נראה שבשנים האחרונות תחת כל עץ רענן צומח לו בלוג. כולם בלוגרים, ובעיקר בלוגריות, מה שממלא את הרשת בתלי תילים של מילים, אבל בינינו – כמה בלוגים באמת טובים את מכירה? לא המון.
בלוגינג, כמו כל דבר אחר, הוא תחום התמחות, ובמיוחד כשמדובר בבלוג עסקי זה גם כלי שיווקי ראשון במעלה, וכשכזה הוא גם דורש התייחסות בהתאם. אז לפניך כתבת מבוא שתבאר ותבהיר קצת את עולם הבלוגינג, במיוחד בהקשר העסקי, בשני שלבים. הנה, מתחילות!
מה זה בכלל בלוג?
אם עוד לא נחשפת לתופעה הדיגיטלית שכבשה את הרשת ואת עיני הגולשים – אז הכי בפשטות: בלוג הוא מגזין רשת, ארכיון אישי או עסקי או במת פרסום דיגיטלית לתוכן.
להבדיל מעיתון הוא אישי ועצמאי – כך שאין לו עורכים, צנזורה או מגבלות חיצוניות, וכל מלאכת הכתיבה והעריכה היא פרי עמלו של בעליו.
להבדיל מאתר תוכן (כל אתר עסקי בעצם) – התוכן בו מיועד ישירות לגולשים ולא לשמש עלון תדמיתי, לתת ערך אמיתי ולא פרסומי או קידומי.
בלוג הוא חלון הראווה הווירטואלי של העסק. אלה לא רק המוצרים/ שירותים שמוצגים בו, אלא הדרך שבעלת העסק בחרה להציגם. הוא מביא לידי ביטוי את הייחודיות של העסק וגורר הזדהות ונאמנות של קהל הלקוחות, שהרבה יותר מכך שיהפכו להיות הצרכנים שלנו יהפכו לעוקבים שמצפים לקרוא ולהתעדכן. ואם כבר דיברנו בפתיח על בלוג ככלי שיווקי, הרי שזהו כלי שיווקי שמייצר פלטפורמה לניהול ושימור קשרי לקוחות שאין דומה לו.
איך כותבים בלוג עסקי?
איך באמת מגשרים בין הצורך לספק מידע אמיתי לגבי מוצרייך ושירותייך, לעניין ולחדש ללא הרף, לכתוב תוכן בעל ערך, לחשוף את ייחודיות העסק שלך וגם לדאוג שהגולשים יחזרו לקרוא אותך ולא ימותו משעמום בדרך?
התשובה בגוף השאלה, והנה 10 הדיברות של בלוגינג עסקי:
1. החליטי מראש כל כמה זמן את כותבת, ועמדי בתכנית. התמדה היא אבן יסוד בהצלחה של בלוג.
2. הכיני תכנית שיווקית לבלוג – בשונה מבלוג אישי, לבלוג עסקי יש מטרה. חשבי עם עצמך מה המטרות והיעדים, מה את רוצה להשיג בכתיבת הבלוג – חשיפה, עוקבים, הגדלת רשימת תפוצה, מכירה – כל מטרה ראויה, אך חשוב להגדירן מראש ולעקוב אחר העמידה ביעדים.
3. קבעי מהו נושא הליבה של הבלוג שלך – הנושא לא חייב להיות העסק שלך. במיוחד לעסקים קטנים אפשר ורצוי לתת נופך אישי לבלוג כדי לבדל אותו משאר העסקים בתחומך.
4. הכיני מפת תוכן – צרי שרשרת נושאים שמתכתבים עם נושא הליבה או נובעים ממנו שעליהם תרצי לכתוב.
5. שלבי תכנים רלוונטיים ואקטואליים לתאריכי שיא שיש לציין, אירועים קלנדריים, ימים מיוחדים, חגים ועוגנים נוספים שרלוונטיים לעסק וללקוחותיו.
6. שלבי בין עסקי לאישי – היצירה שלך, הגישה שלך, האני מאמינה שלך ואפילו חייך האישיים מבדלים אותך ומעניינים את הקוראים. חשוב שיהיה איזה סיפור שעובר ברקע הפוסט כדי למשוך לקריאה של התוכן כולו.
7. מצאי את טון הכתיבה והסטייל שלך – אם כבר גלשנו לפסים אישיים, לבלוג יכול ורצוי שיהיה טון מזוהה של כתיבה – את יכולה לכתוב כמו שאת מדברת, לכתוב ככותבת מקצועית, או לבחור לכתוב סיפורים בגוף שלישי למשל – אבל יש להתמיד בבחירה. טון הכתיבה הופך למזהה של הבלוג וגורם לקוראים לחוש בנוח ולרצות לחזור ולקרוא בו.
8. הקפידי על מתן ערך בכל פוסט – חשוב שבכל פוסט יהיה ערך מוסף לצד הסיפור – טיפים מעשיים, ידע חדש, תובנה, רעיון, המלצה, הנחיות ל diy – ככל העולה על רוחך, ובהתאם לתחום העיסוק.
9. צמצמי תוכן שיווקי – אף אחד לא אוהב שמשווקים לו, ובמיוחד לא באופן קבוע וחזרתי. אם את צריכה לקדם מוצר, סדנה או וובינר (webinar- סמינר דיגיטלי) עשי זאת בגלוי, באופן קצר ומניע לפעולה ואל תשכחי לתת בנוסף ערך לקורא, כדי שלא יחוש שהבאת אותו עד אלייך רק בשביל לקחת ממנו כסף.
10. תחשבי בגדול – כל בלוג מתחיל כדף אינטרנט חלק, את זה את יכולה לדעת. מה שאת לא יכולה לדעת זה לאן הוא ייקח אותך – ובלוג יכול ממש לתת לך כנפיים, לשנות חיים. אל תחששי לקחת אותו למקומות חדשים, לפתח קשרים דרכו, לחלום דרכו חלומות עסקיים ולהתפתח – הוא מסוגל לשאת את כובד המשקל הזה.
את מוזמנת לקרוא גם על הדרכים שנשים עושות כסף ברשת – וביניהן גם כתיבה בבלוג
ובקרוב בכתבה המלאה – איך בלוג יכול לתרום לקידום העסק שלך