התוספים שעשויים לסייע אחרי גיל 40

גיל 40 הוא גיל נפלא של פריחה וגילוי עצמי, איך אפשר להעצים אותו אפילו יותר? בעזרת 7 תוספים שצריכתם יכולה לסייע לגוף

40 זה גיל של פריחה ואנחנו בהחלט יכולות להעצים אותה (צילום: שאטרסטוק)

40 זה גיל של פריחה ואנחנו בהחלט יכולות להעצים אותה (צילום: שאטרסטוק)

את מרגישה בעצמך את השינויים שעוברים על הגוף שלך, בעיקר את שמה לב לתחושה הטובה שיש לגיל 40, אבל בגוף שלנו מתחילים להתרחש שינויים שלא את כולם אנחנו רואות. יש שינויים שאפשר לשים לב אליהם כמו ירידה במסת השריר או לעובדה המציקה שקשה יותר לשמור על המשקל. אבל לשינויים הפנימיים קשה לשים לב. השינויים הללו טבעיים לגמרי ובלתי ניתנים למניעה, אך באמצעות תכנית פעולה, ייתכן שהם ניתנים להאטה. שירלי קטרון, רוקחת ותזונאית סופר-פארם, עם 7 התוספים שעשויים לסייע אחרי גיל 40.

אחת הדרכים הטובות ביותר בניסיון להאט את השינויים היא באמצעות תזונה. דמייני את הוויטמינים וחומרי הזנה (נוטריינטים) כחיילים בחזית המאבק בתסמינים הקשורים לגיל. כמו כל צבא, הם זקוקים לאסטרטגיה. "האסטרטגיה הטובה ביותר היא כמובן תזונה נכונה והרגלי חיים בריאים. אבל לעיתים גם תזונה נכונה יכולה להיעזר בחיזוקים, לכן אסטרטגיה אפשרית היא להוסיף לתזונה את 7 הוויטמינים וחומרי ההזנה הבאים ולדאוג לאספקה מתמדת וספיגה מרבית, כזו שעשויה לסייע לנו לשמור על הגוף. כמובן שחשוב תמיד להיות גם תחת מעקב רפואי באופן קבוע ולהישמע להמלצות הרופא/ה המטפל/ת."

גם תזונה נכונה צריכה לפעמים חיזוקים (צילום: שאטרסטוק)

ויטמין D

מחסור בוויטמין D, המסייע לספיגת סידן, עשוי להיות קשור למצבים שונים כמו: מחסור בסידן, פגיעה בחוזק העצם וסיכון מוגבר לשברים. ויטמיןD הוא ויטמין ייחודי, המיוצר בגוף, באמצעות כולסטרול ובעזרת קרני שמש בחשיפה מבוקרת ללא קרמים מקדמי הגנה. למרות שאנחנו חיות בארץ שטופת שמש החשש המוצדק מהחשיפה לשמש גורם לשהייה בשמש להיות פחות אפקטיבית עבור יצור וויטמין D. למרות שמאכלים שונים מכילים אותו, ספיגת הוויטמין ממזון נמוכה וניתן להשלים אותה באמצעות נטילת תוסף.

ויטמין D: מימין כצט, סופרהרב ולייף (צילום: יח"צ)

ויטמין B12

וויטמין B12 בעל תפקיד חשוב בייצור תקין של תאי דם אדומים, בדרך כלל תזונה נכונה מאפשרת אספקה סדירה שלו. אך עם הגיל, ומסיבות נוספות, עשויה לחול ירידה בספיגה שלו בגוף ממזון. התסמינים למחסור מגוונים וכוללים: עייפות, תשישות, חולשה, בעיות זיכרון, סחרחורות, חיוורון ועוד. במידה ויש חסר ניתן להשתמש בתוסף באופן יומיומי עד השלמת החסר, ולאחר מכן לקחת אותו כמניעה, פעמיים בשבוע. מומלץ להשתמש בתוסף למציצה או בתרסיס לפה ולא לבליעה לספיגה טובה יותר במקרה של וויטמינים מקבוצה זו אין צורך לחשוש מפני צריכת יתר, הם מסיסים במים ולכן עודפים יוצאים בשתן.

סידן

הבשורה הטובה היא שעד גיל 30 בערך, הגוף שלנו משתמש בסידן כדי לבנות את מסת העצם. אספקת סידן בגילאים מאוחרים נועדה לסייע בשמירה על בריאות העצמות, אבל לא רק, היא גם מסייעת לתפקוד מערכת השרירים ומערכת העצבים. כאשר לפעילויות אלה אין מספיק סידן, הגוף מפצה בשימוש בסידן שנמצא בעצמות. מקורות עשירים בסידן בתזונה הם שקדים, דגים עם עצמות קטנות כמו סרדינים, ברוקולי, טופו, מוצרי חלב ותרד.

מגנזיום

למגנזיום מגוון רב של תפקידים; סיוע בוויסות לחץ הדם, שמירה על רמות סוכר תקינות, בחילוף חומרים והפקת אנרגיה, כיווץ שרירים ובספיגת סידן, מה שהופך אותו חיוני עוד יותר אחרי גיל 40. מחסור במגנזיום עשוי להשפיע על רמת האנרגיה והחיוניות. כמות המגנזיום הממוצעת המומלצת ביום לאישה מעל גיל 40 עומד על 320 מ"ג וזו כמות שלא תמיד ניתן לצרוך בתזונה ויש מקום לשקול נטילת תוסף. מגנזיום הוא מינרל זמין מאוד ואף נמצא במים, ועוד יותר במזונות כמו: אבוקדו, אגוזים, עלים ירוקים, סויה וקטניות אחרות.

אומגה 3

האם את בטוחה שהצריכה היומית של אומגה 3 מספקת? (צילום: שאטרסטוק)

אומגה 3 מסייעת לגוף שלנו בשיפור פרופיל השומנים והגלוקוז בדם, בשמירה על תפקוד המח ומצב הרוח. היא אינה מיוצרת בגוף ולכן חשוב לקבל אותה מהמזון או מתוסף. כדי להעשיר את התזונה באומגה 3 יש לצרוך דגים, אגוזי מלך, שמן זית, ביצים מועשרות באומגה 3, פולי סויה, שמן קנולה, זרעי צ'יה, שמן פשתן וזרעי פשתן. בדרך כלל התזונה שלנו אינה מספקת את כמות האומגה 3 היומית המומלצת ולכן כדאי לשקול נטילת תוספים.

אומגה 3, מימין: לייף, סולגאר ונוטריקר (צילום: יח"צ)

פרוביוטיקה

פרוביוטיקה עוזרת לשמור על עיכול תקין ומסייעת לשמור על המשקל. פרוביוטיקה ניתן לצרוך בתזונה, באמצעות מוצרי חלב פרוביוטיים. כמובן שניתן לקבל בצורה מרוכזת וגדולה יותר באמצעות תוספים.

תוספי המזון הנזכרים אינם מתיימרים לרפא או למנוע מחלה כלשהי, ומומלץ בכל מקרה להתייעץ עם רופא בכל בעיה בריאותית לפני השימוש בהם.