המטבח של רמה: בראנץ' ברמה

ארוחת הבראנץ' של המטבח של רמה כוללת מנות שלא תמצאו במקומות אחרים והכל עשוי בקפידה ובהרבה טעם טוב. הגרגרנית ביקרה, נהנתה וחזרה עם המתכון לממרח תפוחי האדמה המעולה שהוגש שם

סלטים

כמה ארוחות הבוקר במיטב מסעדותינו יכולות להיות משעממות. שוב סלט ירקות, שוב ביצה עין או אומלט או ביצה קשה, שוב גבינה בולגרית/צפתית/טחינה/טפנד וכמובן, הריבה הנצחית, שאף מלצר לא יודע בדיוק ממה היא הוכנה. ומיץ שהגיע בבקבוק למסעדה, יד שניה או שלישית. האמת, אני משתדלת לא להזמין "ארוחת בוקר ישראלית". נמאס לי!

ולמרות כל זה, בחרתי לבקר ב"מטבח של רמה" דווקא בשישי בבוקר. הנסיבות לפעמים מכתיבות את מהלך העניינים וכשמוצאים זמן פנוי עם העזר, לוקחים אותו בשתי ידיים, מסוג ה"שטח משוחרר לא יוחזר". הצלחנו למצוא לעצמנו דווקא יום גשום במיוחד ובכל זאת, נסענו עד מבואות ירושלים. "המטבח של רמה" הוא מקום שיש לנו נוסטלגיה אליו; חתונה משפחתית ועוד ארוחה אי שם בעבר כשהמקום עוד היה פתוח בחודשי האביב-קיץ בלבד (עכשיו תוכלו ללכת אליו כל השנה).

ארוחת הבראנץ' של המטבח של רמה כוללת מנות שלא תמצאו במקומות אחרים והכל עשוי בקפידה ובהרבה טעם טוב.

פתחנו בסיידר חם שחוזק עם ג'ין וחימם אותנו בבואנו מהכפור שבחוץ לחום האח המבוערת שבפנים. אחרי כמה לגימות כבר יכולנו להסתכל מסביב וליהנות מהגשם המטפטף בחוץ והאווירה הרומנטית בפנים.

לשולחן הוגש לחם חם, שנאפה בטאבון, ולצידו זרעי שומר, שומשום, קצח וזעתר, לתוספת טעם. אל הלחם התלוו מיני ניגובים: יוגורט עיזים טרי, גרגרי חומוס מתובלים בסומאק, פסטו כוסברה סמיך וטוב, זיתים בעשבי תיבול ותומה, ממרח תפוחי אדמה אכזרי בניחוח שום. העזר התאהב בו אנושות ולא הפסיק לשבח אותו כל הארוחה.

קיבלנו עוד שני מטבלים לכוננות ספיגה: צזיקי ריחני עם שמן זית מתובל וממרח סלק עם ספירלת טחינה לבנה וגרגרי חומוס מעל. תענוג! סלט עגבניות שרי עם זיתי קלמטה וטבעות בצל אדום על מצע טחינה ירוקה תרם לאיזון הבריאותי לארוחה. בין לבין לגמנו תה קר עם הרבה עשבי תיבול מהגינה, משקה נפלא ומרענן.

בחרנו בשני מאפים – האחד עם גבינת עיזים מעושנת, פלחי אגסים שבושלו ביין אדום ושקדים משובבים מעל, תענוג אמיתי ושילוב טעמים קלאסי עם טוויסט מעושן. כמעט הכרזנו עליו כמנצח של הארוחה, אלא שמיד אחריו הגיע מתחרה נוסף, סוג של לחמעג'ון, מאפה עם בשר טלה קצוץ, ובצלים, שהונח על יוגורט וטחינה ירוקה. הכרזנו על תיקו וחיסלנו את שניהם.

עוד קצת קפה ועוגיות שקדים וסיימנו את הארוחה המצוינת הזו. לא שהתחשק לנו לצאת משם. בימים יפים יותר אפשר לצאת אל הגינה היפה שמסביב למסעדה, אבל לנו היה נעים וחמים ליד תנור העצים ובקושי רב קמנו מהכיסא.

