המוקשים הגדולים בחתונה של הנסיך הארי ומייגן מרקל

עולם שלם עצר את נשימתו כדי לצפות בנסיך הארי מחליף נדרים עם מייגן מרקל והרשת לא מפסיקה לנתח את החתונה המלכותית מכל זווית, החל מהאקסיות שהופיעו עד לסיכה החסרה בתסרוקת הכלה

מעטות הפעמים בהן עולם שלם מתלכד סביב אירוע אחד קסום במיוחד וכך היה בחתונת השנה, של מייגן מרקל עם הנסיך הארי, שסחפה אנשים מכל העולם. עד עכשיו, יומיים לאחר האירוע, אנשים לא מפסיקים לנתח כל פרט בסיפור האהבה יוצא הדופן ושובר המוסכמות, בין הג'ינג'י המסוקס שהתייתם מאמו, הנסיכה דיאנה, בגיל 12, לבין השחקנית ההוליוודית לשעבר שגוררת מאחוריה מטען משפחתי כבד.

רוב הגולשים התרגשו באופן כזה או אחר מהאירוע המגה מושקע, בו נראו סלבריטאים מובילים עם כובעים הזויים במיוחד, וחלקם הגדול האמינו שאהבתם של הזוג מהאגדות מרעננת, ניכרת לעין וכובשת את הלב. קצת פחות מ-2 מיליארד צופים בכל העולם נחשפו לחתונה שסוקרה בכל ערוץ אך לפי פרסומים היא לא עקפה את הצפיות בחתונה של הנסיך ויליאם (שיום אחד יהיה מלך בניגוד לאחיו) וקייט מידלטון. הסיבה ברורה, לא בכל יום אנחנו עדים לסיפור סינדרלה, שרוקם עור וגידים לנגד עינינו כשבסוף אהבה מנצחת הכל. נדיר לראות איך בחורה אחת מביאה רוח חדשה ומנפצת את השמרנות שאפיינה את בית המלוכה הבריטי. מי היה מאמין שיגיע היום ובו אמריקנית, בת לאב לבן ואם שחורה, גרושה ושחקנית תהפוך לדוכסית מססקס. כן, הכל אפשרי בחיים, מתברר. ועדיין, החתונה לא הייתה מושלמת, אם להסתמך על דעות רבות ברשת.

האקסיות המיתולוגיות שהגיעו לחתונה

צ'לסי דייבי Photo by Chris Jackson/Getty Images

למרות שהאירוע היה עוצר נשימה, לא כולם את הבינו את פשר נוכחותן של האקסיות צ'לסי דייבי, שהוזמנה על ידי הנסיך הארי וישבה בכנסיית סיינט ג'ורג' במבט נוגה ומהורהר כשהיא נושכת את שפתה וקרסידה בונאס. עצם נוכחותן עוררה דיון שלם לגבי האם אקסים ואקסיות אמורים להגיע לחתונה או שעליהם להישאר קבורים בעבר. רבים מהגולשים סברו שהיה עליהן היה לסרב וגם ביקרו את העובדה שדייבי בחרה שמלה קצרה מדי ולא הכי "מכבדת" לדעתם. אחרים הרגישו שהנסיך הארי יצא אצילי בכך שהזמין אותן והוכיח שהוא ג'נטלמן שלא מאוים מעברו. בולטת לעין שבעבר הארי העדיף לוק ברבי ובריטי מאוד.

קרסידה בונאס צילום: Photo by Ian West - WPA Pool/Getty Images

במקרה של דייבי, רבים מהבריטים היו מעדיפים לראות אותה מתחתנת עם הנסיך הארי, במקום מרקל, מאחר והיא הייתה אהבתו הראשונה ומי שבעצם ויתרה עליו כי לא רצתה לאמץ את אורח החיים התובעני המצופה מבת מלוכה. כלומר, הקשר לא הסתיים מהיעדר אהבה אלא מכך שדייבי לא יכלה לשאת את הפפראצי והתקשורת הבריטית שרדפה אחריה לכל מקום. מרקל, לעומתה, נתפשת בעיני רבים כחולת פרסום וכמי שניזונה מתשומת לב תקשורתית. מה שבטוח, הדבר האחרון שדייבי הייתה צריכה זה השוואות וכתבות לא מחמיאות בתקשורת ולא ברור אם היא התחרטה על כך שהגיעה.

