הבשורה הגדולה של קהילת המטפלים בבני משפחה

הקהילה החשובה ביותר בארץ לבני משפחה מטפלים יצאה לדרך והיא פה כדי לעזור לכם ולעשות סדר בתפקיד המהותי הזה של הטיפול בבן משפחה מבוגר – כל הפרטים בכתבה

הרגע שאת מבינה שהפכת לטפלת בהורה אינו פשוט בכלל (צילום: Shutterstock by Andrey_Popov)

>>> הצטרפו לקהילת #דואגים_למטפלים 

הרגע שאת מבינה שהפכת לטפלת בהורה אינו פשוט בכלל (צילום: Shutterstock by Andrey_Popov)

"אז למה אנחנו מחכים?" אבא שואל. "לבדיקת דם," אני עונה. המסך מולו מתחלף, עוברות אולי 15 שניות. "אז למה אנחנו כאן, תזכירי לי," הוא אומר, "בדיקת דם, תכף תורנו," אני עונה. יש שבעה אנשים לפנינו, בחישוב מהיר זה לא פחות מעשר דקות, שזה בערך 30 פעמים של "איפה אנחנו" בווריאציות שונות. ככה זה לפחות פעם בשבוע, הקצב הקבוע של תורים רפואיים בתנאי שאין בלת"ם ותמיד יש.

לא נרשמתי לזה, אבל לקחתי את התפקיד על עצמי, זה אבא שלי וזה לא שמישהו אחר יעשה. משבוע לשבוע המשימות נערמו ולכי תביני מה חשוב לעשות עוד לפני התביעה בביטוח לאומי? איך לשמור נכון על תיעוד רפואי? מתי הזמן למטפל? ובכלל מטפל או דיור מוגן? ומה עושים עם השאלות שחוזרות על עצמן? ואת הכל את לומדת תוך כדי תנועה, מקווה שאת לא עושה טעויות בלתי הפיכות. לקח לי המון זמן להבין שבעצם אני לא צריכה להיות לבד, אני צריכה תמיכה.

 לא רק ההורה זקוק לתמיכה, גם המטפל (צילום: Shutterstock by Photography.eu)

הסיפור של ק' נשמע מוכר? סביר להניח שגם אתם מטפלים בבן משפחה. בדיוק בשביל זה נוצרה הקהילה דואגים למטפלים, קהילה שנועדה להקל על בני המשפחה המטפלים, להעניק, ידע, עצות מעשיות מענה בכל המישורים הקשורים לטיפול ולהיות פלטפורמה לשיתוף, תמיכה והקשבה עבור בני משפחה מטפלים.

באנר הצטרפות joincoomunity

שאלות כמו איך מתמודדים עם התפקיד הזה? מה צריך לדעת? מה יכול לסייע? על מה חשוב לשמור – התשובות לשאלות שלא תמיד אנחנו יודעים את התשובה עליהן או יש לנו זמן לשאול במקום אחד. קהילת דואגים למטפלים כשמה כן היא, מקום של שיתוף של מטפלים בבני משפחה שיודעים יותר מכל אחד אחר מה עובר עליכם ויכולים להקשיב, לסייע ולתת השראה לפתרונות ובעיקר כלים שיסייעו במילוי תפקיד בן משפחה מטפל.

יותר ממיליון ישראלים הם בני משפחה מטפלים, באנגלית Caregivers, שלהם תפקיד חשוב ומהותי בטיפול בבן משפחה מבוגר, הזקוק לליווי תפקודי ותמיכה רגשית באופן יומיומי. האתר והקהילה נשענים על הניסיון והידע הנרכש, הן על ידי מטפלים ומומחים, כדי להקל ולשרת את בני המשפחה המטפלים, שלא פעם זקוקים לידע, תמיכה, עצה או הכוונה כדי למלא את תפקידם בצורה מיטבית. זו הסיבה שחברת התרופות טבע הקימה את קהילת דואגים למטפלים ואתר דואגים למטפלים. קהילה שנועדה לשתף בהתמודדות של כל אחד מאיתנו כמטפל ואתר תוכן ייעודי ובו התייחסות נרחבות לכלל הנושאים הקשורים לתחומי הטיפול.

>>> הצטרפו לקהילת #דואגים_למטפלים 

מה כדאי לדעת לפני תביעה בביטוח לאומי? איך מארגנים נכון תיק רפואי? איך לנהל טיפול? איך מתמודדים רגשית עם המצב החדש? את התשובות לשאלות אלה ואחרות ניתן למצוא באתר המחולק לנושאים לנוחות השימוש. שאלות ספציפיות ואישיות ניתן לשאול בקהילת הפייסבוק, שם שותפים מנהלי הקהילה וחבריה לדיונים פוריים בתחומים שמטרידים אותנו, המטפלים בבני משפחה. האתר והקהילה פועלים בעבודה משותפת עם Cargivers Isarel כדי לייצר מודעות לקהילת בני המשפחה המטפלים, להקל, לתמוך ולסייע להן במגוון ערוצי מידע והדרכה.