גל גדות תגלם את הדי לאמאר?

גל גדות לא מסתפקת בתפקיד וונדר וומן וכנראה תגלם את אחת מכוכבות הקולנוע הזוהרות בכל הזמנים, שעמדה מאחורי המצאה טכנולוגית שהובילה משמעותית מאוד שרבים לא מכירים

וונדר וומן הישראלית, גל גדות, עומדת ככל הנראה לחתום על חוזה לגלם את אחת הכוכבות ההוליוודית הנוצצות והמבריקות בכל הזמנים, הדי לאמאר, במיני סדרה חדשה לרשת הכבלים show time. רבים לא בקיאים בסיפור חייה המדהים של לאמאר שלא הייתה רק פנים יפות (מאוד יפות). לאמאר רשמה היסטוריה כשהתפרסמה בזכות חלקה, במשותף עם המלחין ג'ורג' אנטהיל ברישום פטנט על טכנולוגיית שידור גלי רדיו בדילוגי תדר. ההמצאה החשובה הזאת הובילה בשנות החמישים לשימוש במערכות תקשורת צבאיות שהותקנו בספינות הצי האמריקאי. טכנולוגיה זו או דומה לה מונחת ביסוד רבים מיישומי הרדיו המודרניים, בהם תקשורת סלולרית, בלוטות' ו-GPS.

הדי לאמאר מסך

עבור גדות מדובר בהישג מסוג שונה, מאחר ואמנם לא מדובר בסרט הוליוודי עתיר תקציב אבל התפקיד יביא להרבה גלאם וכבוד מאחר ולאמאר הייתה אישה יוצאת דופן שהוכיחה יכולות שכליות בתחום בו שלטו גברים ובלי להתכוון לכך, תרמה לפמיניזם לא מעט. רובנו מכירים אותה מהמסך הגדול, שם פניה היפות השאירו חותם נכבד. לאמאר התפרסמה כאישה הראשונה שהופיעה בסרט "מהוגן" כשהיא חשופת חזה, בסרט הצ'כי "אקסטזה". לאחר שהתחתנה עם בעלה הראשון, הוא רכש את כל עותקי הסרט. הבעל, איש עסקים אוסטרי עשיר, היה מקורב לגורמים במפלגה הנאצית ובין באי ביתם של הזוג נמנו גם אדולף היטלר ובניטו מוסוליני. הנישואים לא החזיקו מעמד.

הדי לאמאר צילוםHulton Archive/Getty Images

לאמאר האנינה הופיעה בסרטים רבים בבריטניה ובארצות הברית ותפקידה המפורסם ביותר היה גילום דמותה של דלילה באפוס הקולנועי של דה מיל "שמשון ודלילה". בפריז לאמאר פגשה את ראש אולפני MGM לואי ב. מאייר שבחר עבורה את שם הבמה "הדי לאמאר", על שם השחקנית ברברה לה מאר, שמתה ב-1926. לאמאר הייתה נשואה לשישה בעלים והיו לה שלושה בנים: אחד אימצה עם בעלה השני, התסריטאי והמפיק ג'ין מרקלי, ושניים נולדו במהלך נישואיה לבעלה השלישי, השחקן ג'ון לודר.

גל גדות בפרחים

לא ברור כיצד תגלם גדות, המזוהה עם סרטי פעולה, תפקיד המצריך כשרון משחק רציני ויכולות דרמטיות. עד היום גדות הקפידה לככב בז'אנר שלא הצריך ממנה עומקים רגשיים א לה אודרי הפבורן סטייל וכאן יהיה המבחן הגדול שלה- לשכנע אותנו שהיא מסוגלת לסחוב על כתפיה תפקיד מורכב מסוג זה מבלי להביך. גדות תהיה כנראה מעורבת בהפקה לצד בעלה ירון ורסנו ובכך תהיה לה תרומה ניכרת בתוצאה הסופית. מדובר בצעד חכם ששחקניות רבות החלו לעשות, כדי להבטיח שתהיה להן שליטה גדולה יותר על תהליך ההפקה עצמו. עד אז, נוכל לראות אותה מפגינה את עוצמתה באזור הנוחות שלה: וונדר וומן 1984. שם אתם בוודאות יודעים מה תקבלו.