הנשים שמובילות השקעות חכמות

בסתירה לסטיגמה המגדרית הטוענת שנשים אינן מעורבות בתחום ההשקעה, דווקא הן אלו שפורצות את תקרת הזכוכית, יוזמות ומובילות את המשפחה להשקיע בחכמה בנדל"ן בדרום תל אביב

להשקיע נכון בנדל"ן (צילום: שאטרסטוק By ra2studio)

כבר שנתיים שחברת Ewave Nadlan עורכת סיורי שטח בדרום תל אביב לאנשים המעוניינים לבצע רכישה או השקעה בנדל"ן בפרויקטים שהיא משווקת ויוזמת. למעלה מ-2,000 איש השתתפו בסיורים הללו עד כה, 70% מהם היו נשים.

אסף כהנר, מנכ"ל חטיבת השיווק בחברה, שעשה בעשור האחרון קילומטראז' של עשרות אלפי ק"מ בכול פינה או סמטה אפשרית במרחב הגיאוגרפי של דרום תל אביב, שמח לגלות שבמקרים רבים, הנשים הן אלו שיוזמות ומובילות את תהליך הרכישה של דירה להשקעה באזור, והן אלו שמובילות את השינוי וההתחדשות העירונית המתרחשת בשנים האחרונות בחלק זה המתפתח של תל אביב.

הסיבות לבחירה בדרום תל אביב מספר כהנר, הן רבות. החל באווירת 'סוהו' ייחודית שהתפתחה בשנים האחרונות באזור פלורנטין הטרנדי וסביבותיו, דרך הקסם בסמטאות הציוריות, הנופך ההיסטורי המעניין שהסביבה שופעת בו, ועד היצע עצום של בילויים, קולינריה מפותחת ושפע אירועי תרבות.

חדש וישן ברחובות של דרום תל אביב (צילום: מנש כהן)

העתיד של תל אביב נמצא בדרומה הקסום של העיר

על הפוטנציאל של דרום תל אביב מדברים שנים רבות, אבל כעת החזון הופך למציאות. עבור תל אביב העתיד בפירוש נמצא בדרום. על חורבות הרציפים של התחנה המרכזית הישנה יוקם הקמפוס החדש לקולנוע, תיאטרון ומחול, הפרויקט ישמש בין היתר כמשכן הקבע של להקת בת שבע וימשיך את תהליך השינוי של פני דרום תל אביב.

כהנר מסביר כי הסיבה לכך היא שאנו נמצאים ערב מהלך השבחה דרמטי של הנכסים בשכונות דרום תל אביב. זו הסיבה שגם בתקופות של האטה יחסית בשוק הנדל"ן הארצי הפעילות לא פסקה בדרום תל אביב אפילו לדקה. "האזור תוסס ומשקיעים מכול הארץ פעילים בזירה הזו", הוא אומר. עשרות פרויקטים כבר מצויים בתהליכי בנייה ברחבי דרום תל אביב. הרחובות עוברים תהליך של הריסת מבנים ישנים ובניית פרויקטים חדשים של מגורים.

בנייה מסביב לשעון בדרום תל אביב (צילום: מנש כהן)

ההזדמנות הנדל"נית בדרום תל אביב היא כאן ועכשיו

גם עיריית תל אביב מניעה את השינוי והיא פעילה בחידוש ושדרוג של התשתיות הציבוריות. תשתיות ביוב מוחלפות, תשתית החשמל מוטמנת בקרקע, ועמודי תאורה חדשים הופכים רחובות חשוכים למוארים ומאירי פנים.

"ברגע שהתוכניות לפיתוח דרום תל אביב יתממשו נראה קפיצת מחירים שיתאזנו מול מחירי שאר תל אביב. מחירי הנדל"ן של היום כבר לא יחזרו בעתיד", מציין כהנר.

בנייה חדשה בדרום תל אביב. מבט על רביעיית פלורנטין (צילום: מנש כהן)

גרפיטי, קולינריה משובחת ואווירת סוהו

על הגדרות שסביב כל אחד מאתרי הבנייה של חברת Ewave Nadlan, הפעילה בלמעלה מעשרים פרויקטים ו-700 יחידות דיור, ציירו אומני רחוב גרפיטי, במסגרת פרויקט Art & Entertainment TLV, שהגתה ויזמה החברה במטרה לתרום את כוחם של הצבע ושל האומנות לשינוי שמתרחש בדרום תל אביב.

