החיים הנקיים שלי

ככל שעוברות השנים הצורך שלי במרחב נקי ומסודר עומד בניגוד גמור לחיי עם תינוקת, כלב וגבר. אבל מעכשיו יש לי מוצר חדש שעוזר לי לשמור על הסטנדרט, וזו לגמרי תחילתה של ידידות מופלאה

פעם, הכל היה מושלם. הייתי מנקה את הבית כל זמן שבא לי, עם איזה חומרים שבא לי והכי כיף, שאף אחד לא היה מלכלך אחרי. אבל הזמנים השתנו. בהתחלה הכרתי את בעלי שיחיה, אהבתי אותו (ועודני), אבל מהר מאוד הבנתי שהחיים הרבה פחות נקיים בזוג. מה שלך נראה טריוויאלי (ברור שצריך לחטא את הכיור אחרי שעושים כלים דא!), לו נראה כמו משימה מיותרת שהוא תמיד שוכח אותה.

צילום: Shuttersrock\ Anna Andersson Fotografכשהמטבח שלי נקי הלב שלי שקט. כן אולי אני מופרעת. (צילום: Shutterstock\Anna Andersson Fotograf)

אל תוך ההרמוניה הזוגית הזאת הכנסנו גם כלב, שאני אוהבת בכל ליבי, באמת. כל כך אוהבת אותו שאני מוכנה עדיין ללטף אותו, למרות כל הפעמים שהיא נמרח בקקי, אכל מהזבל או מילא את הרצפה בטביעות הרגליים החמודות שלו אחרי טיול ביום חורפי ובוצי. כדי להשלים לחלוטין את הצוות שאמון על שמירה הבית מלוכלך ילדתי את בתי בכורתי שדואגת שאזכר בה באהבה כשאראה את טביעת כף יד חמודה, עשויה חמאת בוטנים וצבעי פנדה, על השיש ועל דלת המקרר.

את כל ההקדמה הזאת אני כותבת רק כדי להסביר למה ירדו לי הסטנדרטים, למה מגבונים הפכו לתכשיר הניקיון העיקרי שלי וחלון ההזדמנויות לניקיון יסודי הלך והצטמצם. את חומרי הניקיון החזקים עם הריח החריף אני לא יכולה לשלוף ליד הילדה, והאמת שעם השנים גם לי נמאס להסתובב עם ידיים מסריחות שעות אחרי כל ניקיון של הכיור. אמנם ידעתי בתוך תוכי שניגוב השולחן במגבון במקרה הטוב או עם היד במקרה הרע זה לא ניקיון יסודי, אבל החיים רצופים בבחירות כואבות, ואחת הראשונות שעשיתי בשלב הזה של חיי הוא למצוא קיצורי דרך.

כך הפכתי לסאקרית של מוצרי אינסטנט לניקיון מהיר של הבית, למעריצה מספר אחת של השואב אבק האלחוטי שלי, היחיד שאני מצילה משריפת ענק בבית אחרי הילדה והכלב. במקום ניקיון יסודי רווי מים וחומרי ניקיון אני מעבירה איזה ריסוס מהיר בשירותים ומנגבת את השיש. וכך הלאה. לכן זה לא מפתיע שכאשר התבקשתי לעשות כתבה על מוצר חדש לניקיון הבית שמחטא ומשמיד 99.9% מהחיידקים בצ'יק, אמרתי כן מהר יותר מהצעת הנישואין שלי. כך הגיעו לארון התכשירים שלי אחד בקבוק תרסיס דטול לניקוי וחיטוי כללי וחבילת מגבונים מחטאים לניקוי כללי בריח לימון. מלבדם יש עוד מספר מוצרים: תרסיס ומגבונים לחיטוי עוצמתי המתאים לאמבטיה וספריי המתאים לחיטוי משטחים רכים וקשים במספר ניחוחות שונים.

דטול צילום ביתייש לי הרגשה שאנחנו הולכים להיות חברים טובים. (צילום פרטי)

נעים לי שהשואב שלי ישמע אבל אולי מתפתח לי רומן מהצד עם הדטולים. סדרת חומרי הניקוי הזאת היא גם מחטאה ומשמידה חיידקים, גם מתאימה למשטחים רכים כמו ספות ומזרונים בלי לפגוע בבד או לשנות צבע, וגם לא רעילה ובריח נעים. מה שהופך אותה לבטוחה לשימוש לצד ילדים ואפילו על הצעצועים ובובות הבד שלהם.

את המגבונים ניסיתי בשירותים: ניקיתי את מושב האסלה, הכיור והאמבטיה. כל מגבון ספוג בכמות יפה של חומר ויכול לכסות שטח נרחב. הריח לימוני ועדין והמגבונים בהחלט הצליחו להסיר לכלוך גלוי כמו כתמים שונים של סבון ומשחת שיניים. המראה הסופי היה נקי ונעים, וכמובן יש את הבונוס האמיתי שהוא החיטוי. בתרסיס השתמשתי במטבח, על השיש ועל משטחים כמו קרש חיתוך, פינת האוכל והשולחן בסלון, הופתעתי לגלות כמויות של ג'יפה שלא יצאו בניגוב עם מים בלבד. גם לו יש ריח נעים של פרחים, והוא בטוח לשימוש ולא משאיר ריח מבאס בידיים. במטבח התרסיס התמודד יפה עם כמעט כל סוגי הכתמים למעט כתמים חזקים של תבלינים כמו כורכום ופפריקה על השיש.

צילום ביתיאחרי הקקי, שני שפריצים של דטול וגמרנו. (צילום פרטי)

את הדטול לא צריך לשטוף אחרי שמנגבים מכיוון שהוא מתנדף באוויר ולא מותיר חומרים רעילים על המשטח, לכן מבחינתי הוא היה אידיאלי לניקוי מהיר של הסיר של הבת שלי, זאת מבחינתי גולת הכותרת האמיתית שלו. כל הורה לילד נגמל מכיר את ההתעסקות המבאסת בסיר ובעיקר בניקוי שלו. אני לא הצלחתי להסתפק רק במים וסבון והצורך לחטא את הסיר אחרי קקי בחומר קצת יותר חזק. היה מעצבן לרוץ עם הסיר המטפטף בבית, לשפוך את הכלור לחכות עשר דקות, לשטוף שוב לייבש וכמובן לקבל שוב ריח מגעיל בידיים. עם הדטול זה פשוט לא קיים, אחרי שטיפה יסודית במים חמים אני מתיזה מהספרי, וזהו. עד לשימוש הבא. בקיצור, אין טעם להכחיש. מדובר בסיפור אהבה, וההוכחה המנצחת ביותר היא שגם בעלי מתלהב מהצמד החדש ואפילו יוזם בעצמו מבצעי ניקיון יזומים, עניין מדהים כשלעצמו. אז עכשיו, תסלחו לי אני הולכת להבריק כמה משטחים במטבח עם החבר הכי טוב החדש שלי.

*הכתבה נכתבה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת דטול