המדריך למתגרשת המתחילה

קיבלת החלטה להתגרש ויחד איתה השתלטה עליך תחושה שאין לך מושג איך עושים את זה נכון? הבשורה הטובה היא שבדיוק בשביל זה הכנו עבורך את המדריך למתגרשת. הבשורה העוד יותר טובה היא שאפשר לעבור את זה אפילו בטוב

כשהתקופה הזו תגמר מחכים לך חיים חדשים (צילום shutterstock)
כשהתקופה הזו תגמר מחכים לך חיים חדשים (צילום shutterstock)

המדריך למתגרשת (צילום:shutterstock(

נכון שאת החתונה תכננו בלי הוראות הפעלה? זה מפני שידענו את מי נזמין כי בא לנו, את מי נזמין למרות שלא בא לנו, מה נלבש ומי יתפרצף כי הקייטרינג צמחוני. למחרת הצלחנו להסתדר עם התובנה, שאף אחד לא היה מבחין אם במרכז השולחן נח סידור פרחים או נחה הדודה השיכורה שלך. ובלי עזרה מבחוץ התעלמנו מההבנה שהבלאגן הזה עלה לנו כמו טיול של שנה בהודו.  אבל להתמודד עם עצמינו ועם העולם ביום בו הבנו שנישואין באושר עד עצם היום ההוא לא יהיו פה, זה כבד סיפור אחר. קבלי 6 עצות שיעזרו לך להגיע לגט בשלום.

1.  קחי זמן לעצמך

למה? כי גירושין תמיד ייצרו מטענים רגשיים עצומים גם אם את זו שיזמת אותם, ואי אפשר לעצור את ארטילרית הרגשות, ולא את המחשבות שסותרות אחת את השנייה, להיפך, זה הזמן ללמוד לחיות איתם בשלום.
.
מה עושים? כל מה שמשמח אותך: פגישה עם חברות, Binge-watching, ספורט, צבע חדש לשיער, או כל דבר אחר שנותן מקום לרגשות שלך.

כלל ברזל: תעשי את כל זה בלי רגשות אשם, בלי רגשות נקם ובמסגרת האפשר, כי הדבר האחרון שאת צריכה עכשיו זה גם טלפון מבני מהבנק שמספר שהמינוס גדל למידת XXL .

דברים שחשוב לדעת: מחקרים מדברים על כך שחיוך משחרר אנדורפינים. גם אם החיוך מאולץ, גם אם הוא כואב בלחיים מרוב שרע לך ואת מבולבלת, אז מה אכפת לך? תחייכי, לעצמך, למראה, למצלמה. גם בימים האלו שנדמה לך שחרב עליך עולמך, האנדורפינים כבר יעשו בשבילך את העבודה וישלחו קרן שמש גדולה שתזיז בשבילך את העננים.

.2.  בחרי נכון את האנשים הקרובים שתרצי שיהיו לצידך.

למה? האנשים שאוהבים אותך יעשו הכל כדי שיהיה לך קל וטוב. אבל הם לא תמיד ישימו לב שחלק מהעצות שיתנו לך קשורות ישירות לפחדים ולמשאלות הפרטיות שלהם.

("כן דודה טובה'לה, ברור שהכי טוב להישאר יחד, כדי שיהיה מי שיטפל בך כשתהיי זקנה, אבל עדיף להתחתן עם אמבולנס מאשר להישאר נשואה לאנטיפט שעושה אותך חולה)

מה עושים? תגידי להם את האמת. מה שאת צריכה עכשיו זה רק הקשבה, או סתם לשתוק לידם, ושיעזרו לך להזכיר לעצמך שאת חזקה ומאמינה בעצמך.

כלל ברזל: תתרגלי להגיד 'לא תודה' בלי רגשות אשם ובלי להקשיב לפולניה שגרה לך בתוך הראש ומטעינה לך את ארסנל רגשות האשם.

דברים שחשוב לדעת: יש לך פולניה כזו בראש, גם אם סבתא שלך לא נולדה בפולין.  

בחרי נכון את האנשים הקרובים שתרצי שיהיו לצידך (צילום: shutterstock).

.3.  הפעילי כל שריר אפשרי במח, במחשבה ובגוף כדי להימנע מפינג פונג מילולי  שלילי עם בן הזוג בנושא 'היום שאחרי'.

למה? מפני שרוב הנושאים לשיחה הם אלו שבגללם אתם מתגרשים, וברוב המקרים השיחה תגיע לטונים גבוהים, ותרחיק אותך ואת בן הזוג מהיכולת לפתור דברים בטוב.

מה עושים? או ליתר דיוק מה לא עושים? פרוליידי מבקשת שלא תתפתי לדבר עם בן הזוג, (אוטוטו בן-זוג-בדימוס), על מזונות, משמורת או רכוש, גם אם אתם מהזוגות הטובים שבעתיד תזכו בפרס הגרושים המצטיינים.

כלל ברזל: השאירי את השיחות האלו  לפגישות אצל המגשר. פרוליידי מסבירה שהמגשר ימלא בין היתר את תפקיד המבוגר האחראי .

