הקיץ הגיע וזה הזמן להיכנס לכושר

אין כמו ההווה כדי להיכנס לכושר, לחטב את הגוף ולהפסיק עם שלל התירוצים על מנת להישאר על הספה כמו סמרטוטים. בעזרת הטיפים הבאים תוכלו לסגל אורוח חיים בריא. קדימה!

אם הגעת לחודש יוני ואת קוראת  שורות אלו אז כנראה שאת באמת "לייט בלומר" אבל זה בסדר, כי עדיף עכשיו מאשר לעולם לא, כאשר חברה שלך עמוק בשלולית זה בטח לא הזמן לבוא ולבעוט בה עם המגפיים החדשות שלך אז לא באתי לומר לך שחשוב כל השנה להתאמן ואל תחכי לרגע האחרון, תעשי תכנית שנתית ובלה בלה… במקום אני אומר:

הכל בסדר, כולנו בני אדם ואין מה לעשות הקיץ כבר פה אז אם להתחיל קחי לך קצת צידה לדרך, ממני אליך!

דאגלס אדאמס אמר "DON’T PANIC", אז DON'T, אל תעשי מעשים קיצוניים ותפעלי מתוך לחץ, מעשים קיצוניים יכולים להיות: בכלל לא לאכול או להמציא דיאטה ברגע סתם כי קראת את זה באיזה ג'ורנל, ומעשים קיצוניים יכולים להיות גם להתאמן פעמיים ביום כי במקרה יש לי זמן ויש מטרה, השרירים שלך לא יקרעו אבל הבעיה היא במפרקים, ברצועות ובגידים, חבל לנו שדלקת טיפשית תעצור אותך (מניסיון לצערי).

אז מה עושים?!

בחורה כושר אינסטגרם

קרוב לוודאי שישנו אזור בגוף שהיית שמחה לחטב יותר מאחר, תני לי לנחש…בטן, ישבן וירכיים? החדשות הן שאי אפשר לשרוף שומן ממקום אחד ספציפי ולא יעזור אם תתמקדי בשעה אימון ישבן אלא באמת עליך להתמקד בלהעלות מסת שריר בכל הגוף ולכן אני ממליץ על אימון מחזורי או אימון תחנות,  באימון תוכלי לעבוד על כל מיני קבוצות שריר בגוף, הוא לא משעמם וכמובן, העבודה היא בדופק גבוה, הדופק הגבוה מושג על ידי עבודה עם מנוחות קצרות, על ידי הרבה חזרות וכמובן כאשר שאחת התחנות תהיה עבודה אירובית כמו: קפיצה על חבל, עליות ספסל, ריצה וכד'..

1. אם התלבטת בין מה שכתוב בסעיף הקודם לבין ריצות ארוכות אז הסירי חשש מליבך ואני אקל עליך את החיים ואומר: גם וגם. אין מנוס, בריצות ארוכות (או כל פעילות אירובית ארוכה כמו אופניים, שחייה או הליכה מהירה בדופק גבוה) שורפים הרבה קלוריות, לא נדרש ציוד ולוגיסטיקה וקל יותר לשים אזניות ופשוט לצאת מהבית, אז תני לפלג גוף העליון שלך קצת לנוח וצאי לפעם עד פעמיים ריצה בשבוע.כמה? התשובה מאוד משתנה בין אחת לשנייה אבל אבקש מינימום זמן של 25 דקות עבודה ומהר מאוד תגיעי ל35-40 דקות של פעילות אירובית.

בחורה עושה כושר צילום אינסטגרם

2. אם עד היום לא התחלת לעשות ספורט אז כנראה שאת ממש לא אוהבת את זה (זיעה, לצאת מאזור הנוחות, ברור והגיוני) או שסדר העדיפויות שלך היה שונה, כך או כך להאיץ מ-0 ל-100 מהר מדי זה לא חכם והשינוי בחייך יהיה דרסטי מדי וקרוב לוואי (ואכן מגובה מחקרית) שאת תפסיקי להתאמן בקרוב ולא רק עקב פציעה. ההמלצה שלי היא שתיקחי חברה טובה ויחד תתחייבו לתהליך או לחלופין קחי מאמנת כושר שתעזור לך לצלוח לפחות את התקופה הראשונה, שלושת החודשים הראשונים הם הקשים ביותר ומהווים את נקודת המשבר. המלצת שף, שוב, גם וגם.

3. את משקיעה בעצמך מאות שקלים בחודש על טיפוח הפנים, היופי, השיער, הקרמים, הסרות השיער והציפורניים (הייתי עדין) אבל משום מה לדיאטנית את לא תלכי כי: "אני יודעת מה טוב לי". אז זהו שלא, תשקיעי 200-250 ₪ לדיאטנית קלינית שבאמת תנחה אותך בפרטים הקטנים: מה, איך, כמה ובעיקר למה, את משקיעה זמן וכסף על האימונים אז למה שלא תנסי למקסם אותם? האמיני לי שהמדריכה שלך, אם בחרת בה, מעולה בתכניות אימון אבל היא לא בתזונה.

4. תזמיני מציאות – פנקי עצמך באקססוריז מגניב: סרט לשיער, טייץ, נעליים או אפילו אפליקציה כייפית שתגרום לך לרצות ולנסות את הדבר החדש שנכנס לחייך. אני בעד לקנות בגד חדש כדי שכבר תרגישי טוב יותר וזוהרת!

** הכותב, נדב מאירסון, הוא מאמן כושר