הבליינית: חיית לילה ואמא האם זה הולך ביחד?

איך משלבים אמהות ואהבה ענקית לחיי לילה? דנה זיו – חיית לילה, בעלת ליין מסיבות ואמא במשפחה 'חדשה' מספרת על הקוקטייל החדש שגילתה: המשלב בין אלכוהול לטעם האמהות

מאז ומעולם הייתי חיית לילה, עד שלפני 4 שנים השתנו חיי והפכתי לאמא  (צילום: תום זויאלי)

שמי דנה. בת 37, האמת? קרוב יותר ל – 38 אם נהיה כנים.

לפני 4 שנים חיי השתנו, והפכתי לאמא. הבאתי לעולם את איליי המדהים בהורות משותפת, סידור שבפועל מרגיש קצת כמו פורמט של זוג גרוש – עם ימים שלי, ימים שלו – אבל מבחירה, מהיום הראשון שאיליי נולד.

זה נכון שחייה של כל אישה משתנים עם הלידה, אבל אני: חיית לילה, שלפני הלידה יצאה לבלות 5 פעמים בשבוע, ניהלה (ועדיין מנהלת) ליין מסיבות משלי, הייתי צריכה הסתגלות מיוחדת.

במשך תקופה ארוכה משהו מבפנים התקשה להתרגל לשינוי. הסיבה הראשונה והברורה יותר היא כל הקשיים הלוגיסטיים שתינוק מביא איתו: לילות חסרי שינה, דאגות, עייפות – התבלין החדש ובלתי נגמר של הורות, שרובו עיסוק ב'דחוף' כשהבילוי איכשהו נדחק הצידה.

אך הסיבה השניה קשורה לשינוי פנימי: לקח לי הרבה זמן להבין שהצרכים שלי התשנו. אמהות הוציאה ממני צרכים אחרים וסיפוק מדברים חדשים. יציאה לבלות בכל לילה כבר לא בדיוק עשתה לי את זה.

במשך תקופה ארוכה הרגשתי שאני חיה בפיצול אישיות, היה לי קשה להיפרד מהאני הישן ולהבין שיש פה מישהי חדשה.

איליי ואני (צילום: דנה זיו)

אהבה ישנה חדשה

מאז שאני זוכרת את עצמי אהבתי אלכוהול. אהבתי להיחשף לטעמים, הייתי הולכת לארון ה"מיוחד" של ההורים שלי, פותחת בקבוקי ליקרים, מריחה וטועמת אחד אחרי השני.

בגיל ההתבגרות הייתי שותה עם החבר'ה, כמובן שיותר אלכוהול 'פטישים' כיאה למתבגרים חסרי תקציב, אבל אלכוהול, ממש כמו מוזיקה או אוכל הוא עניין של תקופה בשבילי: ככל שגדלתי והתבגרתי גיבשתי לעצמי זהות וטעמים- את פס הקול של חיי.

לאורך השנים נאמר לי לא פעם שכשאגדל האהבה לאלכוהול ולסצנת הלילה תדעך, אבל כשהתבגרתי התחלתי לעשות מסיבות ואירועים ואלכוהול הוא חלק בלתי נפרד מהבילוי. למדתי איך לשתות נכון, איזה סוג אלכוהול נכון לכל שעה ביום, איזה טעמים משתלבים טוב לכל ארוע, אלכוהול הפך לקו הכי רציף בחיים שלי, חבר קבוע בכל השינויים.

 

האמהות יכולה הייתה להיות טריגר להפסיק לשתות: יוצאים פחות מבלים פחות וגם השתיה נעלמת לה. אבל מה עושה אמא שאוהבת דרינקים, טעמים ובילויים אבל עם ילד בבית פחות מתאפשר לה לצאת לבר הסמוך? פשוט מאד למדתי לשקשק את הדרינק, ליצר את הצבע של הרגע, עם בר ביתי שכולל לא מעט אופציות.

וודקה וקמפרי בקוקטייל משחרר של חמישי בערב (צילום:דנה זיו)

 

קוקטייל משחרר של חמישי בערב

אז ככה נראים היום ימי חמישי בערב שלי: תשע בערב, הילד ישן, הסופ"ש כבר בפתח. אני עוברת למוד נינוח של רגיעה, מנוחה, חוזרת לנשום, החברות מצלצלות בדלת.

אנחנו פותחות שולחן ליד החלון, מדליקות סיגריה, שירים עמוקים של דקלה ברקע. שיחה טובה, מלא צחוקים. וכל מה שקורה שם בחוץ: חורף, קיץ, רוח, ערבי קיץ בהם האוויר עומד – הכל משפיע על הדרינק אותו נכין.

 

אמהות בלייניות חיות בתחושה שהחיים נגמרו אבל שלי רק התחילו  (צילום: תום זויאלי)

 

אמהות בלייניות חיות בתחושה שהחיים נגמרו אבל בדוגרי – החיים החדשים שלי רק התחילו, למדתי לשקשק וליצור בעצמי דרינקים שמלווים אותי לכל תקופה משמעותית בחיים.

אז הנה ההצעה שלי לדרינק חלקלק וקליל של חמישי בערב:

דרינק חלקלק של חמישי בערב (צילום: דנה זיו)

50 מ"ל וודקה

50 מ"ל קמפרי

מיץ אשכוליות סחוט/ מיץ תפוזים (תלוי מה אוהבים)

מי טוניק

אפשר להוסיף גם סודה

וסליס לימון לקישוט