הכי קל להיות ירוק: עיצוב פינות ירק בדירות עירוניות

מקנאים בקרובי המשפחה שגרים בכפר ויש להם גינה? אז אל, כי גם תושבי הדירות העירוניות והשכורות יכולים ליצור לעצמם איזור ירוק וצומח באמצע הבית, ולעשות את זה בצורות מקוריות במיוחד

מאת: ליטל שם טוב, אתר בניין ודיור

גם בתוך דירותינו הממוקמות בלב ג'ונגל הבטון של תל אביב ושאר הערים הגדולות, כולנו שואפים בסתר להיות חקלאים ולגדל לנו פינת ירק קטנה. אז אמנם לא לרשות כולנו עומדות גינה או מרפסת, אך גם הדירה הקטנה ביותר יכולה להתאבזר בצמחיה גדולה כקטנה, אשר תבטיח שינוי של ממש בחלל. רשת האינסטגרם מציעה לנו שלל רעיונות מעוררי השראה ונוטפי סטייל, כיצד להפוך את ביתנו לירוק יותר ולשיקי הרבה יותר. 

הוסיפו שותפים חדשים למדף הספרים – עציצים ירוקים, אשר יוסיפו צבע ועניין ומדפים האפרוריים. מומלץ למקם צמחים מסוג שרך או כל צמח אחר אשר צומח כלפי מטה, כך שהעלים "ינזלו" מטה מהמדפים.

לא חובבי שרכים? רוצים ליצור מראה גברי יותר ופחות עדין? אפשר להשתמש בצמחים בולטים יותר ובעלי נוכחות. גם סוקולנטים וקקטוסים יעבדו כאן מצוין.

רעיון נוסף וסופר מקורי לתליית צמחייה על הקיר – סוף סוף יש שימוש לכל צנצנות הזכוכית שסירבתם לזרוק ושמרתם בלי סיבה אמיתית. העניקו להן זהות חדשה והפכו אותן לעציצים תלויים במראה אורבני ולא מיופייף. הצטיידו במספר קרשים במראה לא מהוקצע, צנצנות בגודל אחיד וצמחי תבלין או כל צמח אחר העולה על רוחכם.

יש לכם תיק שהתיישן אבל אין לכם לב לזרוק? הפכו אותו לעציץ תלוי. רעיון קל, מקורי ואקולוגי. אפשר גם ליישם עם כלי מעץ, רק לחורר ולתלות על שרשרת ברזל או על חבל.

חושבים שאתם מיטיבי לכת בענייני צמחים? הנה כמה רעיונות נוספים, אשר מבטיחים לגרוף מחמאות ולהוסיף טאצ' מתוחכם לכל חלל. למשל, הכלאה מקורית של מדף ועציץ במראה גיאומטרי, כולל טוויסט של צבע. אומנם קל להכנה, אך אם בכל זאת לא ניחנתם ביד של נגר או במסור שולחן, גשו לנגר הקרוב לביתכם ובקשו ממנו לייצר עבורכם בדיוק את המדפים האלה, שבטוח אין לאף אחד אצלכם בשכונה. את הצביעה תוכלו כבר לעשות בעצמכם.

קיר ריק ומשעמם בלב החלל? הפכו אותו לריאה הירוקה של הבית. ניתן לשלב יחד עם תמונות, טקסטים וכל שעולה על רוחכם. במקרה הזה שלפניכם, הטקסט אינו משתמע לשתי פנים ומסביר חד משמעית מי המלך האמיתי של הבית (כן, חנה מ"קרובים קרובים" אמרה את זה קודם).

לפעמים מה שעושה את כל ההבדל הוא המינון. עציץ אחד תלוי על הקיר? נחמד. שלושה עציצים תלויים זה לצד זה? נחמד כבר הרבה יותר. אל תפחדו להפריז וללכת בגדול, ושלבו צמחים ממספר זנים, בגווני ירוק שונים ליצירת מראה עשיר ומגוון.

בהשקעה לא מאוד גדולה תוכלו להפוך כל קיר לג'ונגל הפרטי שלכם, אפילו במטבח. לגלות לכם סוד? אפשר גם עם צמחייה מלאכותית, ככה שלא תאלצו להתמודד עם השקיה וניקוז. בשביל ההתחלה כדאי לעקוב אחרי סרטוני הדרכה אשר מסבירים כיצד לייצר גינה תלויה.

מי אמר שעציץ חייב להיות כלי טרקוטה משמים? הוא יכול להיראות איך שבא לו. במקרה הזה מדובר בעציץ במראה גיאומטרי ומעט חייזרי, מינימליסטי וסופר מתוחכם.

A photo posted by ferm LIVING (@fermliving) on

עציץ יכול להיות גם סתם שק נייר במראה מיושן אבל שיקי להפליא. הצעה שלנו – צאו לסיבוב בין חנויות הפיצוחים והתבלינים בשווקים השונים ונסו למצוא שקי בד במראה וינטג' שאין להם שימוש. אמצו אותם ככיסוי לכל עציץ פשוט וכך תשדרגו אותו בין רגע.

A photo posted by STUDIO80S (@studio80s) on

הנה כלי נוסף במראה הגיאומטרי החביב עלינו כל כך, שממש אהבנו. ניתן גם למסגר את העציץ באמצעות צביעת הקיר שמאחוריו ובכך לגרום לו לבלוט אף יותר.

רגע לפני שאתם זורקים את המזנון הישן של סבתא, הציצו ברעיון הבא. קל ליישום, אבל כמה פשוט – ככה יפה. ניתן ליישם עם כל בקבוק או צנצנת שברשותכם. כל שעליכם לעשות הוא להציב מספר כלים זהים במרווחים שווים זה מזה, ובתוך כל אחד מהם להניח צמח זהה. המראה המיושן עובד נפלא, אבל אם אין לכם כאלו בנמצא, ניתן ליישם גם עם כלים חדשים יותר. בחנויות העיצוב יש יופי של אגרטלים שיעבדו נהדר.

ונסיים ברעיון שהכי אהבנו מכולם – כוורת עץ, מעוצבת במראה מינימליסטי אבל הכי אלגנטי שיש, כך שבעצם לא צריך יותר. בכל אחד מהתאים אפשר למקם גופי תאורה, ספרים ושלל פריטים, לצד צמחייה מסוגים שונים ומגוונים.


חולים על עציצים?

DIY: ממחזרים נורות ישנות לאגרטלים בסגנון מינימליסטי

DIY: מדף חגורות מעוצב בשלושה שלבים

DIY: מתלה עציצים אקולוגי

DIY: כך תפסלו כלי נוי בצורת קקטוס