"הטיפולים באיכילוב גרמו למותו של אמיר פרישר גוטמן"

בעבר אובחן המוזיקאי באופן שגוי כחולה סרטן ועבר טיפולים כימותרפיים מיותרים. הוא תבע את בית החולים אך טבע לפני שהתביעה התבררה. עכשיו הגיש בן זוגו ינאי תביעה מעודכנת: "הטיפולים גרמו למגבלות ולנכויות תפקודיות"

אמיר פיי גוטמן (צילום מסך)

עדכון (יום ה'):
גילויים חדשים התפרסמו ב-ynet בעקבות התביעה שהגיש האלמן של אמיר פרישר גוטמן נגד איכילוב (בטענה כי טבע בים בגלל הטיפולים המיותרים שעבר). גורמים במערכת הבריאות, שנחשפו לדו"ח הנתיחה של אמיר חשפו ש"בגופו נמצאו כמויות גדולות יחסית של סמים, כנראה לא גראס רפואי" וכי "נמצאו כמויות גדולות יחסית של סמים שמעידים ככל הנראה על שימוש בסם שעות ספורות לפני שטבע למוות"לטענת אותם גורמים, לא ניתן לקבוע קשר בין הטביעה של הזמר לבין הטיפולים הכימותרפיים שעבר.
"על פי הדו"ח אכן נמצאו ממצאים המעידים על פגיעה נוירופתית – הפרעה המופיעה לאחר פגיעה בעצבים וגורמת לכאב ולעקצוצים בעיקר בידיים וברגליים", טען גורם במערכת הבריאות שנחשף לדו"ח של המכון לרפואה משפטית, "אולם יחד עם זאת הרופאים המשפטיים סבורים שהקשר לטיפולים הכימותרפיים המיותרים שעבר פרישר גוטמן הוא קלוש ולא סביר".  
עו"ד אפי נווה, המייצג את האלמן והבן של אמיר פרישר גוטמן, סירב להגיב ידיעה ב-ynet
הבוקר פורסם ב-"ynet" כי ארבעה חודשים אחרי מותו הטרגי של אמיר פרישר גוטמן, שטבע בים, בן זוגו ינאי הגיש בשמו ובשם בנם של בני הזוג, רוי תביעה נגד בית החולים איכילוב ומשרד הבריאות. בתביעה נטען כי הטיפולים הכימותרפיים שקיבל פרישר גוטמן בטעות החלישו אותו וגרמו למותו בטביעה של מי שנחשב לשחיין מצטיין. פרישר גוטמן טבע ביום בו חגג עם חבריו שנה לגילוי האבחנה השגויה כאשר נכנס לים כדי להציל את אחייניתו. הוא אמנם הצליח במשימה אך בין הגלים מצא את מותו.
פרישר גוטמן אובחן בטעות כחולה סרטן, עבר ארבעה טיפולי כימותרפיה מיותרים והגיש תביעת פיצויים על סך מיליוני שקלים נגד איכילוב. בידיעה פורסם שלטענת עורכי דינו, אפי נווה והילה בודיק, בית החולים "הסתיר פרטים חשובים והציג מצגי שווא שונים מבלי לחשוף בפניהם כי כבר בשלב מוקדם התקבלו סימנים שהאבחנה היסודית שגויה".

אמיר פיי גוטמן (צילום מסך)

בכתב התביעה, שהגיש ינאי לבית המשפט המחוזי בתל אביב, עולה כי "גופו של המנוח, אשר עבר שלא לצורך טיפולי כימותרפיה קשים ומיותרים, היה חלש ושברירי". לטענתם, בשל הטיפולים המיותרים אשר קיבל, סבל המנוח ממגבלות תפקודיות ומנכויות גבוהות בתחום הנוירולוגי, הפסיכיאטרי, הפלסטי והאסתטי.
לכתב התביעה מצורף גם דו"ח הנתיחה שלאחר המוות של גוטמן ולדברי עורכי דינו "טרם הפרשה נשוא התביעה ורשלנותם הפושעת של הנתבעים – אשר כתוצאה ממנה הולעט המנוח בתרופות ובטיפולים מיותרים אשר חירבו את גופו ואת נפשו – היה המנוח בכושר שיא, שחיין מצטיין שאלמלא הפרשה נשוא התביעה אין ספק שהיה מצליח להיחלץ מבין הגלים ולהינצל".

אמיר פיי גוטמן (צילום מסך)

מותו הטרגי והמיותר של פרישר גוטמן השאיר מעריצים רבים המומים וכואבים וברשתות החברתיות גולשים העלו פוסטים, שירים וסרטונים שהספידו אותו במשך ימים רבים. ללא ספק, פרישר גוטמן לא היה במיטבו באותו יום ארור בו נכנס לים. למעשה, גופו עדיין התאושש מהטיפולים. השאלה העולה היא האם איכילוב נושאת באחריות ישירה או עקיפה למותו מאחר ופרישר גוטמן בחר על דעתו להיכנס לים בחוף לא מוכרז, ללא מציל. מאחר והוא ידע שהוא חלש ומתאושש מטיפולים, עליו היה להימנע מכל מצב שיכול היה לסכן אותו או אחרים.
ההיגיון הסביר קובע שבית החולים אמור לפצות את אלמנו ובנו על האבחנה השגויה והטיפולים המיותרים שעבר, שהסבו לפרישר גוטמן נזק פיזי ונפשי רב, השאלה היא אם מעבר לכך, נכון להטיל את האשמה בטביעה על בית החולים.
אבי שושן, דובר המרכז הרפואי איכילוב, מסר בתגובה לידיעה ב-ynet: "אנו משתתפים בצער המשפחה על מותו הטרגי של אמיר פרישר גוטמן ז"ל. יחד עם זאת, אנו סמוכים ובטוחים באיכות הטיפול הרפואי המצטיין וביחס החם והמסור שהענקנו לאמיר ונפעל בהתאם לכך".