היציאה לחרות של ע'

לכל משפחה יש סיפור חיים לא פשוט אבל למרות הכול, בשביל רובנו המשפחה היא המקום שבו אוהבים ומקבלים אותנו ללא תנאים. בשביל רובנו, אבל לא בשביל כולנו

זהו הטור האישי של ע', ששוהה יחד עם ילדיה במקלט לנשים מוכות של עמותת 'בת מלך' המסייעת לנשים נפגעות אלימות במשפחה במגזר הדתי והחרדי

אני אם צעירה לשני ילדים מהממים. הכול החל מהר מאוד אחרי הנישואין. חוויתי אלימות יומיומית קשה מצד בעלי. אלימות פיזית, מילולית, כלכלית, מינית. חייתי בתוך גיהינום. חשתי תסכול נוראי, שלא טוב לי. הוא לא אפשר לי לעשות כלום, רדה בי, קילל אותי ואיים עליי שיום יבוא והוא יפגע בנו. בי ובילדינו. הוא עשה הכול כדי שהם לא ירצו לחיות איתי.

הימים והלילות היו חסרי שינה, מלאים באי שקט, סבל ופחד נוראי. פחדתי להירדם שמא יפגע בנו. הייתי יוצאת בבוקר מהבית ועובדת עד ערב. מקום העבודה היה מקום הבריחה שלי. לא סיפרתי על ההתעללות והאלימות לאיש כי איים עליי שירצח אותי. עברתי את כל הגיהנום הזה לבד מחשש לחיי ולחיי הילדים. פחדתי מכל דבר אפשרי. ידעתי שאם אני חוזרת הביתה מהעבודה אני חוזרת להתעללות נורא קשה. חייתי חיים מטורפים.

"ידעתי שאם אני חוזרת הביתה מהעבודה אני חוזרת להתעללות קשה" (צילום: שאטרסטוק / Doidam 10)

הבחירה שלי לחיות "בצד המואר של הירח" הייתה בחירה בין חיים או מוות במובן הפשטני ביותר של המילה. לאט לאט התחלתי לקבל אומץ ופניתי לפסיכולוגית אצלה הייתי למעלה משנה עד שהתחלתי לספר לה דברים שמהפחד והחשש לא סיפרתי קודם לאף אחד. הפסיכולוגית הפנתה אותי למרכז למניעת אלימות במשפחה, שם שמעו את הסיפור והפנו אותי ללשכת הרווחה, ובזכות הצוות המטפל בחרתי לצאת מהעבדות ולהפסיק להיות קורבן. החלטתי לצאת ממעגל הסבל, לבנות חיים חדשים ולהיפרד ממנו.

עקב רמת המסוכנות והמשך השליטה והאלימות המליצו לי מהרווחה להיכנס למקלט. תחילה נורא התנגדתי – לא ידעתי לאן מועדות פנינו והייתי בחשש כבד. הייתי צריכה לעזוב את משפחתי הקרובה, את הקריירה שלי ואת כל מה שהכרתי.

למקלט לנשים מוכות של עמותת 'בת מלך' הגענו אני וילדיי לקראת סוף השבוע. אין לי מילים לתאר את קבלת הפנים. בדיוק בנקודה הזו הבנתי שאני יוצאת מתופת לחיים חדשים. הגעתי אם צעירה ומפוחדת. חששתי לדבר עם הצוות, חששתי לראות אנשים שאוהבים ועוטפים.

לאט לאט התחלתי להבין שיש לילדיי ולי חדר שהפך ברגע אחד לבית שלנו, ולא יכולתי לבקש יותר טוב מזה – החיוך, האהבה והנתינה שכל כך הייתי זקוקה להם. הרגשתי שנכנסתי לתוך ממלכה. כשהגענו הילדים ואני היינו מפוחדים וסגורים מאוד. כל אחד שניגש אלינו מילא אותנו בחשש ובפחד כי יפגעו בנו. פחדתי להסתכל על אנשים בעיניים או לדבר איתם.

כעת, אנחנו כאן תקופה די ארוכה ועוברים תהליך מדהים יחד. הצוות מדהים – זמין, נגיש ודואג שיהיה לנו טוב כל הזמן, שלא נהיה לבד. בנות השירות המדהימות שנותנות כל כך הרבה אהבה לילדים, כמו אחיות גדולות, העובדת הסוציאלית שכל כך אוהבת ומרימה את ילדיי ואותי למקום נטול פחד.

"מאז שהגעתי למקלט, אנחנו ישנים טוב בלילה, ללא פחדים ודאגות" (צילום: שאטרסטוק / Marina Dyakonova)

מאז שהגעתי למקלט, אנחנו ישנים טוב בלילה, ללא פחדים ודאגות. אני רגועה שאנשים אוהבים אותנו ומחבקים אותנו. נולדנו מחדש. התחלנו את החיים מההתחלה בזכות בת מלך. היום אני יכולה להגיד שאני עם ראש מורם, יש לי בטחון לדבר ולחייך לאנשים, חזרה אליי שמחת החיים, סוף סוף אני מרגישה טוב!

לא יכולתי לבקש בית יותר חם ואוהב מזה. התהליך, המקום והצוות ילוו אותי לאורך כל הדרך, וזה תופס כל כך הרבה מקום בלב. לא נראה לי שהייתי עושה דבר כזה בשום מקום אחר. מודה ומברכת כל יום על הרגע הזה, שלא אשכח לעולם. אני הרבה יותר חזקה בזכותם. העזרה המקצועית מאוד עוטפת ואוהבת. פה במקלט אני הצלחתי לצאת מעבדות לחרות.

לוגו עמותת בת מלך

לפניות לעמותת בת מלך: 1-800-292-333 | לפרטים נוספים ותרומה לעמותה