בנוסף, במסגרת אירועי הלקוחות של Ewave Nadlan, ביצעה חטיבת השיווק שלה סדרה של מפגשים עם השפים המובילים אסף גרניט, אייל שני, ישראל אהרוני, בינו גבסו – ד"ר שקשוקה ומבקר המסעדות חיליק גורפינקל.  לדברי כהנר, שיזם את סדרת המפגשים עם השפים: "כולם שם הציגו את ההצלחה של תחום הקולינריה כקשורה לא רק באיכות האוכל, אלא גם בבחירות הנדל"ניות שנדרשו לעשות. הם סיפרו איך הם הגיעו למקומות שנחשבו שוליים, זיהו את הפוטנציאל, יצקו לתוך המקום חוויה ראשונית, שלא הייתה מוכרת קודם, והדביקו את הקהל באהבה למקום. דרום תל אביב הייתה דוגמה שהם הציגו לבחירה של מיקום אנרגטי ותוסס, שעד לפני כמה שנים היה נחשב שולי ומוזנח, המושך קהלים חדשים, ומעניק חוויה ייחודית, חוויה רב חושית של צבעים, תמונות, קולות וטעמים".

 גרפיטי בדרום תל אביב (צילום: מנש כהן)

פרויקט הקונגרס 9הזדמנויות שתוך שנים ספורות ייעלמו

דוגמא להתחדשות עירונית כזו הוא פרויקט הבוטיק החדש של חברת Nadlan Ewave ברחוב הקונגרס 9 – בסמיכות לשכונת פלורנטין, ומתחם העלייה המתחדש. במסגרת הפרויקט יקום במקום  בניין בן שש קומות בעיצוב חדשני-מודרניסטי עם פטיו משותף במרכזו של המבנה, שיהווה חצר פנימית בגודל של כ-40 מ"ר. הפרויקט יכלול 24 דירות בנות 3 חדרים בני 52 מ"ר ו-60 מ"ר, 2 דירות גן, דירות דופלקס ופנטהאוז. לכל הדירות מרפסות עמוקות, שמשלימות חוויית מגורים מתקדמת באחד האזורים המתפתחים והמעניינים של דרום תל אביב.

אסף כהנר, מנכ"ל חטיבת השיווק בחברת Ewave Nadlan (צילום: מנש כהן)

"מדובר בפרויקט הבנייה השביעי שלנו ברחוב הקונגרס וסביבתו הקרובה והפרויקט ה-21 של החברה בדרום תל אביב", אומר כהנר, "הניסיון שלנו מדבר על כך שהסביבה של שוק העלייה, ורחוב הקונגרס במרכזה, היא אחד האזורים בעלי פוטנציאל ההשבחה המשמעותיים במרחב של דרום תל אביב. הרחוב כולו נמצא בתהליך של התחדשות עירונית, הרחוב כולו משנה את פניו, מלא בפעילות בנייה לכול אורכו, ותוך כחמש שנים הבניינים הישנים יהיו רק נחלת ארכיון התמונות". רמת המחירים באזור הזה נמצאת בעלייה, מסכם כהנר, "אולם עדיין ביחס למחירים במרכז וצפון תל אביב, הרי שהמחירים של דרום העיר הם מאוד אטרקטיביים. מחיר דירת פנטהאוז בפרויקט החדש יהיה ברמת המחירים של דירה סטנדרטית בצפון העיר, כך שניתן לומר שמדובר בהזדמנויות שתוך מספר שנים ספורות ייעלמו".

הנשים שחושבות בחכמה על העתיד

לא פלא שנשים מהוות אחוז גבוה מקרב המשקיעים בנדל"ן הדרום תל אביבי. הן רואות את הפוטנציאל המובהק של דרום תל אביב בכלל, ושל שכונת נווה שאנן בפרט. אבל הן גם חושבות מספר צעדים קדימה כשיגיעו לגיל בו לא יהיה להן ולבני זוגן צורך לגור בבית הגדול שבו גידלו את הילדים, ויוכלו להתגורר במרכז שוקק החיים של תל אביב, במרחק קצר מהים, וליהנות משפע של בילויים שמציעה העיר, בדיוק כשיגיעו לשלב בחייהן שבו הן תהיינה פנויות יותר ליהנות מהם.