האם טינדר זה ללילה אחד או לכל החיים?

האם טינדר מקפיצה את סצינת הסקס או שאולי זה תלוי במשתמש? משתמשים מספרים על החוויה שלהם וחוזרים עם מסקנות

יש כזה בילד-אפ שישר מזדיינים (צילום: שאטרסטוק)

טינדר - כן או לא? (צילום: שאטרסטוק)

מה הקטע של טינדר, אפליקציית הדייטים שהפכה לטרנד עולמי? ובכן, עובדתית אם אתם פנויים, אתם בטח שם ואם אתם לא, בטח כבר מצאתם את עצמכם בתפקיד של יועץ חיצוני בלתי משוחד. ככל הנראה הקטע של טינדר הוא שכמעט כולם שם. העובדות מדברות בעד עצמן – מעל 50 מיליון משתמשים בעולם, 11 פעמים ביום בממוצע משתמש ממוצע בודק את החשבון שלו, 90 דקות ביום בסך הכל של החלקה לימין ולשמאל.

אפליקציית היכרויות מהסוג הקצר

המטרה המוצהרת של האפליקציה היא למצוא מועמדים פוטנציאלים לסקס על בסיס קרבה גיאוגרפית, לא את האדם שאתו תדהרו לעבר השקיעה ותחיו באושר ועושר. שנאמר בין שני חרמנים עובר רק קו אחד ואם אפשר שיהיה wifi. תכל'ס טינדר האפליקציה נועדה להיכרויות מהסוג הקצר, קצר ברמת השעות. בכל זאת גרים קרוב, לא צריך להישאר לישון.

האם טינדר כל כך לוהטת שהיא מעבירה את סצנת הסקס לשלב הבא? זה כנראה תלוי במשתמש. אם אתם פנויים בתל אביב התשובה היא לרוב כן, אבל כרגיל בפריפריה התשובות משתנות. טינדר היא אמנם אפליקציה מבוססת מקום, אבל חוץ מטכנולוגיה יש את העניין הקטן שנקרא משתמש. ולכן בטינדר, ממש כמו בחיים, עדיף להנמיך ציפיות ולהיות מופתעים.

יש כזה בילד-אפ שישר את מזדיינת איתו

"הכי משעשעים אותי הבחורים בני העשרים שברור שצריכים לסמן לעצמם וי על המילפית (שונאת את הכינוי הזה), זה פחות קורה בטינדר כי את מסמנת גילאים," מספרת א', בת 45 גרושה מחיפה. "הייתי חייבת לנסות פעם אחת, לסמן וי על צעיר מלא הורמונים ללילה סוער אחד. ניסיתי. נסכם שהורמונים זה לא מספיק וכשאת בשיא המיניות שלך, את לא ממש רוצה להתחיל ללמד גבר במיטה."

יש כזה בילד-אפ שישר את מזדיינת איתו (צילום: שאטרסטוק)

"הורדתי טינדר ואפליקציות אחרות כי ככה מכירים גברים היום. האפליקציות האלה מביאות את סצנת הדייטים לשלב אחר. בדרך ככל הקשר מתבסס על שיחות טקסט שעשויות ליצור פנטזיה מאוד מושכת. עד לפגישה, הבילד-אפ כל כך חזק שאת ישר מזדיינת אתו. אבל תכל'ס, למרות שהשיחות האלה יכולות להיות מאוד עמוקות, אין היכרות אמתית. לכן היום אני חותרת לפגישה כמה שיותר מהר, אין לי זמן לפנטזיות."

"בטינדר יש הכל מהכל וכבר היו גברים שהמשפט הראשון שלהם היה 'בוא'נה איך בא לי לרדת לך', מיותר לציין שזה היה גם המשפט האחרון. הבעיה העיקרית היא שטינדר קצת כמו החיים האמתיים וקצת פנטזיה ואי אפשר הכל. אז יש לי סקס ויש גם המון וירטואל סקס אבל בלילה אני הולכת לישון לבד".

באר שבע לא זורמת

"חודש לקח לי עד שהסרתי את הטינדר," מספר ז', רווק באר שבעי בן 25, "ניסיתי אותה בתל אביב, כבר בפעם הראשונה זה זרם לערב כיפי עם מישהי שנגמר באחלה סקס. חזרתי לבאר שבע בהתלהבות. אני מודה שלא השקעתי בפרופיל, אבל גיליתי שבבאר שבע זו אפליקציה לרווקות נואשות. די מהר אתה מבין שאין מה לעשות שם וזה לא משנה אם אתה בקטע של יחסים או של סטוצים. היית רוצה להאמין שעיר שיש בה הרבה סטודנטים תהיה בדיוק המקום לאפליקציה כזאת. כנראה שבבאר שבע אין תחליף לדרך הישנה והטובה – להתחיל עם מישהי בחיים האמתיים."