דברים שחשוב לדעת: ברור שקשה לך לדמיין את עצמך יושבת מולו ומנהלת שיחה אחראית ורגועה. פרוליידי מציעה שאם תזכירי לעצמך שהתקופה הקשה הזו תגמר ואחריה מחכים לך חיים חדשים, אהבות חדשות וימים מאושרים, יהיה לך קל יותר לעבור גם את המפגשים

4.  התחילי לפעול מיד (ברור שמותר לך להביט לאחור) ומצאי עו"ד .

למה? שום דבר לא יקל על התהליך אם תמתיני, להיפך, פרוליידי מסבירה שזמן ההמתנה הוא קרקע דשנה לגידול מטענים רגשיים חדשים אצלך, ומאפשרת לצד השני להתחיל להתארגן, דבר שלא תמיד יפעל לטובתך. אז תתחילי לקדם תהליכים.

מה עושים? פני לעו"ד שמתמחה בדיניי משפחה בלבד, כדי שילווה אותך ויטפל בך לאורך כל תהליך הגירושין מתחילתו ועד סופו.

כלל ברזל ראשון: וודאי שבחרת עו"ד בעל ניסיון רב בטיפול בתיקי גירושין.

כלל ברזל שני: – תעצרי רגע, תשאלי את עצמך את מרגישה בנח ליד העו"ד, אם כן, סכמי איתו שמותר לך לשאול הכל, כי מאז שהחלטת להתגרש גילית שכל חרדה שלך מייצרת שאלות. ולפעמים תחזרי על שאלה שכבר שאלת אתמול או בשבוע שעבר, מפני שאת מוצפת רגשות שזיכו אותך בהפרעת ריכוז קשה אך זמנית. ולא לשכוח שאת שוכרת את שרותיו ולא להיפך.

פשרה כואבת תמיד עדיפה על מאבק הרסני בבתי משפט (צילום shutterstocj)

5. וודאי שבחרת עו"ד שיש לו נטייה מובהקת לסיים סכסוכים בפשרה מחוץ לכתלי בית המשפט.

למה? פשרה כואבת תמיד עדיפה על מאבק הרסני בבתי משפט.

מה עושים? תשמעי מה הוא מציע. עו"ד שמציע מיד להכריז מלחמה ו"להכנס בצד השני" – !Big no. עו"ד שמציע להתחיל לדבר, זה הכיוון.

כלל ברזל: מגיעים אל בית הדין רק לאחר שמוצו כל אפשרויות הגישור.

דברים שחשוב לדעת : פרוליידי אומרת שבתי המשפט עלולים לגרום לך עוול בפסק הדין. כתב התביעה עלול להציג אותך כאמא לא ראויה, בת זוג מופקרת ושאר הגדרות איומות שאין כל קשר בינך ובינן. וזה עובד לשני הצדדים, גם בן הזוג עלול להיות מוצג כמפלצתי, קמצן, ושאר הגדרות שלא תרגישי בנח להיות מי שלכאורה מגדירה אותן, וכל זה משום שאלו חוקי המשחק במגרש בתי המשפט.

ויש גם אבסורד: אם יש לכם ילדים משותפים תאלצו לשמור על מערכת יחסים טובה בהרבה מזו שהיתה לכם בשנות הנישואין כדי לגדל אותם ביחד ובטוב.

כשהילדים הם המצפן, ההחלטות שלך יתקבלו ללא השפעות של אגו

6.  צמצמי למינימום פגיעה בילדים

למה: זו לא באמת שאלה. כולנו נעשה הכל כדי לרפד להם את החיים בשמחה ובחוויות טובות גם כשאמא ואבא מתגרשים. ואובייקטיבית, כולנו יודעות שלאימהות מאושרות יש ילדים מאושרים בין אם אמא גרושה או נשואה לאבא.

מה עושים? תתייחסי אליהם כאל מצפן בכל הקשור לקבלת החלטות. פרוליידי מסבירה: כשהילדים הם המצפן, ההחלטות שלך יתקבלו ללא השפעות של אגו, כסף או לחץ מהסביבה.

כלל ברזל חשוב שתזכרי שאפשר לצמצם פגיעה בילדים מבלי לומר 'אמן' אחרי כל דרישה מהצד השני.

************

דברים שחשוב לדעת : מחקרים מוכיחים שילדים לא נפגעים מפרידה של הוריהם, הם נפגעים מהמלחמות שמנהלים ההורים אחד בשני.

דברים שלא חשוב לדעת: ילדיה של הכותבת, להלן האינדיאנים, החליקו כיף כפול כשהיא בישרה להם לפני יותר מעשור שאמא ואבא מתגרשים, וגדלו להיות מוצלחים, מצליחים, יפים, חברותיים, טפו טפו טפו

**************

לשיחת יעוץ דיסקרטית : 072-2440408

רוצה ללמוד עוד על הזכויות ודרכי הפעולה שלך בזמן גירושין? לחצי כאן

.

*האמור לעיל אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא.

.