שזוגות שחווים כעס, מירמור, בגידה וזילזול, יסבלו בירידה משמעותית בליבידו.

מה עושים-  טיפול זוגי, חופשה רומנטית, יוגה זוגית, גישור, או כל דרך שתבחרו כדי לטפל בתקשורת   ביניכם, ובאיכות הקשר.

8.  טעים לעשות אהבה

ולא לשכוח שישנם מזונות שזכו לשם אפרודיזיאקים, בזכות כך שהם עשויים לסייע להליך ייצור הטסטוסטרון, ולהחזרת החשק המיני למידותיו הרצויות. בדיוק מהסיבה הזו כדאי שבארוחה הרומנטית הבאה שלכם, אכלו גם תאנים, פסיפלורה, שוקולד מריר, יין אדום וצדפות.

פסיפלורה, תאנים, שקדים: טעים לעשות אהבה (צילום:  homelesscuisine shutterstock )

 /

.