השחקנית ג'וליה לואי־דרייפוס חולה בסרטן השד

"אחת מתוך שמונה נשים חולה בסרטן השד. היום אני האחת", כתבה השחקנית האהודה ("סיינפלד") ברשת החברתית וקראה להחלת ביטוח בריאות לכל תושבי ארצות הברית

לאחרונה חשפה ג'וליה לואי-דרייפוס ברשתות החברתיות שהיא חולה בסרטן השד. השחקנית המפורסמת ("סיינפלד" ו"ויפ") כתבה: "אחת מתוך שמונה נשים חולה בסרטן השד. היום אני האחת. החדשות הטובות הן שיש סביבי קבוצה נהדרת ביותר של משפחה תומכת וחברים, וגם ביטוח רפואי מצוין דרך האיגוד שבו אני חברה. החדשות הרעות הן שלא כל הנשים בנות מזל כמוני, אז בואו נלחם בכל סוגי הסרטן ונהפוך את ביטוח הבריאות האוניברסלי למציאות".

מה שיוצא דופן בגילוי של דרייפוס הוא הדרך בה היא עוררה מודעות לביטוח הבריאות ומינפה את כוחה ברשת כדי להשמיע עמדה נחרצת. אלפי גולשים המומים הביעו את תמיכתם בדרייפוס ורשת HBO (המשדרת את "ויפ"), כתבה בתגובה: "אנו שולחים את אהבתנו ותמיכתנו לג'וליה ולמשפחתה. יש לנו ביטחון רב בכך שהיא תעבור את התקופה הזו בזכות עקשנותה ורוחה הבלתי נלאית. אנו מצפים להחלמתה ולחזרתה ל–HBO לעונה האחרונה של 'ויפ'".

ציוץ ג'וליה דרייפוס

רק לפני כשבוע וחצי לואי-דרייפוס שברה שיאים עם הזכייה השביעית שלה באמי והשישית בפרס השחקנית הטובה ביותר, עבור תפקידה כנשיאה (לשעבר) סלינה מאייר ב"Veep". הבשורה הקשה היממה את חבריה ומכריה.

ג'ולייט דרייפוס

דרייפוס, 56, לא חשפה את חומרת מחלתה ובאיזה שלב איבחנו אותה. היא מצטרפת לשורה של מפורסמות שחשפו את התמודדותן עם מחלת הסרטן כגון שאנן דוהרטי, שגילחה את ראשה מול המצלמות והעלתה את התמונות לרשת ואנג'לינה ג'ולי, שכרתה את שני שדיה לאחר שזוהה אצלה הגן האחראי לסרטן השד. כאשר דמות מפורסמת חושפת שהיא חלתה במחלה, היא מגבירה מודעות יותר מעשרות פרסומות וקמפיינים. נותר לקוות שהפתיחות של נשים ידועות, כמו דרייפוס, תוביל לכך שיותר ויותר נשים ילכו להיבדק.