בירה: לא מה שחשבתן

בשביל החדשות האלו שווה לשבת: בירה לא משמינה בהגדרה. היא דווקא תורמת למערכות הגוף, והיא ממש, אבל ממש, לא משקה רק לגברים. קבלו 7 מיתוסים על בירה שהגיע הזמן לנפץ, ועובדות שנחמד לדעת

שתי נשים עושות לחיים עם בירה

בירה: לא מה שחשבתן. צילום: שאטרסטוק

את בטח מכירה את זה, את יוצאת עם בן הזוג לבר, את מזמינה כוס יין אדום והוא מזמין בירה, כך תקיימו בחינניות את משחק התפקידים המגדרי. בירה לגברים ויין לנשים. יכול להיות, כמובן, שאת דווקא חובבת בירה, ואפילו מזמינה את כוס החצי ליטר שלך בגאווה, אבל אז את בוודאי נתקלת בתגובות מופתעות.

לאחרונה הופתעתי במיוחד לגלות, בערב שבו יצאתי עם חברים, שמבין כל הנשים בשולחן אני הייתי היחידה שהזמינה מהחבית. לרגע התביישתי, הרגשתי גברית, הרגשתי כמי שבוגדת בחרם הבלתי מוכרז של המין היפה על המשקה העתיק. החלטתי, אם כן, לבחון את ההתנגדות של מרבית הנשים בחיי לבירה, ועל הדרך לנפץ מיתוס או שניים.

1. בירה זה משמין – לא נכון

המיתוס הוותיק ביותר על בירה. בירה זה משמין, מנפח, ועושה כרס. והאמת היא שזה פשוט לא נכון. בירה היא משקה עם אחוזי אלכוהול נמוכים יחסית (עד 5%), מרכיבים טבעיים וללא סוכר. כמות הקלוריות ב-100 מ"ל בירה בממוצע היא כ-43 קלוריות בלבד! פחות מחלב דל שומן, פחות ממיץ תפוזים והרבה פחות מכוס יין. ולמען המתקשות בחישובים, בשליש ליטר בירה יש בסך הכל כ-142 קלוריות. אז מה בכל זאת משמין? הנשנושים שליד – בוטנים, בייגלה או גרעינים שלרוב מלווים שתיית בירה, או לחילופין שתייה מופרזת של שלוש כוסות ויותר.

2. בירה היא משקה גברי – לא נכון

כלומר, זה רק נחשב נכון, וזאת בדיוק הכוונה. בירה היא דווקא משקה עם אחוזי אלכוהול נמוכים בהרבה משלל המשקאות החריפים, היא זולה וזמינה ולמעשה היא משקה שמתאים לכולם. אגב, במדינות אחרות בעולם, במיוחד באירופה, בירה נחשבת משקה עממי ששותים בבר אחרי יום עבודה, בלי הבדלי דת או מין.

3. בירה היא משקה עתיק מאוד – נכון

בירה היא משקה עתיק במיוחד והמתכון הראשון שנכתב אי פעם היה לבירה. הוא נחרט על גבי אבן, ככל הנראה לפני 5,000 שנה. בימי הביניים, באירופה, שם איכות מי השתייה הייתה ירודה במיוחד, העדיפו להימנע משתיית מים ובירה הייתה המשקה הנפוץ ביותר. העונש על הכנת בירה גרועה היה אכזרי במיוחד – הוצאה להורג בהטבעה, בבירה!

4. בירה היא משקה בריא – נכון חלקית

בירה היא אכן משקה שעשוי לתרום למערכות שונות בגוף. מחקרים שונים הוכיחו למשל ששתיית בירה על בסיס קבוע עשויה להפחית את הסיכוי לאבנים בכליות, כולסטרול גבוה, לחץ דם ואפילו סוכרת. בשנים האחרונות יותר ויותר מחקרים מוכיחים כי שתיית בירה אחרי פעילות אירובית מאומצת, כמו ריצה, מסייעת לנו למלא את המאגרים שהידלדלו בזמן הפעילות ולשקם את מערכות הגוף במהירות גדולה יותר מאשר אצל מי ששתו מים (אם כי לא באותו מינון כמובן).

בירה טובה לבריאות שלכם. צילום: שאטרסטוק

5. אסור לערבב בירה עם משקאות אחרים – לא נכון

מיתוס ישן מאוד סובר שברגע ששותים סוג משקה מסוים אסור לערבב אותו עם משקאות אחרים. האמת, כרגיל, היא מורכבת יותר. הגוף לא יודע להבדיל בין אלכוהול שמקורו בבירה וזה שמקורו בוודקה. הסיבה לתחושה הרעה, או הנגאובר הן מהסיבה הפשוטה – שתיתם יותר ממה שהגוף מסוגל להתמודד איתו, וזאת כבר בעיה אחרת.

6. בירה חייבים לשתות קרה – לא נכון

הסברה אומרת שבירה טעימה רק כשהיא קרה, ובכן, שוב, מדובר רק בחצי מהאמת. מרבית הבירות אכן טעימות כשהן מוגשות בטמפרטורה של 8-12 מעלות, אולם דווקא הבירות הכהות והאנגליות טובות יותר בטמפרטורה של 15 מעלות. למעשה, עד היום האנגלים נתונים ללעג על שהבירות שלהם "חמות", אבל האמת היא שהן פשוט הרבה יותר טעימות דווקא בטמפרטורה הזו. ואגב, אם חשבת להתחכם אז דעי שאסור בתכלית האיסור להקפיא בירה מאחר וההקפאה משנה לחלוטין את ההרכבים הכימיים של המשקה והוא הופך לחסר טעם לחלוטין.

7. ולסיום, משהו שחשוב לדעת:

בכל רגע בעולם לפחות 50 מיליון אנשים נהנים מכוס בירה. נראה לי שאחרי הכתבה הזו גם לך מגיע.

* הכתבה בשיתוף IBBL.