האם אתן יודעות לשמור על הבריאות האינטימית שלכן?

מדוע נשים סובלות לעתים מתחושת צריבה וגרד, מדוע הריח האינטימי משתנה לפעמים, ואיך אפשר למנוע את כל אלה בעזרת תכשיר פרוביוטי?

altmanvaginasec1

זהו אחד הנושאים הכי מביכים שיש, ואנחנו מתקשות לדבר עליו גם עם חברות קרובות, שלא לדבר על הקושי מול רופא/ת הנשים. ואולם מגיע הרגע שצריך לקחת נשימה עמוקה ולהתחיל להתייחס גם לאבר ההוא, שאתו אנחנו מנהלות יחסים מורכבים כל השנים. כן, הכוונה היא לאבר המין שלנו. הנרתיק. בימים כתיקונם, אנחנו משתדלות להתעלם מנוכחותו, אבל ישנם ימים בהם הוא מכריז על עצמו, ובגדול. וגם כשאנחנו היחידות שמודעות להכרזות הללו, המבוכה כל כך גדולה, שאנחנו מעדיפות להתעלם מהבעיה האינטימית הזו, וחבל. כי יש פתרון והוא כל כך קל ונוח לשימוש.  קוראים לפתרון הזה "פרוביוטיק פמינה" והוא מכיל חיידקים פרוביוטיים מתועדים.

החלטת להסתכל קדימה? אנחנו איתך! הירשמי וקבלי עדכונים על כתבות בנושאי צמיחה אישית, בריאות והזדמנויות חדשות

מהי בריאות אינטימית וכיצד אפשר לשמור עליה?

עד כמה אתן באמת מכירות את הנרתיק שלכן? זו כנראה השאלה שכל אישה צריכה לשאול את עצמה, אבל מעטות כל כך מעזות. כדאי לדעת, שישנה חשיבות גדולה להבנת השינויים שמתרחשים בו ולדעת לזהות כשישנה בעיה. אז הנה כמה עובדות שיעזרו להבין מהי בריאות אינטימית ומה כדאי לעשות כדי לשמור עליה:

  • הנרתיק (ואגינה) הינו איבר לח וחמים המכיל אוכלוסיית חיידקים (פלורה), שנחלקת לחיידקים "טובים" ו"רעים".
  • החיידקים ה"טובים" מסייעים בהגנה על הנרתיק למשל ע"י שמירת רמת החומציות הטבעית הדרושה לבריאות  האינטימית ומניעת התרבות של חיידקים "רעים" ופטריות. 
  • פגיעה בבריאות האינטימית נובעת בדרך כלל משינוי באיזון של הפלורה, כלומר השתלטות של פטריות או ירידה בכמות החיידקים ה"טובים".
  • היגיינת הנרתיק נשמרת דרך קבע בעזרת הפרשות טבעיות שמקורן בצוואר הרחם. ריח, כמות וצמיגות ההפרשות משתנה במהלך החודש, בתאם לשינויים הורמונליים טבעיים שנובעים מהמחזור החודשי.
  • הסימנים לפגיעה בבריאות האינטימית מגוונים, ויתבטאו בשינוי משמעותי בריח האינטימי, בכמות ההפרשות, בצבען או כשיש תופעות של גרד וצריבה. כל אלה יכולים להיות סימן לזיהום חיידקי או פטרייתי. במקרים כאלה כדאי לפנות לרופא הנשים כדי שיאבחן את מקור הבעיה.

מה יכול להפר את האיזון בנרתיק?

ישנם מספר גורמים להפרת האיזון בפלורת הנרתיק, כלומר לפגיעה בבריאות האינטימית. שמירה על מספר כללי היגיינה וכן שימוש בכמוסות פרוביוטיק פמינה המכילות זני חיידקים ייחודיים שעשויים לעזור בשמירה על הבריאות האינטימית.

פגיעה בבריאות האינטימית נגרמת במרבית המקרים מפטרייה בנרתיק או מדלקת חיידקית (BV). הזיהום הפטרייתי נגרם בדרך כלל משמר שנקרא קנדידה אלביקנס. דלקת חיידקית היא לרוב תוצאה של התמעטות חיידקים "טובים" ממשפחת הלקטובצילים.

altmanvaginasec2

ישנם לא מעט סיבות להפרה של חוסר האיזון בפלורת הנרתיק. על חלק מהם יש לנו שליטה, על אחרים כמו גנטיקה ותנודות הורמונליות תקופתיות, פחות. הסיבות העיקריות לחוסר האיזון יכולות להיות שימוש באנטיביוטיקה, שמחסלת גם את החיידקים ה"טובים", שימוש יתר בסבונים מבושמים ומחטאים – שתורמת גם היא להקטנת כמות החיידקים ה"טובים", ועישון. גם ניגוב לקוי לאחר מתן צואה ושתן עלול לגרום להעברה של חיידקים "רעים"  מפי הטבעת לכיוון הנרתיק. סיבות נוספות יכולות להיות שימוש רב בתחתוניות ללא אוורור, לבישת בגדים תחתונים מחומרים סינתטיים שגם מונעת אוורור.

כיצד תוכלו לשמור על הבריאות האינטימית שלכן?  

הנה מספר  עצות וטיפים שכדאי לסגל ולשמור:

  • כדאי להימנע משימוש בסבונים מבושמים ומחטאים. אפשר לשטוף את סביבת אבר המין במים בלבד ולהשתמש אך ורק בסבונים בעלי דרגת חומציות גבוהה (pH נמוך),  כדי למנוע פגיעה באוכלוסיית החיידקים הטבעית.
  • שימוש קבוע בפרוביוטיקה פמינה עשוי לסייע בשמירה על הבריאות האינטימית. מדובר בכמוסות ואגינליות שנועדו לאיזון הרכב החיידקים בנרתיק, לטיפול בגרד, באי נוחות ובריחות לא נעימים.
  • כדאי לנגב בשירותים מלפנים לאחור לאחר מתן צואה או שתן, כדי למנוע מעבר של חיידקים מפי הטבעת לאזור הנרתיק.
  • עדיף להמעיט בשימוש בתחתוניות,  טמפונים מבושמים או נייר טואלט מבושם, שעלולים  להשפיע לרעה על חומציות הנרתיק התקינה ולהגביר את הסיכון לדלקת.
  • בעת שימוש הכרחי בתרופה אנטיביוטיקה, כדאי לשקול נטילה של פרוביוטיק פמינה כדי לשמר את הרכב החיידקים ה"טובים" בנרתיק ולחזקם.

הכתבה נכתבה בסיוע מיכל שיין, דיאטנית קלינית, אלטמן