במקום גאולה אבן-סער: דוריה למפל

אחרי יותר מעשור בחברת החדשות, דוריה למפל תיכנס לנעליה של גאולה אבן-סער, שפרשה מהגשת המהדורה המרכזית של כאן בעקבות חזרתו של גדעון סער לפוליטיקה

דוריה למפל (צילום מסך)

לא קל להיכנס לנעליה של גאולה אבן-סער, עיתונאית מנוסה, מגישה חריפה ומראיינת בחסד, אבל תאגיד השידור הציבורי בכאן 11 מהמר על דוריה למפל, שסיימה בימים אלה את תפקידה בחדשות 2. התזמון עבור למפל לא יכול היה להיות טוב יותר מאחר וגם ככה תוכניתה "חדשות הלילה", אותה הגישה בחמש השנים האחרונות, לא תשובץ בלוח השידורים החדש של רשת-עשר בעקבות המיזוג.

למפל בת ה-36 היא בחירה טבעית במובנים רבים מאחר ובתאגיד שמו עליה עין בעבר, כששקלו שמות להגשת המהדורה המרכזית והנה, הבשילו התנאים וההזדמנות הנכונה הגיעה לאחר שאבן-סער פרשה בדרמטיות בשידור חי. אבן-סער הודיעה על עזיבתה לאחר שבעלה, גדעון סער, בישר על חזרתו לחיים הפוליטיים מתוך הבנה שהיא יכולה למצוא את עצמה ביותר מדי מצבים של ניגוד עניינים.

דוריה למפל (צילום מסך)

ללמפל יש ניסיון, הגשה נעימה והבנה בחדשות ועם השנים היא צברה קהל נאמן שנותר ער בחצות כדי להתעדכן במה קורה. אוהדיה של למפל מרגישים שזו בחירה נבונה וכי היא ייצוגית, אינטליגנטית ומוכנה לתפקיד. למפל מגיעה בלי דרמות או שערוריות סביבה וקולגות רבות פירגנו לה ובראשן, גאולה אבן-סער ("ברכות לדוריה למפל הנהדרת, בהצלחה"), יונית לוי ("בהצלחה, בטוחה שתהיי נהדרת כהרגלך"), תמר איש-שלום ("ברוכה הבאה ובהצלחה") ורומי נוימרק ("דוריה, ברוכה הבאה לכאן, כבר לא יכולות לחכות").

גאולה אבן מגישה את חדשות כאן (צילום מסך)

לצד המפרגנים, היו מספר גולשים שטענו כי למפל היא יותר "קריינית נאה" ופחות עיתונאית חריפה כמו אבן-סער. אנשים רבים תוהים מה יהיה סגנון ההגשה של למפל במהדורה המרכזית והאם היא תשאל את השאלות הקשות באמת. בניגוד לאבן, אין ללמפל ניסיון רב בניווט פאנלים המארחים פוליטיקאים עצבניים בפריים טיים אבל היא תתרגל לכך מהר מאוד. נראה אם למפל תצליח להרים את הרייטינג הנמוך של המהדורה (אחוזים מאוד בודדים) שלא באמת התרומם עם אבן-סער.