הלבן החדש

רעיה הנרי ביקרה מצפון לעבר הירקון; היא פתחה בחנות רמת-שרונית שמתעסקת רק בצבע השחור, וקינחה בבאר השכונתי בנאות אפקה, וגם השיגה מתכון לסביצ'ה טונה

גללים שחורים

יש אנשים כאלה שאוהבים שחור. לאו בהכרח פאנקיסטים אפלים או "גותים" צמאי דם, אלא דווקא סטייליסטים, פריקים של שחור. ככה הם מתלבשים, ככה הם מלבישים את הבית, הכל שחור. כי השחור, הם אומרים – הוא "קול", הוא סקסי, הוא דרמטי, הוא קלאסי, הוא  Black is Beautiful.

ויש לי ידיד אחד, פיינשמקר מוצהר שנוסע בכל העולם – כולו לבוש שחורים וכל הבית המתוקתק שלו מעוצב בשחור. כולל האמבטיה. הספות שחורות, הכריות שחורות, גופי התאורה. הכל שחור. ותמיד כשיש לו חשק להתחדש במשהו שחור (אולי כתוצאה ממרה שחורה), הוא הולך לבוטיק הקבוע שלו ברחוב  אוסישקין 24 ברמת השרון, שהוא המתנ"ס של חובבי השחור. למקום קוראים  Noir שזה כמובן שחור בצרפתית (כמו פילם נואר, כמו החיים בשחור, כמו שחור משחור). ולכן, כשלאחרונה הוא רצה להתחדש בכריות שחורות חדשות, התלוויתי אליו ל"נואר" וכמעט הצטרפתי לכת: היו שם בגדי מעצבים בשחור, שעון שנראה כמו מגבעת שחורה, מגנטים למקרר, כלי קרמיקה, תכשיטים. הכל שחור, ויש שם אפילו נייר טואלט שחור. לא להאמין. הפרקט של הבוטיק שחור, התקרה שחורה וגם בעלת הבית לבושה שחור. כי שחור זה הלבן החדש.

כשחפצתי להתחבר מחדש לכל הצבעים שבעיני רוחי, הצעתי להתנחם בבירת צהרים, גם היא שחורה, וחשבתי על הפאב השכונתי שלי, "השופטים". אבל הפיינשמקר הפתיע שוב כשהציע ללכת לפאב השכונתי הקבוע שלו בנאות אפקה "הקופסא".

בפרופורציות הלב תלאביביות, כל מה שבצידו השני של הירקון, נמצא מעבר להרי החושך.  ולכן היה זה עבורי המשך להרפתקת הסיור המודרך, סוג של הארה. בבר "הקופסא" מצאתי כל מיני "קבועים" שהם כמוני; צעירים כבר די הרבה שנים, שהיו ידידותיים והסבירו לי שיש במקום הופעות DJ של הדס אורבך, וטרינרית ביום ומתקלטת סטים של סופט אלקטרו בלילה; ושמדי יום חמישי בשש רב של חב"ד מעביר שיעור שבועי בפרשת השבוע, ושיש כל מיני הופעות חיות בראשון או בשלישי של יוסי פיאמנטה, של שליחי הבלוז, אריה מוסקונה וכאלה. ויש גם, לא עלינו, חדר עישון בחלל נפרד, ממוזג ומאוורר ל- 20 איש (סוג של תא גזים בהתנדבות), עם מערכת סאונד נפרדת ומסך LCD גדול שמביא תועלת גדולה במיוחד בימי מונדיאל וכיוצא באלה.

את "הקופסא" עיצבה  האדריכלית לאה דסטר  בהשראת בר ניו יורקי משנות ה- 70. לצד האלכוהול והיין מוצע תפריט פשוט אך טעים של שף אסף זילברשטיין (לשעבר מ"סושי סמבה"), ואנחנו שנוררנו מיד את המתכון של הסביצ'ה:

מתכון לסביצ'ה טונה

300 גר פילה טונה אדומה חתוך לקוביות קטנות

10 עגבניות שרי קצוצות דק

1/2 בצל סגול בינוני קצוץ דק

5  גבעולי כוסברה קצוצים דק

1/2  צרור אורוגולה קצוץ דק

רוטב יוזו

אפשר להוסיף 4 טבעות דקות של פלפל ירוק חריף

הקופסא – בר מקומי

קהילת סלוניקי 7, נאות אפקה ת"א: 03-6484788
א'-ו' 17:00-02:00
מוצ"ש 19:00-02:00

Noir