"אם אתה רוצה מערכת יחסים או סתם סקס, כנראה שהטכנולוגיה עוד לא הגיעה לבאר שבע. אתה נכנס לטינדר ומרגיש על הספה אצל אמא שלה, נבדק אם אתה חומר לקשר רציני. בנאדם נכנס לאפליקציה, מחפש שיחה קלילה, מחבר משפט שנון, מנסה להצחיק ולזרום ומקבל שאלות על מאיזו עדה אתה. באמא'שלך? מה קשורה העדה שלי לאיך היה היום שלך? בקיצור החלקתי שמאלה את האפליקציה, אולי אתקין בסוף שבוע הבא שלי בתל אביב".

אם את רווקה בתל אביב, טינדר הוא הממלכה שלך (צילום: שאטרסטוק)

הגשמתי שתי פנטזיות

"אם את רווקה בתל אביב, טינדר הוא הממלכה שלך", מספרת מ', בת 34 מתל אביב. את עוברת על פרופילים, מסמנת, מתקדמת ואין פעם שאת נכנסת ואין הודעות. אפקט המבוכה אפסי, מי שסימנתי לא ידע אלא אם כן גם הוא יסמן. הקטע הוא שיש המון נשואים וחלק מסתירים, לא שופטת, אבל זה מבאס. על מתחזים עולים מהר וקל מאוד לדפדף הלאה, דווקא טינדר יחסית בטוח.

אני בטינדר כבר שנתיים, יש מצב שהתמכרתי להחליק ימינה ושמאלה ולחרוץ גורלם של גברים. זה fun – אני בהחלט משתמשת בו בשביל סקס, אבל גם סקסטינג יכול להעיף. עם מי שעושה סקסטינג אני לא נפגשת, זה בדרך כלל רחוק מהפנטזיה. פעם נפלתי – היה סקסטינג מדהים, לא נעים לי לספר כמה חיכיתי לרגעים שהוא סיפר מה הוא עושה לי ואז נפגשנו, הזדיינו וזה נגמר אחרי שתי דקות של מסיונרית בלי שום ניסיון לוודא שגמרתי. מצד שני בטינדר הגשמתי שתי פנטזיות – לשכב עם גבר שחור ושלישיה, שני דברים שתמיד רציתי לנסות. טינדר מקצר תהליכים ולגמרי מגוון את החיים כשזה בזמן הנכון ובמקום הנכון."

מפגשים מהסוג הבלתי צפוי (צילום: שטארסטוק)

ילד טוב ירושלים פוגש חובבת BDSM

א', גרוש ירושלמי בן 39, אמנם משתמש כבר שנה באפליקציה אבל כל יום שוקל להסיר אותה מחדש. "ברור לי שהמקום למצוא סטוץ או קשר זה אונליין, רק שהסצנה יכולה להיות פרועה ואכזרית לפעמים ולפעמים סתם מאכזבת. טינדר מבחינתי זה עוד אפליקציית היכרויות, כי תמיד יש פוטנציאל לכלום ולהכל. כל האפליקציות האלה העלו את רמת ההיכרות, אמנם רק של הצד שאתה רוצה להכיר ועדיין. ממש בהתחלה היה לי קטע עם פרודה והיה מדהים, אבל בסוף היא חזרה לבעלה וזה היה שברון לב.

יש גם קטעים מצחיקים – מצאתי את עצמי בשיחה עם חובבת BDSM ומסתבר שיש סצנת BDSM חזקה. בהתחלה זה סיקרן אותי כי זה משהו שעוד לא היה לי, גם הייתי רק חודשיים אחרי הגירושים. נסעתי אליה. היא לקחה פיקוד והסבירה, זרמתי. נפגשנו פעמיים, היה אחלה סקס. קשרתי, שיחקתי, נהניתי, עברתי הלאה וסימנתי וי. אני ילד טוב ירושלים, צריך אחת שתקבל אותי בגרביים וטריינינג, לא אחת של תחתוני עור. אני משחק בטינדר עדיין, אבל תכל'ס עובדה שאני עדיין מחפש."