המילון מעודכן להורה המותש: בייביסיטר

מה קורה כשאתם סוף סוף מסכימים להפקיד את האוצר היקר מכל בידי אחרים?

המילון המעודכן להורה המותש - בייביסיטר

אדם בגיל 12 עד 100 שעושה עבודת קודש של שמירה על פעוט אחד או יותר. ברוב המקרים מדובר בסבא ובסבתא, כי אמא יש רק אחת ואם היא צריכה לצאת היא נוטה להזעיק את האמא הרק-אחת שלה או האמא רק-אחת של בעלה. דרישות התפקיד: אחריות מינימאלית המבטיחה שהפעוט האחד (או יותר) לא ירעב, יבכה, יתעצבן או ימות במהלך שהותם המשותפת. זה אמנם נשמע פשוט, אבל יעיד כל הורה בעולם ש-99 אחוז מהאוכלוסייה משתייכת מבחינתו לפלח המכונה "אין מצב שהפסיכי/ת הזה/הזאת נוגע/ת לי בילד, בוא נקרא כאמור להורים שלי, הם גם בחינם וגם מחבבים את הג'וב, יאללה חייבים כבר לצאת לבלות, לא שכבנו חודשיים".

ניתן לסכם בכך שבייביסיטר זה כמו חיתול טוב: הוא נמצא שם, סופג את השיט של הילד ומוודא ששום דבר לא יסריח. ואם הוא עושה את העבודה כמו שצריך, ההורים לעולם לא יחליפו אותו באחר. עכשיו צריך רק ללמד חיתולים לענות לסמסים והעולם יהיה מושלם.

איור: שרית עציץ

דבר המומחה

מהי הורות אם לא מציאת פתרונות אינסופית? אם יש נכס חשוב לכל הורה הרי זה הבייביסיטר. אותה דמות מיתולוגית שמחזיקה את המפתחות לכמה רגעים של שקט. בין אם אלה אמא ואבא או הבת של השכנים, בייביסיטר טוב הוא בייביסיטר שמשאיר לכם ראש שקט. זה שאתם יודעים שיטפל, יחבק, יאכיל, ישחק, יחתל, ירדים וידאג כדי שאתם תוכלו להתפנות לעניינים שלכם. נוהל טרום הגעת הבייביסיטר המיועד לרוב כולל: ניקיון של הבית או לפחות שטיפת כלים והעלמת בלגאן (בטח אם אלה סבא וסבתא), וכמובן רשימת הדברים הקשורים לתינוק: משחקים בשלוף, ספרים, בגדים להחלפה, בקבוקים, סטוק מוצצים וממיר על הערוץ האהוב והמהדרין גם יכינו מסמך שאלות ותשובות נפוצות – וכל זה רק כדי לדאוג שלבייביסיטר שלכם יהיה כל מה שצריך כדי שהכל יעבור חלק. כדי להקל עליו אפילו יותר, כדאי להכין מראש חיתולים נוחים לתפעול ובעלי ספיגה מרבית המונעת נזילות (המותג הישראלי בייביסיטר עושים את זה מצוין עם הטכנולוגיה שהופכת את הנוזל לג'ל). ואם יש לכם ספק לגבי המיומנות שלו בלחתל – אל תשאלו, פשוט הדגימו או השאירו הוראות, זה בטוח לא יזיק.