הפרקליטות: "הפרסומים על הסדר עם משה איבגי אינם נכונים"

הפרקליטות הכחישה את הפרסומים לפיהם השחקן משה איבגי בדרך להסכם מותנה בו יודה בהאשמות המיוחסות לו אך לא יועמד לדין. בעוד שתעשיית הבידור בארצות הברית מוקיעה מפורסמים המואשמים בהטרדות, מסתמן כי בישראל הגישה סלחנית יותר

השחקן משה איבגי בכינוס האמנים אתמול. צילום מתוך יוטיוב

האם השחקן משה איבגי, החשוד בביצוע עבירות מין בארבע נשים, יודה בהאשמות המיוחסות לו אך לא יועמד לדין? השאלה הזאת מסעירה אנשים רבים, לאחר הפרסומים אתמול (א'), לפיהם פרקליטו של השחקן, עו"ד ציון אמיר, מצוי במשא ומתן מתקדם ממנו עולה עסקת טיעון זו. ההסכם, לפי הפרסומים, טרם גובש סופית והוא נמצא בשלביו האחרונים.

הבוקר הפרקליטות מכחישה את הפרסומים, כאשר ברקע נשנמעו קולות רבים המוחים נגד הסכם כזה, אם וכאשר יצא לפועל. למשל, הרשות לקידום מעמד האישה שתקפה אפשרות כזאת והפצירה: "לא לתת יד ל'הנחת סלב". לא ברור מה בדיוק קורה בימים אלה לאחר שפורסם שלפני מספר שבועות הודיעה הפרקליטות על כוונתה להעמיד את איבגי לדין, בכפוף לשימוע באשמה של הטרדה מינית בארבע נשים שונות במהלך הקריירה שלו לאורך השנים. השמועות על הסדר מותנה הופצו כבר אז, בו איבגי יסכים להודות באישומים נגדו ובתמורה לא יועמד לדין פלילי.

השחקן משה איבגי בכינוס האמנים אתמול. צילום מתוך יוטיוב

מבחינת השחקן, אם ייחתם הסכם כזה, לא תירשם לחובתו הרשעה פלילית. משמעות הדבר: הקריירה שלו לא תיפגע, מה שעשוי לסלול את שובו לבמות.
איבגי יכול לנשום לרווחה עך כך שאינו פועל בהוליווד. כזכור, מפיק-העל, הארווי ויינשטיין וכוכב הקולנוע, קווין ספייסי, לא היו צריכים אפילו לחכות לכתב אישום כדי שתעשיית הבידור תוקיע אותם. תעשיית הבידור בארצות הברית התגלתה כבעלת אפס סובלנות למיצוי הליכים משפטיים ומיד חתכה כל קשר למי שהואשם בהטרדות מיניות. ויינשטיין וספייסי פוטרו לאלתר ועתידם לא נראה מבטיח. התחקיר על איבגי (שפורסם לראשונה ב"וואלה! NEWS") חשף עדויות של מספר נשים שונות, אותן הטריד לכאורה. לא מדובר בסטטוס בודד של שחקנית כזו או אחרת ברשת אלא בתחקיר מקיף ועמוק. באמריקה הוא היה כבר עכשיו מובטל.
ההבדלים בין המדינות, בכל הנוגע ליחס לדמויות מפורסמות, המואשמות בהטרדות מיניות, שונה בתכלית. אולי היחס המחמיר באמריקה נובע מכך שגופים כלכליים שם פועלים בגישה קרה וקורקטית מאוד ולא מוכנים לסבול לרגע מבאזז שלילי ופגיעה תדמיתית בעוד שבישראל הגישה היא יותר "אחי, בקטנה, יעבור". היחס לתלונות או לתחקירים הוא בהרמת גבה וגם כתב אישום בעיני רבים הוא בגדר המלצה ותו לא. הגישה סלחנית יותר כלפי כל מי שלא אנס וישב בכלא (חנן גולדבלט, משה קצב). רק אונס נתפש למעשה "חמור".
איבגי
איבגי הוא אחד השחקנים האהובים ביותר בארץ וספק רב אם הסדר מותנה היה פוגע בקריירה שלו. כל פניו, בארץ קיימת גישה סלחנית בכל הנוגע למפורסמים עם רקורד "בעייתי". מספיק לראות איך אנשי עסקים שהיו מעורבים בפלילים זוכים לחיבוקים. למשל, טדי שגיא, אחד האנשים העשירים בארץ שבעברו ישב בכלא מספר חודשים ושילם קנס כספי לאחר שהתפוצצה "פרשת הדיסקונטאים", בה הואשם לצד עוד שמות בהרצת ניירות ערך. האם זה מפריע לו להיות אהוד ופופולארי ולבלות במסיבות עם סלבריטאים כגון בר רפאלי? לא.
למה ללכת רחוק? אמנם לא הוגש כתב אישום נגד אייל גולן אך הוא היה מעורב ב"פרשת הקטינות" באופן כזה שבאמריקה כבר מזמן היו מונעים ממנו להגיש תוכנית בפריים טיים. כאן הוא סופרסטאר שמחוזר על ידי קשת. כסף, השפעה ופרסום מעניינים את הישראלים יותר מכל "הטרדה מינית" או סוגיה מוסרית. ישראל היא מדינת הקומבינה והדילים. כולם מכירים את כולם וחייבים משהו למישהו.
מעניין שהעתקנו כל דבר כמעט מהאמריקאים, אבל לא את היחס המחמיר כלפי מפורסמים המואשמים במעשים לא נאותים כלפי נשים. אנחנו חיים במדינת ה"עזבו, יהיה בסדר" בה מחליקים הכל ושוכחים מהר.