סיכת השיער החסרה בתסרוקת של מייגן ואיפור מרושל

מייגן מרקל בחתונה Photo by Jonathan Brady - WPA Pool/Getty Images

הרשת התחלקה לשתי מחנות בכל הנוגע ללוק הכלה: אלה שסברו כי מרקל נראתה פשוטה, אצילית וקלאסית ואחרים שהרגישו שהיא פספסה בגדול ונראתה לא מלהיבה בלשון המעטה. אלה שאהבו את בחירתה, טענו שהיא נראתה צנועה בשמלת הכלה של ז'יבנשי בעוד שאלה שלא עפו על ההופעה ציינו שעם כל הכבוד לה, רק אודרי הפבורן יכלה ללבוש את עיצוביו ה"פשוטים" של המעצב המנוח בכבוד ובאלגנטיות.

הגולשים שלא התרשמו הוסיפו שיש קו עבה המפריד בין "פשוט" ל"משעמם" וכי הגזרה לא החמיאה לגוף, הבד היה עבה, המותן לא הודגש, שהעיצוב היה דוסי ושהשמלה הבוהקת בלבן ניסתה להציג אותה כמו בתולה קדושה, למרות שהיא התגרשה בעבר. בגדול, ציפו לאפקט ה"וואו" כמו שהיה אצל קייט מידלטון. גם האיפור והשיער של מרקל, ביום החגיגי של חייה, חטפו ריקושטים רבים ברשת. גולשים הרגישו שהיא לא הייתה מספיק מאופרת או זוהרת בשביל מאורע ששודר לייב לכל העולם ושצריך לפטר את מעצב השיער על התסרוקת המרושלת.

השיא היה כאשר צצו ממים רבים, בהם גולשים מציינים שהיו מתים להעניק לה מתנת חתונה: סיכה לשיער, כי שערה אחת יצאה מהמקום והטריפה אותם. הגולשים קצת ריחמו עליה על כך שלא היו שושבינות לתקן את המצב ושהנסיך היה המום ולחוץ מדי מכדי לתקן בעצמו את ה"מחדל".

למה אם הכלה, דוריה, ישבה לבד?

דוריה רגלנד צילום: Dominic Lipinski - WPA Pool/Getty Images

מי שגנבה את ההצגה, לפחות בחלק מהזמן, הייתה לא אחרת מאימה המקסימה של מרקל, דוריה רגלנד, שישבה באצילות ומחתה דמעות של התרגשות. בלטה העובדה המצערת שהיא הנציגה היחידה מהמשפחה המטורללת והמביכה של מרקל. אמנם אנשים לא ציפו שאביה, תומס, יופיע ברגע האחרון וידעו שהנסיך צ'רלס ילווה את מרקל חצי דרך אבל מה שרבים לא הבינו זה מדוע האם ישבה בגפה. לא ברור אם זה היה רצונה או שכך תוכננו מראש הסדרי הישיבה אבל גולשים העדיפו לראות אותה ליד חברה טובה, דודה או מישהו שעמו תוכל לחלוק את חוויותיה ולא להיכנס להלם כמי שעוברת חוויה חוץ גופית. היה נחמד אילו המלכה הייתה שוברת מסורת ומצפצפת על הפרוטוקול, קמה ומתיישבת לצדה ומראה לכל העולם שהיא יוצאת מעצמה ברגעים כאלה.

והתיקון המושלם:

הארי ומייגן ביגואר (Photo by Steve Parsons - WPA Pool/Getty Images

כל מי שלא אהבה את שמלת הכלה של מרקל הרגישה שהפיצוי הגיע בענק, בשמלתה השנייה, שהייתה לבנה, ארוכה ועשויה מבד משי אנין ועוצבה עבורה במיוחד על ידי סטלה מקרטני לכבוד קבלת הפנים המלכותית אצל הנסיך צא'רלס בבית פרוגמור. מרקל נראתה פצצה, קורנת כמו כוכבת הוליוודית וחשפה כתפיים וזרועות חטובות. התסרוקת והאיפור השתדרגו פלאים וכן, ככה נראה גלאם. הנסיך הארי בכלל היה נראה כמו ג'יימס בונד, מאוהב וקסום לחלוטין. הנסיעה המדהימה של הזוג, במכונית יגואר כחולה וישנה, אל עבר המדשאות הירוקים סביב הטירה, נראתה כסצנה הלקוחה מהאגדות. והכי מרגש: מרקל נופפה לשלום כאשר על אצבעה טבעת עם אבן כחולה ומרשימה, שהייתה שייכת לנסיכה דיאנה. היא כנראה קיבלה אותה מהנסיך שלה לכבוד החתונה ואי אפשר לא למות מקנאה. גבירותיי ורבותיי, ככה נראה האושר. והעושר.

הארי ומייגן Steve Parsons - WPA Pool/Getty Images

הארי ומייגן Steve Parsons - WPA Pool/Getty Images