זו השנה השניה שהמסעדה משתפת פעולה עם הפסנתרנית רויטל חכמוב ולאחר הארוחה, האורחים מוזמנים להמשך מוזיקלי ייחודי, בבית של רויטל בישוב. מדובר תמיד בקונצרטים קאמרים, עם מוזיקאים מקצועיים, אך באווירה ביתית. יש משהו חינני ומלא אופטימיות במפגש הזה בין אוכל למוסיקה, מעין "סל תרבות" שלם. המפגשים בסדרה "פיאנו בנטף", מתקיימים אחת לחודש, בימי חמישי בערב ובימי שישי בבוקר. הקונצרטים הבאים יתקיימו ב-13-14 ביוני.

המטבח של רמה, נטף, 02-5700954, להזמנת מקום

  • תפריט טעימות הבוקר – 98 ש"ח
  • ארוחת ערב + קונצרט, בימי חמישי – 280 ש"ח
  • ארוחת בראנץ' + קונצרט בימי שישי – 180 ש"ח

פפפ

אני הייתי חייבת לנסות את ממרח תפוחי האדמה הנפלא גם בבית. השף לא הסגיר את המתכון המדויק, אך קיבלנו מהמלצרית את רשימת המרכיבים. הנה הגרסה שלנו.

תומה, ממרח תפוחי אדמה

החומרים:

  • 1 תפוח אדמה, מבושל בקליפתו, מצונן לטמפרטורת החדר ומקולף
  • 3 שיני שום
  • 1/3-1/2 כוס (80-120 מ"ל) שמן זית
  • 1 כפית חרדל
  • 2 כפות שמנת מתוקה
  • עלים מ-3-4 גבעולי פטרוזיליה
  • מלח, פלפל שחור

פפפ

אופן ההכנה:

  • הכניסו לבלנדר תפוח אדמה ושיני שום והתחילו לערבל, תוך כדי זרזוף של שמן זית (כמה? כמה שאתם אוהבים).
  • הוסיפו חרדל, שמנת מתוקה, פטרוזיליה, מלח ופלפל וערבלו עד לקבלת מחית חלקה וצהבהבה מנוקדת בירוק.
  • הגישו כמתבל עם פרוסות לחם טריות. מ-מ-כ-ר.

פפפ

בתיאבון!

השוונץ:

מקומיות היא מילה בסיסית בדיאלוג הסלואו-פודי. התפריט ב"מטבח של רמה" מציע עוד שיתופי פעולה מקומיים במסגרת התפריט שלו:

  • גבינות מצוינות, ממש במרחק 3-4 קילומטרים, של חוות העיזים "הר הרוח". אפשר לעצור לפני או אחרי הארוחה ולרכוש הביתה גבינות מצוינות או יוגורט חמים שהרגע הוכן.
  • היינות של יקב "סוסון ים", ממושב בר גיורא הסמוך, מלווים את הארוחות: ג'יימס 2010 מענבי שנין בלאן ואנטואן 2007 מענבי סירה, מורוודר וגרנאש.
  • הירקות הטעימים הם מ"הגינה של מגי", מקור בלתי נדלה לירקות, פירות, נבטים ועשבי תיבול אורגניים, בטריות מקסימלית. כאן המקום להתוודות שגם אני מקבלת ממגי הביתה ארגז ירקות שבועי, כזה המחזיר את האמון בתוצרת חקלאית עונתית.

.

לבלוג של הגרגרנית

צילום: הגרגרנית
הגרגרנית
מאז שאני מכירה את עצמי, אוכל מעניין אותי. להכיר, לגעת, להריח, לבשל, להאכיל ולאכול. בבלוג "הגרגרנית" אתם מוזמנים לקרוא את המחשבות שלי בנושאים הקשורים לאוכל, אבל לא רק.תמצאו אותי כאן: http://hagargeranit.wordpress.comמוזמנים לעקוב אחריי באינסטגרם: hagargeranit