בלי מסכים: 5 משחקים שישקיטו את הילד בתור לרופא

לחכות בתור לרופא זה לא כיף, אבל לחכות בתור לרופא עם ילד זה על גבול הבלתי אפשרי. רגע לפני שאתם שולפים לו את האייפון, קבלו כמה רעיונות למשחקים שקטים, כיפיים ונטולי קרינה

לפעמים צריך לחכות. גזירת גורל, פורס מז'ור, קארמה על כל הפעמים שחתכתם בתור – מה שזה לא יהיה, עם השנים למדנו לקבל את העובדה הזאת ולהשלים איתה. אבל הילדים שלנו עוד לא עברו את השנים המלמדות האלה – גם זמן המתנה קצר עלול להיראות להם כמו נצח, והם יגיבו בהתאם.

תורים בלונה פארק זה דבר אחד, אבל כשהם חולים, גם המתנה של דקות ספורות לרופא יכולה להפוך למאתגרת להם ולנו. איזה מזל שהבאנו לילד אייפד, נכון? לא! רגע לפני שאתם שוב נכנעים למסך הקטן, הנה חמישה משחקים כיפיים שמתאימים בול להמתנה מחוץ לחדר הרופא. זה שקט, זה כיף, לא צריך להכין כלום מראש, ובעיקר – זה יאפשר לכם לנצל את הדקות לזמן איכות שלכם ושלו. הכנו לכם משחק מתאים לכל ילד.

אם זה או אייפד או הפרצוף הזה - יש לנו כמה הצעות בשבילכם (צילום: שאטרסטוק)

1. הסקרן: רודף הצבעים

ילדים קטנים מאוד, בגילאי 3 או 4 מתים על המשחק הזה. הוא מאתגר את מה שכבר למדו בגן, ונותן להם תחושת אתגר והצלחה. המשחק הולך ככה: הילד הוא "בלש צבעים", והוא מקבל מכם בכל פעם משימה אחת, בהתאם לרמת הידע שלו. המשימה יכולה להיות לחפש בחדר ההמתנה עשרה דברים בצבע סגול, חמישה דברים בצבעים שונים, או למתקדמים – חמישה גוונים שונים של צבע מסוים. בכל פעם שהמשימה מושלמת, עולים ברמת הקושי, ואיתו עולה רמת הריגוש.

הכי מרגש להיות בלש (צילום: שאטרסטוק)

2. האוריין: לוכד האותיות

אם הילד כבר בן 5 או 6, לכו על האדפטציה הזאת. בדומה למשחק הצבעים הילד הוא בלש, אבל הפעם הוא מחפש אותיות. חדרי המתנה בקופת החולים מלאים בשלטים, ומהווים מגרש מצוין למשחק הזה. גם כאן, המשחקים מגוונים ומתאימים לכל רמת קושי: החל ממציאת חמש פעמים את האות א', ועד הרכבת מילים משלטים שונים – בקשו מהילד למצוא את המילה 'רופא' או 'מכבי', למשל, ואז לאיית אותה תוך שעליו למצוא את האותיות ר', ו', פ' ו-א' בשלטים שונים. המשחק מאתגר ולוקח זמן. יכול להיות שלא תספיקו לסיים אותו והתור שלכם כבר יגיע.

3. האקטיבי: מונה הצעדים

יש ילדים שלא יכולים לשבת בשקט ופשוט חייבים לזוז כל הזמן. אם הילד שלכם הוא כזה, אתם כבר יודעים שאין טעם לנסות להושיב אותו או לגרום לו לשחק בפינה אחת, במיוחד כשהוא כבר באובד-דוז של אקמולי והיפר מתמיד. למרבה הצער שכניכם לספסל לא מעריכים את הקפיצות שלו מכיסא הפלסטיק אל עגלת התינוק שלהם תוך צרחות "סופרמן השמן!!". לילד כזה נציע את משחק ספירת הצעדים – משחק שעדיין מאפשר לו לזוז בלי הפסקה אבל מפקס אותו והופך אותו לשקט יותר. נחשו ביחד כמה צעדים גדולים מכיל המסדרון, ואז תנו לו לבדוק זאת ברגליו ותראו אם צדקתם. חזרו על המשחק באזורים נוספים בחדר, וגם עם צעדים בינוניים, צעדים קטנים, ועקב בצד אגודל.

maccabigames300317-2

4. הקולני: מזהה הצלילים

כמו האקטיבי כך הקולני – חמוד בטירוף אך גורר מבטים וכחכוחי גרון מצד הסביבה. אם הדציבלים כבר עברו את הסף שההורים המרוטים שסביבכם יכולים להכיל, המשחק הבא הוא ההצלה. הרעיון הוא להקשיב בשקט בשקט לצלילים שמסביב ולנסות לזהות אותם ומהיכן הם מגיעים. למשל – האם מגיעים קולות של אנשים מתוך החדר? טיפות של גשם מחוץ לחלון? זמזום של המעלית. מי שמזהה צליל צריך לנסות לחקות אותו, והשני צריך לנחש מהו הצליל ומהיכן הוא מגיע. רוב המשחק הוא נטו הקשבה, ואם מקשיבים – לא צועקים.

מלחמת אגודלים - הצעת הגשה (צילום: שאטרסטוק)

5. הנרדם: לוחם האגודלים

אתם מחכים בתור לרופא עם חום גבוה או אחרי לילה בלי שינה, והילד שם עליכם ראש ומתעפץ קשות. אתם רוצים להשאיר אותו ער, כי להתעורר משינה טרופה הישר לתוך הסטטוסקופ זו חוויה שפחות בא לכם לתת לו. צריך להשאיר אותו ער, אבל הוא לא במצב של משחקים בעמידה. זה מה שתעשו: מלחמת אגודלים! למי שלא מכיר (יכול להיות??): שניכם כורכים את אצבעות אחת מהידיים שלכם זה באצבעותיו של זה (מלבד האגודלים) סופרים עד שלוש, ומתחילים במלחמה. המטרה היא ללכוד את אגודלו של היריב תחת אגודלכם. הצלחתם לעשות זאת ולספור עד שלוש לפני שהוא השתחרר? ניצחתם. מחקרים (או סתם ניחוש) מראים ששמירה על הפרש ניצחונות של 2:1 לטובת הילד ישאיר אותו בעניין.