האובדן של אסתי גינזבורג

הדוגמנית חשפה שעברה הפלה, לאחר שפירסמה בחשבון האינסטגרם שלה כי היא נושאת ילד שני. "זה דבר נוראי וטראומטי", סיפרה בראיון לתקשורת. "את סוחבת ילד, בשר מבשרך ומאבדת משהו שהיה שלך"

הדוגמנית אסתי גינזבורג חשפה שעברה הפלה טראומטית לפני מספר חודשים, לאחר שפירסמה בחשבון האינסטגרם שלה כי היא נושאת ילד שני. בראיון ל"ידיעות אחרונות", סיפרה גינזבורג איך הופעלו עליה לחצים לדווח לכל עוקביה את הבשורה שהיא בהריון. "הכריחו אותי להוציא את ההודעה על ההיריון החוצה",  שיתפה הדוגמנית מבלי לחשוף מי הכריח אותה בדיוק. "הייתי על סט צילומים לקמפיין כלשהו והיה בלתי אפשרי להסתיר את זה כי הייתה קצת בטן. בסוף, כמו שקורה לעשרות אחוזים של נשים, זה לא תפס".

מספר שבועות לאחר ההפלה, גינזבורג מחקה את הפוסט. בתמונה המדוברת ראו אותה בים כשבעלה, עדי קייזמן, התכופף לנשק את בטנה. גולשים רבים תהו מה קרה ולאן נעלמה תמונת הבטן של גינזבורג, שכבר התפרסמה בכלי התקשורת. "זה דבר נוראי וטראומטי. כל אובדן כזה, ולא משנה באיזה שבוע זה, מאוד נמוך או מתקדם, הוא קשה להסבר. את סוחבת ילד, בשר מבשרך, את מאבדת משהו שהיה שלך".

אסתי עם פרח

האובדן של גינזבורג מחזק את הטענה שהציבור חייב לצאת מהרחם של נשים ולהפסיק לחלוב מהן תשובה לשאלה אם הן בהריון או לא. רק לפני מספר ימים, מארינה מקסימיליאן העלתה פוסט, בו חשפה תכתובת בינה לבין כתבת בידור שהתעקשה לדעת אם היא בהריון. רבים מהגולשים כעסו על כך שיש כאלה שעדיין לא מפנימים גבולות ולא מבינים שהריון, בניגוד למידע אישי אחר, הוא נושא עדין במיוחד ומצריך רגישות יתר.

אסתי גינזבורג ובעלה

זכותה של כל אשה להכריז על הרחבת המשפחה בתנאים שלה. בזמן ובמקום שהיא בחרה ולא מתי שהיחצ"ן, הסוכן או הלקוח של קמפיין רוצה. לא מספיק שגינזבורג נאלצה להתמודד עם האובדן, הדוגמנית הרגישה מחוייבת "לספק את הסחורה", קרי, לאשר את השמועות בביצה. לאחר ההפלה היא לא הייתה יכולה להימלט מלתת דין וחשבון וירטואלי למאות אלפי עוקביה, שהיו צמאים להתפתחויות ומדדו את בטנה בכל תמונה.

אין שום סיבה לדחוק נשים לפינה, רק כדי לרצות עיתון או אתר, כזה או אחר. הריון זה לא הישג שחייבים לדווח עליו ראשון ו"הסקופ" לא יזכה איש בפוליצר. אז פשוט שחררו.