ארבע שנות אחריות

עדי אמיר קנול אחראית להפוך את החברה שלה לחלק מהקהילה שבה היא פועלת. זה נקרא אחריות תאגידית, ואם שואלים אותה, זו לא שאלה של יח"צ אלא חובה מוסרית, חברתית ועסקית

עדי אמיר קנול נובל אנרג'י

ככל שהשפעתם של תאגידים גדלה, לא ניתן עוד לדבר רק במונחים של שמירת האינטרסים הכלכליים של בעלי העניין, אלא יש צורך לשקלל שיקולים ערכיים, חברתיים וסביבתיים. עדי אמיר-קנול, אישה עם כמות אנרגיה שיכולה להפעיל מדינה קטנה לכמה שנים, עוסקת בפיצוח קוד האחריות התאגידית בנובל אנרג'י, תחום שהפך בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מהקשר שמנהלות חברות מסחריות עם הקהילה.

למצוא את הנישה שלך

עדי אמיר-קנול (33), אמא לגיא (שנה ותשעה חודשים) ונשואה לאורי, התחילה בחברה כעוזרת אישית למנכ"ל, ובשלב בו הורחבה הפעילות בתחום האחריות התאגידית, היא קיבלתי את האחריות לניהולו: "למעשה אני ממשיכה בפעילות שתמיד עניינה אותי. אני מאמינה במעורבות קהילתית, בכוח שיש לנו לשנות, ופה יש לי את היכולת לעשות את זה גם מתוך העמדה שלי בחברה עסקית לכל דבר, היא מסבירה. "אחת המטרות שהצבנו לעצמנו היתה לתרום בתחומים שיבנו את התעשייה הישראלית ויקדמו את משק הגז הטבעי, והדרך לעשות את זה היא באמצעות הנגשת החינוך הטכנולוגי בדגש על תחום האנרגיה לכל אדם בארץ מילדים ועד מבוגרים. כאשר הרחבנו יותר את הפעילות והקמנו מחלקה, לפני כשלוש שנים, ההצעה לעמוד בראשה הייתה מבחינתי הגשמת חלום".

"אחריות תאגידית היא היכולת להביט מעבר לטבלאות רווחים ואסטרטגיה שיווקית, זו ההבנה שפיתוח ושגשוג הסביבה שבה אתה פועל הם גורמים מהותיים לטובת הפיתוח העסקי שלך, מסבירה אמיר-קנול. "זה תפקיד שמעניק יכולת לקדם שינוי חברתי ומאפשר תרומה משמעותית לסביבה, באמצעות פרויקטים חברתיים וחינוכיים שמחזקים את התעשייה המקומית".

"התחלנו בישראל ב-2011 עם שני פרויקטי קהילה מרתקים. הראשון היה פארק נובל אנרג'י למדע בחיפה, שהוקם בשיתוף מדעטק– המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל. הפארק הוא למעשה אוסף של חצרות המוקדשות לממציאים ולמדענים גדולים, כמו דה וינצ'י, ארכימדס וניוטון והוא כולל מתקנים אשר נבנו על פי המודלים המקוריים של הממציאים. באמצעות למידה חווייתית, המטרה היא לעודד יצירתיות וסקרנות. הפרויקט השני הוא השתתפות בתכנית 'פותחים עתיד' שמפעילה הסוכנות היהודית בעשרות יישובים ובעיקר בפריפריה לטובת שינוי חברתי. אנחנו תורמים לתכנית וגם מתנדבים מספר פעמים בשנה בשיפוץ מרכזי הנוער של התוכנית ובפעילויות מהנות לילדים סביב החגים.

 עדי אמיר נובל אנרג'י
עדי בפרוייקט "לקט ישראל": "עשיה אינה מנותקת מחזון והחזון לא מנותק מהקהילה"

הכל מתחיל בחינוך

לצד פעילות התנדבותית ענפה של עובדי החברה לאורך כל השנה, החלה עדי להתמקד בפרויקטים מכוונים חינוך טכנולוגי מתוך רצון להכשיר עובדים ישראלים לתעשייה המתפתחת, אשר לפי ההערכות תזדקק לפחות לכ-3,000 עובדים מקצועיים בשנים הקרובות. "פרויקט הדגל הוא מרכז נובל-רופין לאנרגיה וגז טבעי, המיועד לספק מענה לאומי להכשרת כוח אדם ולפיתוח הידע הטכנולוגי-מקצועי הנדרש בתחומים כמו תפעול, ניהול בקרה ושימוש בגז הטבעי בתעשייה בישראל", מספרת עדי. "מדובר במרכז מתקדם המכילכיתות לימוד ומעבדות ייחודיות. הפרויקט כרוך בהכשרת מרצים, הבאת מומחים בינלאומיים, הרצאות אורח של מומחי החברה ועוד".

פרויקטים נוספים בתחום החינוך הטכנולוגי מיועדים לגילאים צעירים יותר וכוללים מיזמים משותפים עם עמותות שונות, כמו תוכנית' הזנק לתעשייה', שפועלת בבתי ספר רבים ברחבי הארץ, ומיועדת למנוע נשירה של נוער בסיכון על ידי הכוונה ללימודים טכנולוגיים מתקדמים ושילוב בתעשיות. "ויש גם את שיתוף הפעולה עם עמותת 'תעשיידע', תכנית ייחודית של התאחדות התעשיינים שנועדה לחשוף ילדים ובני נוער לתחומי תעשיה ובין היתר גם לחשיבות הגז הטבעי וכוללת סדנאות וקורסים בתחום", היא מוסיפה.

ומה לעסקי הגז ולחינוך לבני נוער? אמיר-קנול מסכמת: "עשיה אינה מנותקת מחזון והחזון לא מנותק מהקהילה. ברור שלישראל יש צורך בכוח אדם מיומן ובטח בתעשייה חדשה כמו תעשיית האנרגיה והגז הטבעי. מעבר לכך, החינוך הוא פיתוח ההון האנושי והצלחה של ילד בתוך המערכת היא בסופו של דבר הצלחה של כולנו, כי המחר שלנו בידיהם. ההשתלבות שלנו בתחומים השונים, ימי ההתנדבות במסגרת עמותות שונות, כל אלה הם חלק מהחיבור לקהילה, חיבור חיובי הפועל לטובת כל הצדדים" מסכמת עדי ומתכוונת לכל מילה.